Min kära svärmor..
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Min kära svärmor..

    har bott hos oss i snart en vecka (bor i Lettland). Gullig, men speciell. Efter att ha varit med om mycket (krig, motståndrörelser, svält, lögner etc.) i sitt liv har hon vänt sig till lite olika religioner för att behålla fotfästet. Problemet är att hon gärna för vidare hennes ideer till mig och vill \"skola\" mig. Hon säger saker lite i förbifarten sådär. Här är några exempel.
    * Hon sover inte på nätterna för att du inte dolde magen under graviditeten.
    * Man klappar aldrig flickor i rumpan för de kan förlora delar av sexualiteten (vilka/vad?) man stryker de över ryggen.
    * Vi bor för högt upp, hon har ingen kontakt med marken/jorden.
    * När de Lettiska flickorna säger att svenska flickor är dåliga säger hon emot att jag är en bra kvinna (tack?)
    Hon vill dessutom att jag äter mycket honung och tvättar mig med kaffesump (bra oljor, säger hon). Det är folk i Lettland, som vi inte har träffat som ber för oss och upprätthåller våra energier (det kan faktiskt behövas).
    Min sambo, hennes son, blir skitsur på henne när hon går igång och då skakar hon på huvudet. -Vad har jag gjort för att få en så arg son? Du blir sjuk snart om du inte blir gladare.
    Det är svårt att inte skratta åt hela situationen, men det ska bli skönt när de åker hem.
    I kväll har jag bjudit över lite gäster för att slippa sitta själv och prata. :-D
  2. 1
    Min kära svärmor.. har bott hos oss i snart en vecka (bor i Lettland). Gullig, men speciell. Efter att ha varit med om mycket (krig, motståndrörelser, svält, lögner etc.) i sitt liv har hon vänt sig till lite olika religioner för att behålla fotfästet. Problemet är att hon gärna för vidare hennes ideer till mig och vill \"skola\" mig. Hon säger saker lite i förbifarten sådär. Här är några exempel.
    * Hon sover inte på nätterna för att du inte dolde magen under graviditeten.
    * Man klappar aldrig flickor i rumpan för de kan förlora delar av sexualiteten (vilka/vad?) man stryker de över ryggen.
    * Vi bor för högt upp, hon har ingen kontakt med marken/jorden.
    * När de Lettiska flickorna säger att svenska flickor är dåliga säger hon emot att jag är en bra kvinna (tack?)
    Hon vill dessutom att jag äter mycket honung och tvättar mig med kaffesump (bra oljor, säger hon). Det är folk i Lettland, som vi inte har träffat som ber för oss och upprätthåller våra energier (det kan faktiskt behövas).
    Min sambo, hennes son, blir skitsur på henne när hon går igång och då skakar hon på huvudet. -Vad har jag gjort för att få en så arg son? Du blir sjuk snart om du inte blir gladare.
    Det är svårt att inte skratta åt hela situationen, men det ska bli skönt när de åker hem.
    I kväll har jag bjudit över lite gäster för att slippa sitta själv och prata. :-D
  3. _basilika_
    #2

    Låter

    som du har en väldigt spirituell och vidskeplig svärmor.:))
    En del saker fick mig att riktigt dra på munnen och det mesta verkar ju lite tokigt -men- huvudsaken hon är vänlig i alla fall och det verkar hon ju.
    Min svärmor är ett riktigt rivjärn och månar om sina gossar som om dem vore bra mycket yngre än över 30 år.

    Förstår att det blir lite intensivt...(minst sagt).
    Kram!
  4. 2
    Låter som du har en väldigt spirituell och vidskeplig svärmor.:))
    En del saker fick mig att riktigt dra på munnen och det mesta verkar ju lite tokigt -men- huvudsaken hon är vänlig i alla fall och det verkar hon ju.
    Min svärmor är ett riktigt rivjärn och månar om sina gossar som om dem vore bra mycket yngre än över 30 år.

    Förstår att det blir lite intensivt...(minst sagt).
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Alltså...

    Du får ursäkta, men jag har skrattat högt åt dina briljanta skildringar av svärmorsvedermödor i ett par dagar nu. Försöker uppbåda lite medlidande, men bubblar av fniss. Förstår nog att det kan vara jobbigt mellan varven, men du beskriver det så dråpligt att man går åt. Keep it coming!
  6. 3
    Alltså... Du får ursäkta, men jag har skrattat högt åt dina briljanta skildringar av svärmorsvedermödor i ett par dagar nu. Försöker uppbåda lite medlidande, men bubblar av fniss. Förstår nog att det kan vara jobbigt mellan varven, men du beskriver det så dråpligt att man går åt. Keep it coming!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Haha

    Vilken härlig svärmor! :) Förstår att det kan bli för mycket ibland (visst var det väl hon som hade en gammal diskbänk hos er?) men hon verkar iaf väldigt mån om er alla! :)

    Kram
  8. 4
    Haha Vilken härlig svärmor! :) Förstår att det kan bli för mycket ibland (visst var det väl hon som hade en gammal diskbänk hos er?) men hon verkar iaf väldigt mån om er alla! :)

    Kram

Liknande trådar

  1. kära kära svärmor..
    By NannaH in forum Styvfamiljer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 12:06
  2. Kära svärmor..fort
    By NannaH in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:49
  3. Nu kom min kära svärmor
    By ~JENN~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 10:16
  4. Ja, svärmor kära svärmor
    By besviken in forum Kärlek & relationer
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 21:23
  5. Men kära kära nån. Jamie Oliver..
    By MAJa in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 19:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar