Någon som är bra på sjukdomar?
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Någon som är bra på sjukdomar?

    Min Edvin har varit sjuk i ca en vecka nu, började som en vanlig förkylning med snor, ont i halsen, hosta och variga ögon (pga snor i ögonen?). Har nu haft feber ca 3 dagar. Den är nu borta och nu har han röda prickar på magen, hals och lite på ryggen. jag funderade först på 3 dagars febern men då får väl barnet bara feber och sen prickar? Sen funderade jag på scharlakansfeber men då får väl dom "smultrontunga"?
    Eller är det bara en vanlig förkylning han har? Han är fortfarande snorig o allt det, men febern är borta.
    Nu hoppas jag på att någon här är vetande Behöver jag ringa till vårdcentralen så dom får titta på honom eller ska jag vänta o se om han blir bättre?
  2. 1
    Någon som är bra på sjukdomar? Min Edvin har varit sjuk i ca en vecka nu, började som en vanlig förkylning med snor, ont i halsen, hosta och variga ögon (pga snor i ögonen?). Har nu haft feber ca 3 dagar. Den är nu borta och nu har han röda prickar på magen, hals och lite på ryggen. jag funderade först på 3 dagars febern men då får väl barnet bara feber och sen prickar? Sen funderade jag på scharlakansfeber men då får väl dom "smultrontunga"?
    Eller är det bara en vanlig förkylning han har? Han är fortfarande snorig o allt det, men febern är borta.
    Nu hoppas jag på att någon här är vetande Behöver jag ringa till vårdcentralen så dom får titta på honom eller ska jag vänta o se om han blir bättre?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Du har säkert fixat redan

    .. men som regel brukar den första frågan på VDC vara hur barnet mår. Ja typ ligger han utslagen och kippar efter andan och varken äter dricker eller kissar - till - går på som vanligt men snorar och hostar mer än normalt . I det senare fallet skulle inte jag släpa E till VDC..

    I det första gäller barnakuten .. Huvva. Kippa efter andan kan aldrig vara bra.. Varifrån fick jag det? Morbid fantasi. Bort tanke.
  4. 2
    Du har säkert fixat redan

    .. men som regel brukar den första frågan på VDC vara hur barnet mår. Ja typ ligger han utslagen och kippar efter andan och varken äter dricker eller kissar - till - går på som vanligt men snorar och hostar mer än normalt . I det senare fallet skulle inte jag släpa E till VDC..

    I det första gäller barnakuten .. Huvva. Kippa efter andan kan aldrig vara bra.. Varifrån fick jag det? Morbid fantasi. Bort tanke.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Tack för svaret! Ja nu är det fixat. Jag ringde bvc och hon bad mig komma så hon kunde titta o lugna mig Hon trodde att det var tredagarsfebern. Men var inte säker Nu är han mycket bättre och vill gå igen (ville inte det när han var sjuk, tror det gorde ont i lederna på honom).
  6. 3
    Tack för svaret! Ja nu är det fixat. Jag ringde bvc och hon bad mig komma så hon kunde titta o lugna mig Hon trodde att det var tredagarsfebern. Men var inte säker Nu är han mycket bättre och vill gå igen (ville inte det när han var sjuk, tror det gorde ont i lederna på honom).

Liknande trådar

  1. sjukdomar
    By MiosMamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 15:31
  2. sjukdomar
    By Trädgårdsmamman in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 22:09
  3. Sjukdomar!
    By nikki73 in forum Downs Syndrom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 17:37
  4. Sjukdomar, sjukdomar...
    By -Nike- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar