vad har ni på era utomhus nu?
_0403 Marsbarn
  1. Linda o Kevin
    #1

    vad har ni på era utomhus nu?

    tjock/tunn mössa? vantar? fuskpolo? fleece? långfillingar? gympaskor? varmare kängor? overall?
  2. 1
    vad har ni på era utomhus nu? tjock/tunn mössa? vantar? fuskpolo? fleece? långfillingar? gympaskor? varmare kängor? overall?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    bor i södra sverige

    så här är inte så kallt...
  4. 2
    bor i södra sverige så här är inte så kallt...
  5. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #3

    Här har Jennie följande

    Antingen sin vindoverall med fleeceunderställ under eller sin vinteroverall med bara vanliga tunna kläder under. Vinterskor och vinterhandskar en tunn halsduk och en mellantjock mössa. Det är mellan -2 och 3 grader på morgonen.
  6. 3
    Här har Jennie följande Antingen sin vindoverall med fleeceunderställ under eller sin vinteroverall med bara vanliga tunna kläder under. Vinterskor och vinterhandskar en tunn halsduk och en mellantjock mössa. Det är mellan -2 och 3 grader på morgonen.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Västkusten

    Alltså, det beror på från dag till dag. Vissa dagar overall och tunn mössa, andra dagar fleece-jacka med långärmat under och keps....

  8. 4
    Västkusten Alltså, det beror på från dag till dag. Vissa dagar overall och tunn mössa, andra dagar fleece-jacka med långärmat under och keps....

  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    har du något under byxorna?

    har börjat fundera på om man ska ha strumpbyxor eller långfillingar under kevins byxor, det är ju kallt på morronen, men inte lika kallt när de går ut sen. har inga överdragsbyxor, regnbyxorna har han ju på dagis, de kanske värmer tillräckligt om det inte räcker med ett par byxor.
  10. 5
    har du något under byxorna? har börjat fundera på om man ska ha strumpbyxor eller långfillingar under kevins byxor, det är ju kallt på morronen, men inte lika kallt när de går ut sen. har inga överdragsbyxor, regnbyxorna har han ju på dagis, de kanske värmer tillräckligt om det inte räcker med ett par byxor.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    oj overallen

    har jag inte börjat använda än...känner att jag vill kunna ta till den när det börjar bli riktigt kallt...

    det är så himla svårt det här tycker jag.
  12. 6
    oj overallen har jag inte börjat använda än...känner att jag vill kunna ta till den när det börjar bli riktigt kallt...

    det är så himla svårt det här tycker jag.
  13. karinxxx
    #7

    Ja här är det snö!

    Barnen har tjocka vantar och mössor, vinterstövlar och overall.
  14. 7
    Ja här är det snö! Barnen har tjocka vantar och mössor, vinterstövlar och overall.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Har inget under, men på dagis hänger overall, regnkläder och gummerat regn-set som är fodrat med fleece.

    På morgonen så har han overallen eller bara jacka, beroende på hur kallt det är. Har bara 150 meter tilld agis dessutom. Några mornar ar han haft jacka och sin filt över benen.
  16. 8
    Nä Har inget under, men på dagis hänger overall, regnkläder och gummerat regn-set som är fodrat med fleece.

    På morgonen så har han overallen eller bara jacka, beroende på hur kallt det är. Har bara 150 meter tilld agis dessutom. Några mornar ar han haft jacka och sin filt över benen.
  17. Selmas mamma
    #9

    Vilken fråga!!! Hi hi hi...

    har du något under byxorna? Det var en ganska rolig fråga när man inte ser helheten utan gjorde som jag - bara såg din rubrik!
  18. 9
    Vilken fråga!!! Hi hi hi... har du något under byxorna? Det var en ganska rolig fråga när man inte ser helheten utan gjorde som jag - bara såg din rubrik!
  19. Ulrika m Ebba o 2:an BF21/12
    #10

    Ebbas dress

    Underst har hon ett ullinne, sedan vanliga innekläder. Bomulls\"fuskpolo\" istället för halsduk, Mikk-Line overall (tunn och smidig men varm). På huvudet Reima vintermössa som knäpps under hakan och på skorna Timberland kängor med högt skaft. Vantar! Imorse hade vi 0.3° i SOlna!

    (Ursäkta om det blev lite mycket märkes-snack, mest av intresse för om andra kör samma och erfarenheter av dem som de vill dela med sig...)
  20. 10
    Ebbas dress Underst har hon ett ullinne, sedan vanliga innekläder. Bomulls\"fuskpolo\" istället för halsduk, Mikk-Line overall (tunn och smidig men varm). På huvudet Reima vintermössa som knäpps under hakan och på skorna Timberland kängor med högt skaft. Vantar! Imorse hade vi 0.3° i SOlna!

    (Ursäkta om det blev lite mycket märkes-snack, mest av intresse för om andra kör samma och erfarenheter av dem som de vill dela med sig...)
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    Emils klädval


    Idag blev det långarmad body, långkallingar, tröja och byxor i typ college tyg. På väg till dagis blir det (pappa som lämnar så jag gissar) PoP 3-1 set med jacka och byxor (första gången vi använder byxorna, dagis rekommenderade att det började bli dags), dock är fleece-delen inte isatt. Tunnare fuskpolo i bomull, mössa som inte är fodrad, men som är tjockare över öronen. Vantar vet jag inte riktigt vilka pappa valde imorse antagligen de tjockare för första gången i år för det var kallt i Sthlm imorse. Kängor med ganska rejäl sula, dock inte vinterkängor.

    Japp, det var Emils outfit för dagen det!

    Kram
  22. 11
    Emils klädval
    Idag blev det långarmad body, långkallingar, tröja och byxor i typ college tyg. På väg till dagis blir det (pappa som lämnar så jag gissar) PoP 3-1 set med jacka och byxor (första gången vi använder byxorna, dagis rekommenderade att det började bli dags), dock är fleece-delen inte isatt. Tunnare fuskpolo i bomull, mössa som inte är fodrad, men som är tjockare över öronen. Vantar vet jag inte riktigt vilka pappa valde imorse antagligen de tjockare för första gången i år för det var kallt i Sthlm imorse. Kängor med ganska rejäl sula, dock inte vinterkängor.

    Japp, det var Emils outfit för dagen det!

    Kram
  23. Xappoline
    #12

    Kevin bär

    Kevin bär vinterskor, tjockare mössa, fuskopolo och vinterjacka utan fleecefodret eller enbart fleecefodret. Inga fillingar. Vantar ibland.
    Kevin har även ofta filt, men han blir nog kallare än alla era eftersom han inte rör på sig alls. Jag själv har halsduk, gympadojor och höstjacka när temperaturerna är som här och skulle klä mitt aktiva barn i det som mest. De rör sig ju så mycket mer än vi torra vuxna i regel.
  24. 12
    Kevin bär Kevin bär vinterskor, tjockare mössa, fuskopolo och vinterjacka utan fleecefodret eller enbart fleecefodret. Inga fillingar. Vantar ibland.
    Kevin har även ofta filt, men han blir nog kallare än alla era eftersom han inte rör på sig alls. Jag själv har halsduk, gympadojor och höstjacka när temperaturerna är som här och skulle klä mitt aktiva barn i det som mest. De rör sig ju så mycket mer än vi torra vuxna i regel.
  25. Carolina med Elsa
    #13

    I Stockholms innerstad...

    ... är det inte så kallt än, särskilt inte på Elsas dagis väl skyddade innergård. Elsa har på sig tröja, byxor (typ manchester eller jeans), fleecetröja, tunn vindjacka, tunna vindbyxor (vårens set från PoP), lite tjockare stickad mössa, fingervantar och Kavat-kängor. Om det inte regnar, då har hon galonisar och gummistövlar. Strumpor har hon också, såklart.
  26. 13
    I Stockholms innerstad... ... är det inte så kallt än, särskilt inte på Elsas dagis väl skyddade innergård. Elsa har på sig tröja, byxor (typ manchester eller jeans), fleecetröja, tunn vindjacka, tunna vindbyxor (vårens set från PoP), lite tjockare stickad mössa, fingervantar och Kavat-kängor. Om det inte regnar, då har hon galonisar och gummistövlar. Strumpor har hon också, såklart.
  27. Anchis + Mikael 19/3-04
    #14

    Mikael kläder

    Ja vi har faktist börjat med overall. Hans reimatec känns faktist helt OK även om jag tycker det känns som om vintern är definitiv då man börjar med overall.

    På huvet har han bomullsmössa och påp fötterna lite kraftigare kavatskor.
  28. 14
    Mikael kläder Ja vi har faktist börjat med overall. Hans reimatec känns faktist helt OK även om jag tycker det känns som om vintern är definitiv då man börjar med overall.

    På huvet har han bomullsmössa och påp fötterna lite kraftigare kavatskor.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15

    Vi har ungefär 2-3 plusgrader och mulet

    idag har 1½-åringen haft följade kläder:
    långärmad t-shirt
    mjukisbyxor
    bomullsstrumpor
    och
    kofta
    vindoverall
    gore-tex kängor
    fingervantar
    tjock stickad mössa

    (galon-hängslebyxor finns tillhands på dagis. men det har inte behövts idag.)

    Jag har tre olika mössor att välja mellan. I början av hösten har jag en tunn bomullsmössa, sedan en stickad lite tjockare mössa med öronlappar och knytband och när det blir snö och minusgrader en fleecefodrad mössa i \"overalltyg\", som också gör ner över öronen.

    Blir det ytterligare kallare så kan jag ta på honom ett fleeceställ under overallen, jag har även fuskpolo att ta till och några varmare vantar
    (vantar är svårt!)

    Sedan blir det att ta fram vinteroverallen!


  30. 15
    Vi har ungefär 2-3 plusgrader och mulet idag har 1½-åringen haft följade kläder:
    långärmad t-shirt
    mjukisbyxor
    bomullsstrumpor
    och
    kofta
    vindoverall
    gore-tex kängor
    fingervantar
    tjock stickad mössa

    (galon-hängslebyxor finns tillhands på dagis. men det har inte behövts idag.)

    Jag har tre olika mössor att välja mellan. I början av hösten har jag en tunn bomullsmössa, sedan en stickad lite tjockare mössa med öronlappar och knytband och när det blir snö och minusgrader en fleecefodrad mössa i \"overalltyg\", som också gör ner över öronen.

    Blir det ytterligare kallare så kan jag ta på honom ett fleeceställ under overallen, jag har även fuskpolo att ta till och några varmare vantar
    (vantar är svårt!)

    Sedan blir det att ta fram vinteroverallen!


  31. Pia m Vira o Samuel
    #16

    Idag och igår

    har det varit overall, imorse var det verkligen kallt -5
    vantar ett måste här. Men han har sina gympadojor på sig än. Vanliga kläder under.
  32. 16
    Idag och igår har det varit overall, imorse var det verkligen kallt -5
    vantar ett måste här. Men han har sina gympadojor på sig än. Vanliga kläder under.

Liknande trådar

  1. Dop utomhus?
    By KillerWhale in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 08:57
  2. Utomhus..
    By Lovesun in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 18:37
  3. Jag är utomhus!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:43
  4. Spa utomhus
    By Linköping in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 17:28
  5. Dop utomhus
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar