Fråga om fp
_0504 Aprilbarn
  1. Tess m. O-01 & Timea 050405
    #1

    Fråga om fp

    Frågar er med... har läst på fk:s hemsida men fattar noll idag.. såå trött...
    OM man tar ut full föräldrapenning, dvs varje dag i veckan med full fp, hur länge räcker det då?

  2. 1
    Fråga om fp Frågar er med... har läst på fk:s hemsida men fattar noll idag.. såå trött...
    OM man tar ut full föräldrapenning, dvs varje dag i veckan med full fp, hur länge räcker det då?

  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    jag tror det är...

    Ca 11 månader, om man räknar bort pappas 60 dagar och de 90 \"garantidagarna\" á 60kr.

    Jag har tagit ut fullt hela tiden och så blir det för oss iaf, så det borde ju stämma...
  4. 2
    jag tror det är... Ca 11 månader, om man räknar bort pappas 60 dagar och de 90 \"garantidagarna\" á 60kr.

    Jag har tagit ut fullt hela tiden och så blir det för oss iaf, så det borde ju stämma...
  5. Tess m. O-01 & Timea 050405
    #3

    Ok...

    Hur gör du när de är slut? Ska pappan var ahemma eller tar du då ut garantidagarna? Blir ju såå lite att leva på då ju =(
  6. 3
    Ok... Hur gör du när de är slut? Ska pappan var ahemma eller tar du då ut garantidagarna? Blir ju såå lite att leva på då ju =(
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Så här är det: 390 dagar

    på SGI (olika beroende på inkomst)nivå, 60 av dem är reserverade för antingen mamman eller pappan. Resten är fria. Sedan har du ytterligare 90 garantidagar men då är erättningen 60 kr/dag samma för alla.

    Det är 365 dagar på ett år, så tar man ut full fp så räcker föräldrapenningen i 13 månader. 11 månader om någon föräldrarna väljer att strunta de vikta dagarna.

    Står jättebra på fk hemsida: http://www.fk.se/fakta/fp/?page=/privatpers/foralder/barnet_fott/taut_foraldrapenning/index.php
  8. 4
    Så här är det: 390 dagar på SGI (olika beroende på inkomst)nivå, 60 av dem är reserverade för antingen mamman eller pappan. Resten är fria. Sedan har du ytterligare 90 garantidagar men då är erättningen 60 kr/dag samma för alla.

    Det är 365 dagar på ett år, så tar man ut full fp så räcker föräldrapenningen i 13 månader. 11 månader om någon föräldrarna väljer att strunta de vikta dagarna.

    Står jättebra på fk hemsida: http://www.fk.se/fakta/fp/?page=/privatpers/foralder/barnet_fott/taut_foraldrapenning/index.php
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    jag gör såhär...

    Min sambo kommer att ta ut sina 60 dagar på sitt sommarlov (han studerar). Ebba kommer att få börja dagis när mina dagar e slut, tyvärr men så blev det den här gången. Det du kan göra för att dryga ut lite på dagarna är att ta ut 6 dagar med sgi och 1 garantidag/ vecka. Men du måste plocka ut ett visst antal sgi-dagar innan du kan ta av garantidagarna..

    Ett hett tips ifrån mig är att gå ner på försäkringskassan och få ett personligt möte, så kan du få reda på precis exakt hur länge dina dagar räcker om du gör si eller så.. Det gjorde jag för allt e så rörigt på deras hemsida tycker jag.

    Lycka till å hoppas du får ordning på det...
  10. 5
    jag gör såhär... Min sambo kommer att ta ut sina 60 dagar på sitt sommarlov (han studerar). Ebba kommer att få börja dagis när mina dagar e slut, tyvärr men så blev det den här gången. Det du kan göra för att dryga ut lite på dagarna är att ta ut 6 dagar med sgi och 1 garantidag/ vecka. Men du måste plocka ut ett visst antal sgi-dagar innan du kan ta av garantidagarna..

    Ett hett tips ifrån mig är att gå ner på försäkringskassan och få ett personligt möte, så kan du få reda på precis exakt hur länge dina dagar räcker om du gör si eller så.. Det gjorde jag för allt e så rörigt på deras hemsida tycker jag.

    Lycka till å hoppas du får ordning på det...
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    tillägg. Mamman har...

    ...60 dagar som bara hon kan ta ut och pappan har 60 dagar reserverade till honom, därefter är det fritt att dela som du vill.
  12. 6
    tillägg. Mamman har... ...60 dagar som bara hon kan ta ut och pappan har 60 dagar reserverade till honom, därefter är det fritt att dela som du vill.

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  3. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  4. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar