Vart tar tiden vägen..
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Vart tar tiden vägen..

    Ett tag var jag här och läste flera gånger om dagen, men så hände nåt o tiden försvann tydligen, för nu har jag nog inte vart här ordentligt sen i... januari kanske..
    Iofs har det hänt en hel del. O barnen kräver förstås sin tid.. Det är ju liksom meningen.

    Vi har hållt på med en del sjukhusbesök med båda barnen. Eller inte vi, utan jag. För jag går ju liksom hemma o maken har startat eget, så det är rätt naturligt att det blir min bit. Det gör det dock inte mindre jobbigt, tyvärr..
    Vi började vid nyår med en öroninflammation på stora tjejen, så vi åkte till akuten på natten o fick stanna kvar. Detta har inneburit efterkontroll i mars nån gång, den var inte ok, så det blev vidare till öronmottagning nu i juni. Fortfarande inte bra, så nu har vi en näsballong o nässprej.

    Sen går vi på tillväxtutredning med stora tjejen, som då inte är så värst stor. (snart 5 år o ca 96cm) Det har blivit en del resor till ett sjukhus lite längre bort. Dessutom med en övernattning med massa provtagning. Mycket tufft! Fick hålla fast stackarn när de satte nålarna.. (o mamma grät...)

    Samma vecka som den övernattningen, fick lilla tjejen (11månader) en allergisk reaktion o det blev ambulansfärd o ytterligare en övernattning. Med oss hem fick vi en massa akutmedicin om det händer igen..
    Troligen tål hon inte ägg.. ska på läkarbesök om ca en vecka o få veta mer.

    För att inte glömma bort sjukhusen så har vi förstås återbesök för både öron och tillväxt inbokat i augusti.
    Och leder tillväxtutredningen till behandling så blir det ju såklart fler besök. Då ska vi lära oss att ta sprutor... en om dan i ett år..

    Ojoj.. nu blev det ett långt inlägg.. det var inte riktigt meningen. Jag skulle ju bara gå in för att säga att jag är avis på er som väntar tillökning! Är lite sugen på en till. Men jag är ensam om det o det är faktiskt olägligt just nu, så vi får tro att det inte blir så..

    Ha det bra allihop!! Kram
  2. 1
    Vart tar tiden vägen.. Ett tag var jag här och läste flera gånger om dagen, men så hände nåt o tiden försvann tydligen, för nu har jag nog inte vart här ordentligt sen i... januari kanske..
    Iofs har det hänt en hel del. O barnen kräver förstås sin tid.. Det är ju liksom meningen.

    Vi har hållt på med en del sjukhusbesök med båda barnen. Eller inte vi, utan jag. För jag går ju liksom hemma o maken har startat eget, så det är rätt naturligt att det blir min bit. Det gör det dock inte mindre jobbigt, tyvärr..
    Vi började vid nyår med en öroninflammation på stora tjejen, så vi åkte till akuten på natten o fick stanna kvar. Detta har inneburit efterkontroll i mars nån gång, den var inte ok, så det blev vidare till öronmottagning nu i juni. Fortfarande inte bra, så nu har vi en näsballong o nässprej.

    Sen går vi på tillväxtutredning med stora tjejen, som då inte är så värst stor. (snart 5 år o ca 96cm) Det har blivit en del resor till ett sjukhus lite längre bort. Dessutom med en övernattning med massa provtagning. Mycket tufft! Fick hålla fast stackarn när de satte nålarna.. (o mamma grät...)

    Samma vecka som den övernattningen, fick lilla tjejen (11månader) en allergisk reaktion o det blev ambulansfärd o ytterligare en övernattning. Med oss hem fick vi en massa akutmedicin om det händer igen..
    Troligen tål hon inte ägg.. ska på läkarbesök om ca en vecka o få veta mer.

    För att inte glömma bort sjukhusen så har vi förstås återbesök för både öron och tillväxt inbokat i augusti.
    Och leder tillväxtutredningen till behandling så blir det ju såklart fler besök. Då ska vi lära oss att ta sprutor... en om dan i ett år..

    Ojoj.. nu blev det ett långt inlägg.. det var inte riktigt meningen. Jag skulle ju bara gå in för att säga att jag är avis på er som väntar tillökning! Är lite sugen på en till. Men jag är ensam om det o det är faktiskt olägligt just nu, så vi får tro att det inte blir så..

    Ha det bra allihop!! Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Usch usch, låter inte så trevlig just nu.

    Då får jag mycket dålig samvete :-(
    Vi som bara njuter av solen och inte har det jobbigt.

    Hoppas att allt löser sig och att allting går bra nu framöver.
    Kan tänka mig hur jobbig det är, usch usch

    Min dotter fick maginfluensa förra månaden och hon bara hängde vid mig. Då visste man hur mycket man älskar de :-)
    Vi fick ger henne morotssoppa i tre dagar och efter det var allting över. Men det är bara småsaker om man gämföra.

    Har det så bra nu och kram!
  4. 2
    Usch usch, låter inte så trevlig just nu.

    Då får jag mycket dålig samvete :-(
    Vi som bara njuter av solen och inte har det jobbigt.

    Hoppas att allt löser sig och att allting går bra nu framöver.
    Kan tänka mig hur jobbig det är, usch usch

    Min dotter fick maginfluensa förra månaden och hon bara hängde vid mig. Då visste man hur mycket man älskar de :-)
    Vi fick ger henne morotssoppa i tre dagar och efter det var allting över. Men det är bara småsaker om man gämföra.

    Har det så bra nu och kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Nemen fy tusan vad ni får vara med om tråkigheter, mina tankar är med er och hoppas verkligen att det blir bra för alla barnen!!

    Man får vara sugen även om tiden inte är rätt, för en del är tiden aldrig rätt men ändå så tittar det ut nya små underbara människor. All lycka till er och snart kanske det är din tur att få en liten till

    Massa varma kramar!!
  6. 3
    Nemen fy tusan vad ni får vara med om tråkigheter, mina tankar är med er och hoppas verkligen att det blir bra för alla barnen!!

    Man får vara sugen även om tiden inte är rätt, för en del är tiden aldrig rätt men ändå så tittar det ut nya små underbara människor. All lycka till er och snart kanske det är din tur att få en liten till

    Massa varma kramar!!

Liknande trådar

  1. Vart tar tiden vägen?
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 08:04
  2. Vart tar tiden vägen?
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:42
  3. Vart tar tiden vägen?
    By ajilie in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:29
  4. Vart tog tiden vägen?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 18:54
  5. Vart tar tiden vägen?!
    By Galotta in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar