Vi har ju haft ettårskalas
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Vi har ju haft ettårskalas

    förresten, den lilla skrikpåsen har blivit stor och knallar runt med dockvagn (efter sig drar hon den) och älskar att bli jagad av sin pappa och kan sitta stilla i säkert tre minuter när det är färgglatt på tv.
    Den lilla hönapönan, det är så kul med ettåringar! Och skitjobbigt, varför måste de lära sig gå när de hjärnor inte fattar att det är farligt att smita ut på vägen och ner i vattnet och så? Fast jobbigt, jag läste min blogg om hur det var för nåt år sen och jag blev nästan lite ledsen, fy fan vilken start vi fick. Att vi överlevde och att vi kom ur det med bara småblessyrer, det är coolt.

    Hur har ni det? Är det gött med småbarnslivet eller är det hemskt?
  2. 1
    Vi har ju haft ettårskalas förresten, den lilla skrikpåsen har blivit stor och knallar runt med dockvagn (efter sig drar hon den) och älskar att bli jagad av sin pappa och kan sitta stilla i säkert tre minuter när det är färgglatt på tv.
    Den lilla hönapönan, det är så kul med ettåringar! Och skitjobbigt, varför måste de lära sig gå när de hjärnor inte fattar att det är farligt att smita ut på vägen och ner i vattnet och så? Fast jobbigt, jag läste min blogg om hur det var för nåt år sen och jag blev nästan lite ledsen, fy fan vilken start vi fick. Att vi överlevde och att vi kom ur det med bara småblessyrer, det är coolt.

    Hur har ni det? Är det gött med småbarnslivet eller är det hemskt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Ja från en läskig start kan det ju bara bli bättre, eller hur?.
    Jag tänkte i banor som the only way is up när allt var bara ändlöst skit och dödstrött och pyrande aggression.
    Och banne mig om jag inte fick rätt. Optimism som infriades. Ovanligt.

    Vi har det 'gött'. Nu. Så gött att mitt överlämnande av föräldraledigheten till min man idag nästan - bara nästan- sker motvilligt. Men så skall ju jag få jobba! halleluja. Tala med vuxna professionella om professionella ting. Underbart.

    Lillen har börjat gå sin egen väg. Ett frö till trots är sått. Vill inte han gå dit vi går kan det hända att han sätter sig och vrålskriker. Vi väntar in honom. Han kommer till slut. Men ni skulle ha sett blickarna vi utbytte när det hände första gången. Hohho. Vad nu? Vad göra nu?

    Ja, måtte han förbli frisk och bli en lugn och harmonisk själ med strävan efter vishet och rättvisa.

    Vaddå pretentiöst - utan mål seglar ingen!
  4. 2
    Ja från en läskig start kan det ju bara bli bättre, eller hur?.
    Jag tänkte i banor som the only way is up när allt var bara ändlöst skit och dödstrött och pyrande aggression.
    Och banne mig om jag inte fick rätt. Optimism som infriades. Ovanligt.

    Vi har det 'gött'. Nu. Så gött att mitt överlämnande av föräldraledigheten till min man idag nästan - bara nästan- sker motvilligt. Men så skall ju jag få jobba! halleluja. Tala med vuxna professionella om professionella ting. Underbart.

    Lillen har börjat gå sin egen väg. Ett frö till trots är sått. Vill inte han gå dit vi går kan det hända att han sätter sig och vrålskriker. Vi väntar in honom. Han kommer till slut. Men ni skulle ha sett blickarna vi utbytte när det hände första gången. Hohho. Vad nu? Vad göra nu?

    Ja, måtte han förbli frisk och bli en lugn och harmonisk själ med strävan efter vishet och rättvisa.

    Vaddå pretentiöst - utan mål seglar ingen!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Ja, humöret! Lisa hytter med sitt finger och illskriker NÄJNÄJNÄJNÄJ. Var kommer sånt ifrån?

    Här fortsätter föräldraledigheten, det finns ingen dagisplats och jag ska läsa fel på kurs på distans och det känns lite motigt men det får gå. En examen ska jag ju få.. nån gång.
  6. 3
    Ja, humöret! Lisa hytter med sitt finger och illskriker NÄJNÄJNÄJNÄJ. Var kommer sånt ifrån?

    Här fortsätter föräldraledigheten, det finns ingen dagisplats och jag ska läsa fel på kurs på distans och det känns lite motigt men det får gå. En examen ska jag ju få.. nån gång.
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Japp, börjar jobba på måndag (hemsk), men tja, vad kan jag göra...
    Nu är det också snart daggs att börja på dagis och hon kan INTE går :-(
    Det här året var verkligen jätte skönt, jobbigt och kan inte jämföras med någonting annat! Om jag tänker tillbaka, när hon var 2 månader och jag flög med henne "hem" för att avsluta alla prov, medans hon skrek framför rummet (usch usch). Sen flytten och renovering med henne i famn. Nej nej, vad hade jag dåligt samvete. Men allt gick sååå bra, när det började lugna ner sig.
    Nu är livet bara underbart :-)
  8. 4
    Japp, börjar jobba på måndag (hemsk), men tja, vad kan jag göra...
    Nu är det också snart daggs att börja på dagis och hon kan INTE går :-(
    Det här året var verkligen jätte skönt, jobbigt och kan inte jämföras med någonting annat! Om jag tänker tillbaka, när hon var 2 månader och jag flög med henne "hem" för att avsluta alla prov, medans hon skrek framför rummet (usch usch). Sen flytten och renovering med henne i famn. Nej nej, vad hade jag dåligt samvete. Men allt gick sååå bra, när det började lugna ner sig.
    Nu är livet bara underbart :-)
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Ja, visst är det härligt nu? Jag ser tillbaka på året som gått och tänker att vi är hjältar litegrann.

    Hoppas det går bra på jobbet och du - hon lär sig säkert jättefort att gå när hon ser de andra ungarna göra det.
  10. 5
    Ja, visst är det härligt nu? Jag ser tillbaka på året som gått och tänker att vi är hjältar litegrann.

    Hoppas det går bra på jobbet och du - hon lär sig säkert jättefort att gå när hon ser de andra ungarna göra det.

Liknande trådar

  1. Ettårskalas!
    By Vill vara anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 09:18
  2. Ettårskalas...!!!
    By rut123 in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 11:25
  3. Ettårskalas
    By klaraw in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 13:11
  4. Ettårskalas!
    By Anna in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 23:00
  5. Ettårskalas!!
    By aasha in forum _05 Vårbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 13:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar