Hur giftigt är
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Hur giftigt är

    klor egentligen.
    Har för första gången i mitt liv blekt vittvätten. Tvättlappar, vita bodys, vita pyjamas, haklappar ..ja det mesta som varit fläckat av allsköns..

    Men hujamej så effektivt det var. Bländvitt.

    Hur giftigt är kloret riktigt - nåt enormt med tanke på effekt. Skrämmande.
    2 dl gift ut med tvättvattnet. Huga.

    Nöjd men skräckslagen över effekten.

    Hur gör ni?
    Har ni nåt trevligare alternativ ni kör med?
  2. 1
    Hur giftigt är klor egentligen.
    Har för första gången i mitt liv blekt vittvätten. Tvättlappar, vita bodys, vita pyjamas, haklappar ..ja det mesta som varit fläckat av allsköns..

    Men hujamej så effektivt det var. Bländvitt.

    Hur giftigt är kloret riktigt - nåt enormt med tanke på effekt. Skrämmande.
    2 dl gift ut med tvättvattnet. Huga.

    Nöjd men skräckslagen över effekten.

    Hur gör ni?
    Har ni nåt trevligare alternativ ni kör med?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Kör med samma på vita saker faktiskt, 1 dl åker ut ur tvättmaskinen här och det luktar typ badhus i hela lägenheten.. Miljövänligt, absolut! Not!

    Men jag har testat galltvål och Vanish och tycker nog att på vita saker så blir det "renast" med klor. Jag lyckas aldrig få bort fläckarna helt med galltvål eller Vanish..
    Jag har två smågrisar och har ibland funderat på om man inte bara skulle köpa vita kläder och sedan klorera dem, då blir det alltid rent..

    Inga tips tvärr, kan bara hålla med om klorinets gastkramande effekt..

    De flesta fläckar går väl bort om man förbehandlar dem med en gång, men jag missar heela tiden och upptäcker dem när jag ska tvätta.
  4. 2
    Kör med samma på vita saker faktiskt, 1 dl åker ut ur tvättmaskinen här och det luktar typ badhus i hela lägenheten.. Miljövänligt, absolut! Not!

    Men jag har testat galltvål och Vanish och tycker nog att på vita saker så blir det "renast" med klor. Jag lyckas aldrig få bort fläckarna helt med galltvål eller Vanish..
    Jag har två smågrisar och har ibland funderat på om man inte bara skulle köpa vita kläder och sedan klorera dem, då blir det alltid rent..

    Inga tips tvärr, kan bara hålla med om klorinets gastkramande effekt..

    De flesta fläckar går väl bort om man förbehandlar dem med en gång, men jag missar heela tiden och upptäcker dem när jag ska tvätta.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag köper kläder med färg.
    Men allvar, jag brukade klorinera innan men åååh vad trist, man får ju tvätta samma tvätt me rän en gång. Livet är för kort!
  6. 3
    Jag köper kläder med färg.
    Men allvar, jag brukade klorinera innan men åååh vad trist, man får ju tvätta samma tvätt me rän en gång. Livet är för kort!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Undviker vitt

    Vi undviker helt enkelt hel vita plagg i stor utsträckning. Har några finkläder som bärs till fest ibland...
    Men inga vita vardagsplagg till barn, det är ju helt hopplöst och kört.
    Kan inte tänka mej att använda klorin faktiskt. Miljön ska ju våra små leva med ännu längre än vi...
    Lisa med P-00, F-03, P-05
    ... och en liten pojke som kom 16/7-09
  8. 4
    Undviker vitt Vi undviker helt enkelt hel vita plagg i stor utsträckning. Har några finkläder som bärs till fest ibland...
    Men inga vita vardagsplagg till barn, det är ju helt hopplöst och kört.
    Kan inte tänka mej att använda klorin faktiskt. Miljön ska ju våra små leva med ännu längre än vi...
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Ja men visst!

    Nu kom vi överens med en kompis att OM vi klorerar igen skall vi göra det tillsammans i knöfull maskin - Och målet är att bara bleka en gång per år..
  10. 5
    Ja men visst!

    Nu kom vi överens med en kompis att OM vi klorerar igen skall vi göra det tillsammans i knöfull maskin - Och målet är att bara bleka en gång per år..
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    Ja. livet är kort. Därför endast premiär så långt

    Tvätta i maskin är faktiskt min favorit. Känner mig ohyggligt effektiv med minimalt input.

    Vaddå lat!
  12. 6
    Ja. livet är kort. Därför endast premiär så långt

    Tvätta i maskin är faktiskt min favorit. Känner mig ohyggligt effektiv med minimalt input.

    Vaddå lat!
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Vitt är svårt. Jag är inte så petig med fläckarna egentligen, men ville testa en gång..

    OM det blir fler, en gång per år och knöfull maskin med två hushålls vita fläckade textiler.

    Hittade ett alternativ som skall vara bättre för miljön. På J. Det får bli det nästa år..

    Som sagt. Skulle vi leva för evigt, hade inte miljöproblem existerat.
  14. 7
    Vitt är svårt. Jag är inte så petig med fläckarna egentligen, men ville testa en gång..

    OM det blir fler, en gång per år och knöfull maskin med två hushålls vita fläckade textiler.

    Hittade ett alternativ som skall vara bättre för miljön. På J. Det får bli det nästa år..

    Som sagt. Skulle vi leva för evigt, hade inte miljöproblem existerat.

Liknande trådar

  1. Giftigt ;)
    By LoveLife in forum _0906 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 08:18
  2. Åh men giftigt godis, vad kul!
    By kella in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 20:26
  3. Vad är giftigt i trädgården
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 22:04
  4. Är det giftigt
    By -Chrillan- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 18:58
  5. Giftigt
    By Marie_AOA in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar