Exempel i vårdbidragsansökan
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Exempel i vårdbidragsansökan

    Hej! Jag har fastnat när jag försöker skriva vårdbidragsanssökan. Tycker det är svårt att beskriva vad vi gör. Undrar därför om det är några av er som fått era ansökningar godkända som skulle vilja dela med er av hur ni skrivit? Gärna också hur ni räknat merkostnader. Viktigast är dock hur ni formulerat tiden ni lägger ned. Adhd är sonens diagnos. Tacksam för alla svar.
  2. 1
    Exempel i vårdbidragsansökan Hej! Jag har fastnat när jag försöker skriva vårdbidragsanssökan. Tycker det är svårt att beskriva vad vi gör. Undrar därför om det är några av er som fått era ansökningar godkända som skulle vilja dela med er av hur ni skrivit? Gärna också hur ni räknat merkostnader. Viktigast är dock hur ni formulerat tiden ni lägger ned. Adhd är sonens diagnos. Tacksam för alla svar.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Jag beskrev en vanlig dag, från morgon till kväll i detalj, där det tydligt framkom vilket extra stöd man behöver ge. Det kommer liksom "automatiskt" om man skriver ner hur en dag ser ut. Försök också tänka efter vad ni gör extra för barnet jämfört med andra jämnåriga (om ni har syskon t e x ). Merkostnader har jag aldrig sökt för, det verkar så svårt att specificera och jag tror att man måste komma upp i ganska höga summor för att få det beviljat. Lycka till!
  4. 2
    Jag beskrev en vanlig dag, från morgon till kväll i detalj, där det tydligt framkom vilket extra stöd man behöver ge. Det kommer liksom "automatiskt" om man skriver ner hur en dag ser ut. Försök också tänka efter vad ni gör extra för barnet jämfört med andra jämnåriga (om ni har syskon t e x ). Merkostnader har jag aldrig sökt för, det verkar så svårt att specificera och jag tror att man måste komma upp i ganska höga summor för att få det beviljat. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Tack för hjälpen! Börjar nog klarna så snart är nog ansökan klar.
  6. 3
    Tack för hjälpen! Börjar nog klarna så snart är nog ansökan klar.

Liknande trådar

  1. Vårdbidragsansökan per telefon
    By Makka in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 15:39
  2. vårdbidragsansökan
    By evelina68 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 07:42
  3. Vårdbidragsansökan.
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:11
  4. Vårdbidragsansökan?
    By Johannah in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 17:36
  5. vårdbidragsansökan
    By kagra in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar