Förlossningen in och ut
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Förlossningen in och ut

    Idag var det en så där extra jobbig dag med enorm värk överallt och en svullen kropp som inte bar mig så till slut ringde jag in och fick prata med en urgullig BM som direkt hörde på min röst hur slut jag var/är på detta..
    Hon tyckte att jag skulle komma in på eftermiddagen för en undersökning och ev. åtgärd för att "skynda på förloppet lite" så sagt och gjort så tog jag tåget in till sjukhuset när min man var på ridlektion med blivande storasyster.
    Fick ligga med CTG-kurva och bebben var helgalen, skulle trycka var gång den rörde sig och det gjorde den heeela tiden plus hjärtljud som gick mellan 120-190 hela tiden!! Sedan fick jag träffa en läkare som klämde och kände och gjorde en hinnsvepning. Han konstaterade att jag hade en halvmogen tapp och var öppen 1,5-2cm så nu känns det lite lättare att hantera alltihop när man ändå vet att slutet trots allt är nära! Behövde verkligen den bekräftelsen nu eftersom BF närmar sig med ett par dagar bort men man kunde ju lika väl fått vänta 3 v till...

    Hoppas ni andra tjejer som fortsätter kämpa har det bra idag! KRAMIZ
  2. 1
    Förlossningen in och ut Idag var det en så där extra jobbig dag med enorm värk överallt och en svullen kropp som inte bar mig så till slut ringde jag in och fick prata med en urgullig BM som direkt hörde på min röst hur slut jag var/är på detta..
    Hon tyckte att jag skulle komma in på eftermiddagen för en undersökning och ev. åtgärd för att "skynda på förloppet lite" så sagt och gjort så tog jag tåget in till sjukhuset när min man var på ridlektion med blivande storasyster.
    Fick ligga med CTG-kurva och bebben var helgalen, skulle trycka var gång den rörde sig och det gjorde den heeela tiden plus hjärtljud som gick mellan 120-190 hela tiden!! Sedan fick jag träffa en läkare som klämde och kände och gjorde en hinnsvepning. Han konstaterade att jag hade en halvmogen tapp och var öppen 1,5-2cm så nu känns det lite lättare att hantera alltihop när man ändå vet att slutet trots allt är nära! Behövde verkligen den bekräftelsen nu eftersom BF närmar sig med ett par dagar bort men man kunde ju lika väl fått vänta 3 v till...

    Hoppas ni andra tjejer som fortsätter kämpa har det bra idag! KRAMIZ
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Vad skönt med en så förstående barnmorska. Vad spännande att få se hur snabbt hinnsvepningen får fart på det. Hoppas att det drar igång inatt :-)!
  4. 2
    Vad skönt med en så förstående barnmorska. Vad spännande att få se hur snabbt hinnsvepningen får fart på det. Hoppas att det drar igång inatt :-)!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Å, ibland, tex idag önskar jag att jag kunde åka och bli inlagd på BB och slipa komma hem förrän ungen är född.

    Tröt, svullen, less, ont och orolig. Koppla upp mig på Ctg, tack!

    Nej, kankse inte. Men vad skönt att du fick komma in och kolla läget.

    Hoppas väntan snart är över för dig! Själv har jag två veckor kvar till planerat snitt.

    Kram
  6. 3
    Å, ibland, tex idag önskar jag att jag kunde åka och bli inlagd på BB och slipa komma hem förrän ungen är född.

    Tröt, svullen, less, ont och orolig. Koppla upp mig på Ctg, tack!

    Nej, kankse inte. Men vad skönt att du fick komma in och kolla läget.

    Hoppas väntan snart är över för dig! Själv har jag två veckor kvar till planerat snitt.

    Kram

Liknande trådar

  1. Förlossningen??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:45
  2. var på förlossningen i dag
    By soffi propp in forum _0805 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 15:44
  3. Förlossningen
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 19:45
  4. Ang förlossningen..
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 21:37
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar