åderbråck på otrevligt ställe
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    åderbråck på otrevligt ställe

    Det här är lite otrevligt men jag måste fråga. Är det någon mer än jag här inne som har drabbats av åderbråck i underlivet? Jag fick det förra graviditeten också, hade väl hoppats på att slippa den här gången, men inte.

    För att motverka åderbråck på benen finns ju stödstrumpor, men inte fasen finns det några stödstrumpor för snippor! Det gör så ont och jag känner att om jag tar i allra minsta så blir det bara värre.

    Jag har en tvååring som vill bli buren en massa och idag är det meningen att vi ska åka till stranden. Bära en massa saker till och från badet och leka med barnen i vattnet och det blir nog inte många lugna stunder... Igår kväll efter en liknande dag var jag helt svullen och var tvungen tt ligga med is mellan benen länge för att svullnaden skulle gå ner lite.

    Jag har egentligen tänkt att ta ut fp för nya bebisen från 1:a september, men nu känner jag att om jag ska gå med de här åderbråcken resten av graviditeten så vill jag hellre försöka bli sjukskriven. Jag kan definitivt inte jobba med dem, man ska helst ligga ner eller ta det så lugnt som möjligt åtminstone. Inteför att jag hade tänkt jobba, men om jag nu har en rejäl grund till sjukskrivning istället så tycker jag att det vore bra om vi kunde spara fp-dagar.

    Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar?
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  2. 1
    åderbråck på otrevligt ställe Det här är lite otrevligt men jag måste fråga. Är det någon mer än jag här inne som har drabbats av åderbråck i underlivet? Jag fick det förra graviditeten också, hade väl hoppats på att slippa den här gången, men inte.

    För att motverka åderbråck på benen finns ju stödstrumpor, men inte fasen finns det några stödstrumpor för snippor! Det gör så ont och jag känner att om jag tar i allra minsta så blir det bara värre.

    Jag har en tvååring som vill bli buren en massa och idag är det meningen att vi ska åka till stranden. Bära en massa saker till och från badet och leka med barnen i vattnet och det blir nog inte många lugna stunder... Igår kväll efter en liknande dag var jag helt svullen och var tvungen tt ligga med is mellan benen länge för att svullnaden skulle gå ner lite.

    Jag har egentligen tänkt att ta ut fp för nya bebisen från 1:a september, men nu känner jag att om jag ska gå med de här åderbråcken resten av graviditeten så vill jag hellre försöka bli sjukskriven. Jag kan definitivt inte jobba med dem, man ska helst ligga ner eller ta det så lugnt som möjligt åtminstone. Inteför att jag hade tänkt jobba, men om jag nu har en rejäl grund till sjukskrivning istället så tycker jag att det vore bra om vi kunde spara fp-dagar.

    Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Japp, jag fick ett där förra graviditeten (som inte försvann minsta lille efter ) Mitt gör dock inte ont.

    Tycker absolut du kan kolla om du kan bli sjukskriven, får du så ont och blir så svullen så funkar det ju inte. Det är ju ett tillräckligt ömt område ändå när man är gravid.
    Spara föräldradagar är ju alltid bra, och du får ju ut mer pengar på en sjukskrivning,. Var dock berädd på att FK inte godkänner, även om läkaren sjukskrivit dig, så det inte blir en jättesmäll ekonomiskt för er.

    Hoppas du får nån ordning på det, låter inte skönt all.
  4. 2
    Japp, jag fick ett där förra graviditeten (som inte försvann minsta lille efter ) Mitt gör dock inte ont.

    Tycker absolut du kan kolla om du kan bli sjukskriven, får du så ont och blir så svullen så funkar det ju inte. Det är ju ett tillräckligt ömt område ändå när man är gravid.
    Spara föräldradagar är ju alltid bra, och du får ju ut mer pengar på en sjukskrivning,. Var dock berädd på att FK inte godkänner, även om läkaren sjukskrivit dig, så det inte blir en jättesmäll ekonomiskt för er.

    Hoppas du får nån ordning på det, låter inte skönt all.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Ja, det är jag beredd på. Jag vet att de är hårda i sin bedömning, men tycker det är värt ett försök.

    Det är verkligen inte skönt. Och det ser förskräckligt ut!
  6. 3
    Ja, det är jag beredd på. Jag vet att de är hårda i sin bedömning, men tycker det är värt ett försök.

    Det är verkligen inte skönt. Och det ser förskräckligt ut!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Jo tack...det har jag också fått...inte trevligt alls *bläää*. Mitt gör också ont när jag ansträngt mig och ibland även om jag bara vilat...usch
    Min barnmorska sa också att man brukar använda stödstrumpor om man har det på benen, men nu blir det svårt... Ja, då får det allt vara höga strumpor
    Hoppas det försvinner efter förlossningen iaf. Idag har jag gått 31 fulla veckor...så skönt!!!
  8. 4
    Jo tack...det har jag också fått...inte trevligt alls *bläää*. Mitt gör också ont när jag ansträngt mig och ibland även om jag bara vilat...usch
    Min barnmorska sa också att man brukar använda stödstrumpor om man har det på benen, men nu blir det svårt... Ja, då får det allt vara höga strumpor
    Hoppas det försvinner efter förlossningen iaf. Idag har jag gått 31 fulla veckor...så skönt!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Vad skönt att jag sluppit det hittills iallafall, låter inte alls trevligt
  10. 5
    Vad skönt att jag sluppit det hittills iallafall, låter inte alls trevligt
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Mitt försvann efter förra förlossningen, hoppas på det den här gången också.

    Visst är det jobbigt att det gör ont när man har vilat också? Det gör jätteont att kliva upp ur sängen på morgonen, för då åker ju allt blod neråt, liksom... och trycker på.

    Jag är i vecka 29+1, bara... Känns långt till oktober.
  12. 6
    Mitt försvann efter förra förlossningen, hoppas på det den här gången också.

    Visst är det jobbigt att det gör ont när man har vilat också? Det gör jätteont att kliva upp ur sängen på morgonen, för då åker ju allt blod neråt, liksom... och trycker på.

    Jag är i vecka 29+1, bara... Känns långt till oktober.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ja, du har ju tillräckligt med jobbigheter i din graviditet, det vore orättvist om det skulle komma åderbråck också
  14. 7
    Ja, du har ju tillräckligt med jobbigheter i din graviditet, det vore orättvist om det skulle komma åderbråck också
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Jag håller tummarna att det håller sig väck... men usch så jobbigt för dig...
  16. 8
    Jag håller tummarna att det håller sig väck... men usch så jobbigt för dig...
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Ja, vi får hoppas att det försvinner. Ja, det känns väl långt när man bara längtar och vill att förlossningen ska vara över
  18. 9
    Ja, vi får hoppas att det försvinner. Ja, det känns väl långt när man bara längtar och vill att förlossningen ska vara över

Liknande trådar

  1. Åderbråck på ett intimt ställe
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 18:08
  2. Åderbråck på ett jobbigt ställe
    By Loviica in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 10:09
  3. Otrevligt
    By Anonym in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 21:40
  4. Har fastnat i ett otrevligt...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 19:36
  5. Otrevligt
    By Bananen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 06:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar