Jag var härinne och sökte stöd och pratade av mig mycket efter att Viktor föddes i januari 03 med dubbelsidig klumpfot. Många nya har kommit sedan dess och några namn känner jag igen.
Är nu ensam hemma en helg och har lite tid över och vill bara passa på att berätta hur det gått för oss.

Första tiden var det gips och sedan blev det skenor, sedan byte av behandlingstradition på sjukhuset så vi började med DB-skor när Viktor var 8 månader. först dygnet runt och nu bara på nätterna. När han var ett år förlängdes vänster hälsena och han blev gipsad i 5 veckor, efter en vecka var gipsen alldeles mjuka vid hälarna (sönderslagna), han satt och bankade med fötterna i golvet mest hela tiden. så det var bara att åka in och gipsa på mer.
För två veckor sedan var vi på läkarbesök igen och fick höra att allt bara ser bra ut, vänsterfoten är så fin så det går knappt att se att det varit klumpfot säger läkaren varje gång, vet inte om det är för att vi föräldrar ska bli glada och nöjda eller om den faktiskt är sååå fin. Högerfoten ser mer \"klumpig\" ut, men den ska tydligen växa till sig med tiden.
Vi har inte upplevt det här med fötterna som något stort problem även om det tidvis varit jobbigt och man haft en och annan hemsk upplevelse, nu tänker vi inte så mycket på det. Ibland känns det som andra oroar sig mer, dagis, släktingar och vänner.
Till jul väntar vi tillökning, Viktor ska få en lillebror, och man har inte kunnat se några felställningar i fötterna på UL, men jag har förstått att det inte finns några garantier så jag tänker att den som lever får se och nu vet vi ju iallafall vad det handlar om.
Dessutom vet jag att den här sidan finns och det känns otroligt bra!