Lönt att söka?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym
    #1

    Lönt att söka?

    Är det verkligen värt besväret med alla papper o intyg att söka vårdbidrag för våra barn..
    #tillväxthormonbehandling
    #allergi
    #öronbarn
    Det är ju bara "småsaker" men de innebär en oändlig massa sjukhusbesök..=inkomstbortfall , resekostnader o suger energi..

    Vi är väldigt oeniga om detta min man o jag. Han vill söka, men inte jag för jag vet att det blir jag som för sköta det hela.
    Och jag tycker eg inte att vi borde få, även om jag verkligen skulle vilja kunna gå ner i tid på jobbet.
    Det är jobbigt psykiskt med "halvsjuka" barn..
    Men det behöver jag väl knappast säga till er som rör er här inne..
  2. 1
    Lönt att söka? Är det verkligen värt besväret med alla papper o intyg att söka vårdbidrag för våra barn..
    #tillväxthormonbehandling
    #allergi
    #öronbarn
    Det är ju bara "småsaker" men de innebär en oändlig massa sjukhusbesök..=inkomstbortfall , resekostnader o suger energi..

    Vi är väldigt oeniga om detta min man o jag. Han vill söka, men inte jag för jag vet att det blir jag som för sköta det hela.
    Och jag tycker eg inte att vi borde få, även om jag verkligen skulle vilja kunna gå ner i tid på jobbet.
    Det är jobbigt psykiskt med "halvsjuka" barn..
    Men det behöver jag väl knappast säga till er som rör er här inne..
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tveksamt. Jag vet inte vad hormonbehandlingen innebär i merjobb eller merkostnader så den lämnar jag åt sidan.
    Men jag vet att FK verkar mena att men allergibarn är det en inlärningsprocess att vänja sig vid vad man kan handla, hur man ska laga mat o.s.v och sen kan man det och då innebär det inget merjobb. Så det ska nog vara väldigt komplicerade matallergier för att man ska få igenom vårdbidrag på det.
    Öronbarn,,,ja där har man ju problemet att en ÖNH-läkare nog inte kan intyga att det är ett varaktigt funktionshinder. FK kräver ju att det ska vara i minst 6 månader och öronbarn kan ju läka väldigt snabbt och bli bra från en månad till en annan. Alltså att de återkommande ÖI helt plötsligt upphör. Så det är nog väldigt svårt att få igenom det.
  4. 2
    Tveksamt. Jag vet inte vad hormonbehandlingen innebär i merjobb eller merkostnader så den lämnar jag åt sidan.
    Men jag vet att FK verkar mena att men allergibarn är det en inlärningsprocess att vänja sig vid vad man kan handla, hur man ska laga mat o.s.v och sen kan man det och då innebär det inget merjobb. Så det ska nog vara väldigt komplicerade matallergier för att man ska få igenom vårdbidrag på det.
    Öronbarn,,,ja där har man ju problemet att en ÖNH-läkare nog inte kan intyga att det är ett varaktigt funktionshinder. FK kräver ju att det ska vara i minst 6 månader och öronbarn kan ju läka väldigt snabbt och bli bra från en månad till en annan. Alltså att de återkommande ÖI helt plötsligt upphör. Så det är nog väldigt svårt att få igenom det.
  5. Xappoline
    #3
    Mycket av det där borde du väl kunna få tillfällig föräldrapenning för?

    Och enkelt är ju att om din man vill söka så gör han det.
  6. 3
    Mycket av det där borde du väl kunna få tillfällig föräldrapenning för?

    Och enkelt är ju att om din man vill söka så gör han det.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja vad smart du är, det där med att ta vab tänkte jag inte ens på när jag svarade. Naturligtvis kan man ta vab för alla de där olika sjukhusbesöken.
  8. 4
    Ja vad smart du är, det där med att ta vab tänkte jag inte ens på när jag svarade. Naturligtvis kan man ta vab för alla de där olika sjukhusbesöken.

Liknande trådar

  1. Ny diagnos, lönt att söka om?
    By marilin in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 15:04
  2. är det lönt?
    By Anna-Frida in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 15:41
  3. är det lönt?
    By -AT- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 22:46
  4. Är det lönt
    By KarinaL in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 22:41
  5. Är det lönt att
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 06:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar