Fler barn?
_0907 Julibarn
  1. 4-barnsmamma?
    #1

    Fler barn?

    Hur vet man vad som är rätt egentligen?

    Jag har tre barn, två med min föredetta och ett med min nuvarande.
    Jag och min sambo har varit osäkra på hur vi ska göra, om vi ska ha ett barn till eller inte.

    Men nu igår kväll så vet min sambo vad han känner och vill; han vill ha ett barn till!
    Frågan är nu, vill jag?
    Hjärtat säger jaaaa!
    Men hjärtat kan ju inte få bestämma jämt heller

    Jag har som sagt två barn med min tidigare, och mellan den yngsta där och den lilla nu så är det 7 år.
    Så rent krasst vill jag att min lilla ska ha ett syskon som är tätare i ålder.
    Men då är frågan, fyra barn?! Det är en del det!
    Orkar vi? Jodå, det kommer vi göra. Men nöjen då, det är inte direkt lika lätt (och rätt dyrt...) att packa ihop 4 barn och dra iväg.

    En till liten hade varit underbart, känns det som.
    Men kommer det kosta mer än det smakar?
    Jag behöver hjälp med tankar o åsikter!

    Sambon säger, så klart, att det är ju mitt val. Om jag nu bestämmer mig för att jag inte vill, så är det ok med honom. Det är ju min kropp liksom.
    Kanske tvekar jag för att jag har själv lite fördomar mot de som har många barn (vilket är fel jag vet! men nu är jag bara ärlig).
    Men jag skiter ju så klart i vad andra säger!
    Men visst, de stora barnen kan tänka sig en lillebror, punkt. Inget annat :P

    Hjälp! Hur hade ni resonerat?
  2. 1
    Fler barn? Hur vet man vad som är rätt egentligen?

    Jag har tre barn, två med min föredetta och ett med min nuvarande.
    Jag och min sambo har varit osäkra på hur vi ska göra, om vi ska ha ett barn till eller inte.

    Men nu igår kväll så vet min sambo vad han känner och vill; han vill ha ett barn till!
    Frågan är nu, vill jag?
    Hjärtat säger jaaaa!
    Men hjärtat kan ju inte få bestämma jämt heller

    Jag har som sagt två barn med min tidigare, och mellan den yngsta där och den lilla nu så är det 7 år.
    Så rent krasst vill jag att min lilla ska ha ett syskon som är tätare i ålder.
    Men då är frågan, fyra barn?! Det är en del det!
    Orkar vi? Jodå, det kommer vi göra. Men nöjen då, det är inte direkt lika lätt (och rätt dyrt...) att packa ihop 4 barn och dra iväg.

    En till liten hade varit underbart, känns det som.
    Men kommer det kosta mer än det smakar?
    Jag behöver hjälp med tankar o åsikter!

    Sambon säger, så klart, att det är ju mitt val. Om jag nu bestämmer mig för att jag inte vill, så är det ok med honom. Det är ju min kropp liksom.
    Kanske tvekar jag för att jag har själv lite fördomar mot de som har många barn (vilket är fel jag vet! men nu är jag bara ärlig).
    Men jag skiter ju så klart i vad andra säger!
    Men visst, de stora barnen kan tänka sig en lillebror, punkt. Inget annat :P

    Hjälp! Hur hade ni resonerat?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Ja du, hur vet man egentligen vad som är rätt? Ingen aning! Jag lät faktiskt hjärtat bestämma!

    Jag har fyra barn, varav bara yngsta (och kommande) är min nuvarandes. Hade bestämt mej för att jag var klar & väldigt nöjd med mina tre, men när jag träffade H var jag "tvungen" att tänka om. Han hade inga barn sen tidigare & ville väldigt gärna ha åtminstone ett (helst tre)... Med mina erfarenheter var jag tveksam, men lovade att fundera på saken. Å nu väntar jag nr.5!

    Ja, det är dyrare att packa ihop 4 barn & ni behöver nog byta bil om ni inte redan har en stor bil. Men jag upplever inte att vi har behövt ge upp nåt eller dra in på sånt vi vill ha. Däremot har vi blivit bättre på att planera inköp av mat.

    Jag måste få säga att livet som 4-barnsmamma är UNDERBART!

    Vad omgivningen tycker lär du få höra... Iaf fick jag en hel del kommentarer när jag väntade Evelina & ännu fler är det som har åsikter nu när jag väntar nr.5. Men helt ärligt, jag bryr mej inte, för dom flesta undrar om vi inte har nån tv?! :P

    Mitt enda råd är att faktiskt lyssna på hjärtat!
  4. 2
    Ja du, hur vet man egentligen vad som är rätt? Ingen aning! Jag lät faktiskt hjärtat bestämma!

    Jag har fyra barn, varav bara yngsta (och kommande) är min nuvarandes. Hade bestämt mej för att jag var klar & väldigt nöjd med mina tre, men när jag träffade H var jag "tvungen" att tänka om. Han hade inga barn sen tidigare & ville väldigt gärna ha åtminstone ett (helst tre)... Med mina erfarenheter var jag tveksam, men lovade att fundera på saken. Å nu väntar jag nr.5!

    Ja, det är dyrare att packa ihop 4 barn & ni behöver nog byta bil om ni inte redan har en stor bil. Men jag upplever inte att vi har behövt ge upp nåt eller dra in på sånt vi vill ha. Däremot har vi blivit bättre på att planera inköp av mat.

    Jag måste få säga att livet som 4-barnsmamma är UNDERBART!

    Vad omgivningen tycker lär du få höra... Iaf fick jag en hel del kommentarer när jag väntade Evelina & ännu fler är det som har åsikter nu när jag väntar nr.5. Men helt ärligt, jag bryr mej inte, för dom flesta undrar om vi inte har nån tv?! :P

    Mitt enda råd är att faktiskt lyssna på hjärtat!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Tre eller fyra spelar väl inte så stor roll förutom bil då?

    Åtminstone inte ur min synvinkel - ett barn och möjligen nöjd redan..

    Att ni mäktar med är väl huvudsaken.

    Ta det som det känns.
    Och sätt Dina egna fördomar på skam ;D

    ( hade varit kul att veta vilka det var.. tihi)

    Lycka till med beslutsprocessen!
  6. 3
    Tre eller fyra spelar väl inte så stor roll förutom bil då?

    Åtminstone inte ur min synvinkel - ett barn och möjligen nöjd redan..

    Att ni mäktar med är väl huvudsaken.

    Ta det som det känns.
    Och sätt Dina egna fördomar på skam ;D

    ( hade varit kul att veta vilka det var.. tihi)

    Lycka till med beslutsprocessen!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Såhär: känns det som att det fattas en medlem i familjen, så gör det kanske också det. Och då får man försöka komplettera. Såklart kan man ju komplettera till vansinnets gräns, men du vet. Om det känns som om familjen "behöver" en medlem till är det klart ni ska köra på. Det praktiska? Tja, det löser sig.
    Här fattas det en familjemedlem tänker vi, så vi ska ge oss på en trea.. men inte nu. Om nåt år eller så.
  8. 4
    Såhär: känns det som att det fattas en medlem i familjen, så gör det kanske också det. Och då får man försöka komplettera. Såklart kan man ju komplettera till vansinnets gräns, men du vet. Om det känns som om familjen "behöver" en medlem till är det klart ni ska köra på. Det praktiska? Tja, det löser sig.
    Här fattas det en familjemedlem tänker vi, så vi ska ge oss på en trea.. men inte nu. Om nåt år eller så.
  9. 4-barnsmamma?
    #5
    Tack så mycket för era svar!
    Och ni har så rätt i det ni skriver alla tre.
    Det är ju egentligen rätt givet hur det blir
    Kram på er!
  10. 5
    Tack så mycket för era svar!
    Och ni har så rätt i det ni skriver alla tre.
    Det är ju egentligen rätt givet hur det blir
    Kram på er!

Liknande trådar

  1. Ni med fler än ett barn.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:15
  2. Fler än ett barn med NPF??
    By pcalma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 08:51
  3. fler barn?
    By petra in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 13:30
  4. 3 barn el. fler
    By Tina me´3 + bf 18/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 10:27
  5. Fler små barn?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar