Höj premie för adhd?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym
    #1

    Höj premie för adhd?

    Hej

    Ska man meddela försäkringsbolaget att sonen har adhd? Kommer de då ha förståelse för att vi utnyttjar drulleförsäkringen flera gånger, och kanske inte döma oss så hårt? Eller blir det tvärtom så att de tycker att adhd:n är en ökad risk, och därmed höjer försäkringspremien?
    Har man skyldighet att anmäla att sonen har adhd?
  2. 1
    Höj premie för adhd? Hej

    Ska man meddela försäkringsbolaget att sonen har adhd? Kommer de då ha förståelse för att vi utnyttjar drulleförsäkringen flera gånger, och kanske inte döma oss så hårt? Eller blir det tvärtom så att de tycker att adhd:n är en ökad risk, och därmed höjer försäkringspremien?
    Har man skyldighet att anmäla att sonen har adhd?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vi anmälde när vår dotter fick diagnos och hennes diagnos godkändes. Så vi får en liten summa från försäkringsbolaget varje månad + att de kommer att göra en invaliditetsbedömning när hon fyller 18 år.
    Vi har inte fått nån höjd premie iallafall, tvärtom, vi har hennes försäkring gratis.
    Vi har också anmält när hon fick körtelfeber och jag var med henne på sjukhus och när hon blev misshandlad och vi var tvungna att uppsöka läkare.
    Vi har aldrig tagit ut nåt annat på försäkringen så vi har aldrig betalat nån självrisk.
    Jag tror tyvär inte att ni kommer att bedömas snällare eller få mindre i självrisk för att sonen har diagnos, men jag tror inte heller att ni kommer att dömas hårdare.
  4. 2
    Vi anmälde när vår dotter fick diagnos och hennes diagnos godkändes. Så vi får en liten summa från försäkringsbolaget varje månad + att de kommer att göra en invaliditetsbedömning när hon fyller 18 år.
    Vi har inte fått nån höjd premie iallafall, tvärtom, vi har hennes försäkring gratis.
    Vi har också anmält när hon fick körtelfeber och jag var med henne på sjukhus och när hon blev misshandlad och vi var tvungna att uppsöka läkare.
    Vi har aldrig tagit ut nåt annat på försäkringen så vi har aldrig betalat nån självrisk.
    Jag tror tyvär inte att ni kommer att bedömas snällare eller få mindre i självrisk för att sonen har diagnos, men jag tror inte heller att ni kommer att dömas hårdare.
  5. Anonym
    #3
    Vilken diagnos har hon?
  6. 3
    Vilken diagnos har hon?
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Vi anmälde när vår dotter fick diagnos och hennes diagnos godkändes. Så vi får en liten summa från försäkringsbolaget varje månad + att de kommer att göra en invaliditetsbedömning när hon fyller 18 år.
    Vi har inte fått nån höjd premie iallafall, tvärtom, vi har hennes försäkring gratis.
    Vi har också anmält när hon fick körtelfeber och jag var med henne på sjukhus och när hon blev misshandlad och vi var tvungna att uppsöka läkare.
    Vi har aldrig tagit ut nåt annat på försäkringen så vi har aldrig betalat nån självrisk.
    Jag tror tyvär inte att ni kommer att bedömas snällare eller få mindre i självrisk för att sonen har diagnos, men jag tror inte heller att ni kommer att dömas hårdare.
    Hej! Vilket försäkringsbolag har ni dotterns försäkring i? Min son fick sin adhd diagnos i våras.
  8. 4
    Vi anmälde när vår dotter fick diagnos och hennes diagnos godkändes. Så vi får en liten summa från försäkringsbolaget varje månad + att de kommer att göra en invaliditetsbedömning när hon fyller 18 år.
    Vi har inte fått nån höjd premie iallafall, tvärtom, vi har hennes försäkring gratis.
    Vi har också anmält när hon fick körtelfeber och jag var med henne på sjukhus och när hon blev misshandlad och vi var tvungna att uppsöka läkare.
    Vi har aldrig tagit ut nåt annat på försäkringen så vi har aldrig betalat nån självrisk.
    Jag tror tyvär inte att ni kommer att bedömas snällare eller få mindre i självrisk för att sonen har diagnos, men jag tror inte heller att ni kommer att dömas hårdare.
    Hej! Vilket försäkringsbolag har ni dotterns försäkring i? Min son fick sin adhd diagnos i våras.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Hon hade då Tourettes syndrom, trotssyndrom och misstänkt ADHD.
    Nu är det ändrat till ADHD och autistiska drag, men vi har inte anmält någon förändring till f-bolaget eftersom de sa att alla npf-diagnoser går in under den första anmälan.
  10. 5
    Hon hade då Tourettes syndrom, trotssyndrom och misstänkt ADHD.
    Nu är det ändrat till ADHD och autistiska drag, men vi har inte anmält någon förändring till f-bolaget eftersom de sa att alla npf-diagnoser går in under den första anmälan.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja du det var en bra fråga. Vi har 2 olika bolag på våra barn så jag minns faktiskt inte så här på rak arm vilken som är just denna dotters bolag.
    Men hon har haft den försäkringen sedan hon var nyfödd, hon är 17 år idag. Så hennes försäkring fanns ju innan alla dessa restriktioner mot npf började dyka upp i bolagens villkor.
  12. 6
    Ja du det var en bra fråga. Vi har 2 olika bolag på våra barn så jag minns faktiskt inte så här på rak arm vilken som är just denna dotters bolag.
    Men hon har haft den försäkringen sedan hon var nyfödd, hon är 17 år idag. Så hennes försäkring fanns ju innan alla dessa restriktioner mot npf började dyka upp i bolagens villkor.

Liknande trådar

  1. Ni får en premie,,,
    By Ganza in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 23:44
  2. Tidningsprenumerations premie?
    By smurfina in forum _99 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:04
  3. Vad anser ni om premie-
    By Dagdrömmaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 13:09
  4. Premie på I Form....
    By Sienna in forum Träning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 14:17
  5. Bra premie!
    By * Annika * in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar