Stor familj = stor bil :)
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Stor familj = stor bil :)

    Igår kväll var vi och köpte en ny (nåja, en -04) bil! En fin svart Ford galaxy med 7 sittplatser och gott om utrymme så att alla ska få plats. Två dvd-skärmar. Barnen var eld och lågor och jag med, medan älsklingen hade ont i magen som han alltid har när vi gör av med pengar

    Bilresorna kommer från och med nu att bli rena rama lyxen, eftersom man kan möblera om lite som man vill med sätena, barnen slipper sitta PÅ varandra som de i princip har gjort i vår sportiga Saab 9-5 turbocombi.

    Makens hårdrocksimage är för alltid förstörd hävdar han; "man kan inte vara cool i en familjebuss". Jag å andra sidan tycker att det är hur coolt som helst att vi blir en så stor familj

    Tjohoo!
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  2. 1
    Stor familj = stor bil :) Igår kväll var vi och köpte en ny (nåja, en -04) bil! En fin svart Ford galaxy med 7 sittplatser och gott om utrymme så att alla ska få plats. Två dvd-skärmar. Barnen var eld och lågor och jag med, medan älsklingen hade ont i magen som han alltid har när vi gör av med pengar

    Bilresorna kommer från och med nu att bli rena rama lyxen, eftersom man kan möblera om lite som man vill med sätena, barnen slipper sitta PÅ varandra som de i princip har gjort i vår sportiga Saab 9-5 turbocombi.

    Makens hårdrocksimage är för alltid förstörd hävdar han; "man kan inte vara cool i en familjebuss". Jag å andra sidan tycker att det är hur coolt som helst att vi blir en så stor familj

    Tjohoo!
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    hahahaha dessa killar Skönt med en bil med mycket plats i Vi har dock en saab 9,3 och den är ju lite mindre än vad 9-5:an är.... så vi har inhandlat en barnvagn som får plats i den (vi har hundbur oxå... så lite trångt är det allt ) Njut av era bilfärder nu
  4. 2
    hahahaha dessa killar Skönt med en bil med mycket plats i Vi har dock en saab 9,3 och den är ju lite mindre än vad 9-5:an är.... så vi har inhandlat en barnvagn som får plats i den (vi har hundbur oxå... så lite trångt är det allt ) Njut av era bilfärder nu
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Jag är alltså inte den enda som har en sparsam man

    Men vad lyxigt det låter med ny och stor bil och vad kan vara coolare än att ha den full med ungar, jag håller med dig!
  6. 3
    Jag är alltså inte den enda som har en sparsam man

    Men vad lyxigt det låter med ny och stor bil och vad kan vara coolare än att ha den full med ungar, jag håller med dig!
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Hehe, svincoolt med familjebuss ju.
    Jag har "turen" att ha en karl som inte får ont i magen av att spendera pengar, åtminstone inte när det kommer till bilar. Han köpte en Audi A4 Avant för någon månad sen, för att vi inte skulle få plats i Saaben han redan hade. En -09 köpte han, galna människa. Sen sålde han inte Saaben och Forden som han redan hade, så ett tag hade han tre bilar. Nu har han dock tagit sej samman och sålt de andra två. Vettigt eftersom jag inte ens har körkort.
  8. 4
    Hehe, svincoolt med familjebuss ju.
    Jag har "turen" att ha en karl som inte får ont i magen av att spendera pengar, åtminstone inte när det kommer till bilar. Han köpte en Audi A4 Avant för någon månad sen, för att vi inte skulle få plats i Saaben han redan hade. En -09 köpte han, galna människa. Sen sålde han inte Saaben och Forden som han redan hade, så ett tag hade han tre bilar. Nu har han dock tagit sej samman och sålt de andra två. Vettigt eftersom jag inte ens har körkort.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Haha, nej, cool är man inte i en familjebuss, där håller jag med din make! :-) Men stort grattis till investeringen, verkar minst sagt lyckad!!
  10. 5
    Haha, nej, cool är man inte i en familjebuss, där håller jag med din make! :-) Men stort grattis till investeringen, verkar minst sagt lyckad!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Härligt Vi har inte ens någon kombi, men det kommer nog gå ändå. Syskonvagnen får plats i bagaget och två barnstolar är ju inga problem. Men har man fyra barn blir det ju lite värre
  12. 6
    Härligt Vi har inte ens någon kombi, men det kommer nog gå ändå. Syskonvagnen får plats i bagaget och två barnstolar är ju inga problem. Men har man fyra barn blir det ju lite värre
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Hur är de? Vi kommer ju att bli 7 i familjen nu och har hittills klarat oss med en "vanlig" bil, men det går inte längre.
    Finns det något bagageutrymme kvar när alla sätena är i? Plats till en vagn eller lite packning eller så?
  14. 7
    Hur är de? Vi kommer ju att bli 7 i familjen nu och har hittills klarat oss med en "vanlig" bil, men det går inte längre.
    Finns det något bagageutrymme kvar när alla sätena är i? Plats till en vagn eller lite packning eller så?
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Inte jättemycket plats om alla sätena är i, men vi tänker köra 6-sitsigt och då finns ju massor av plats Om man är 7 och vill ha mycket lastutrymme så får man nog skaffa en ännu rymligare bil.
  16. 8
    Inte jättemycket plats om alla sätena är i, men vi tänker köra 6-sitsigt och då finns ju massor av plats Om man är 7 och vill ha mycket lastutrymme så får man nog skaffa en ännu rymligare bil.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Ja, när det blir fyra barn så blir det lite väl trångt. Trafikfarligt trångt
  18. 9
    Ja, när det blir fyra barn så blir det lite väl trångt. Trafikfarligt trångt
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Tack tack
    Joo, man är cool. Den är svart och har tonade rutor. Så det så.
  20. 10
    Tack tack
    Joo, man är cool. Den är svart och har tonade rutor. Så det så.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Haha, ja det var väl lite väl med tre bilar när bara en har körkort Vi har också tre just nu, men vår Audi är på väg till nån ny ägare.
  22. 11
    Haha, ja det var väl lite väl med tre bilar när bara en har körkort Vi har också tre just nu, men vår Audi är på väg till nån ny ägare.
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Nä, det verkar som att det finns fler
    Det är superlyxigt. Jag är NÖJD!
  24. 12
    Nä, det verkar som att det finns fler
    Det är superlyxigt. Jag är NÖJD!
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    Vi njuter!
  26. 13
    Vi njuter!
  27. Medlem sedan
    Sep 2008
    #14
    Jo, det är ju så.
    Körkort för buss blir väl vad som gäller för oss då
  28. 14
    Jo, det är ju så.
    Körkort för buss blir väl vad som gäller för oss då
  29. Medlem sedan
    Apr 2011
    #15
    Många i familjen kan bli bekymmersamt med bil. I min "förra familj" va vi två vuxna och fem barn. Köpte en Wolksvagen Multivan men 7 platser. Kanonbra bil då man kunde vända mittenstolarna i bilen så att barnen kunde åka baklänges ändå. Bilen ser ut som ett "skåp", alltså inte så vacker men va väldigt rymlig inuti och vi fick plats med både en tvillingvagn och en sulky i bagageutrymmet. Många plus på det +++

    Nu kommer vi bli 2 vuxna och 8 barn i min "nya" familj. Vi kommer nog att köpa en Wv Caravelle. Det är dock bara nio sittplatser i den, men men, inte ofta 17-åringen åker med så det blir nog bra. Och ska han med gör vi som i dag, kör i två bilar
  30. 15
    Många i familjen kan bli bekymmersamt med bil. I min "förra familj" va vi två vuxna och fem barn. Köpte en Wolksvagen Multivan men 7 platser. Kanonbra bil då man kunde vända mittenstolarna i bilen så att barnen kunde åka baklänges ändå. Bilen ser ut som ett "skåp", alltså inte så vacker men va väldigt rymlig inuti och vi fick plats med både en tvillingvagn och en sulky i bagageutrymmet. Många plus på det +++

    Nu kommer vi bli 2 vuxna och 8 barn i min "nya" familj. Vi kommer nog att köpa en Wv Caravelle. Det är dock bara nio sittplatser i den, men men, inte ofta 17-åringen åker med så det blir nog bra. Och ska han med gör vi som i dag, kör i två bilar

Liknande trådar

  1. Bil för stor familj
    By Busiluran in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 23:03
  2. planlösning för stor familj
    By .Lina. in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 12:42
  3. flytta med stor familj?
    By Carro m 4 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 09:12
  4. Bil för stor familj?
    By Ella08 in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 16:41
  5. STOR familj
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar