Sömn
Klumpfot
  1. Micra
    #1

    Sömn

    Hejsan alla. Har bara en fråga angående sömnen. Sover era barn lugnt o stilla eller har ni samma problem som jag. Lillkillen är nu snart 2 år och jag kan lätt räkna dom nätter jag fått sova en hel natt - det ryms på en hand. Han vaknar alltid (nästan) vid samma tid på natten vid 23 - 23.30. Han sover gott fram tills dess men sen är det som förgjort. Han lägger sig vid 19-tiden varje kväll och inga problem att får honom att sova. Får för mej att det är skenorna som irriterar honom. Han har nu korta skenor bara på natten. Förslag vad som kan göras tas tacksamt emot.

    Kram till er
  2. 1
    Sömn Hejsan alla. Har bara en fråga angående sömnen. Sover era barn lugnt o stilla eller har ni samma problem som jag. Lillkillen är nu snart 2 år och jag kan lätt räkna dom nätter jag fått sova en hel natt - det ryms på en hand. Han vaknar alltid (nästan) vid samma tid på natten vid 23 - 23.30. Han sover gott fram tills dess men sen är det som förgjort. Han lägger sig vid 19-tiden varje kväll och inga problem att får honom att sova. Får för mej att det är skenorna som irriterar honom. Han har nu korta skenor bara på natten. Förslag vad som kan göras tas tacksamt emot.

    Kram till er
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Hej!

    Vår Lilja har varit likadan... i typ ett halvår... (jaadu, det är ju typ så länge som hon har haft DB-skena bara på natten...)
    Nu har det dock lugnat sig, men hon somnade oxå vid 19 och det slog aldrig fel, vid 21.30 ca så vaknade hon och man fick lägga sig hos henne och så somnade hon lika fort...

    Har inga tips tyvärr... Men tar ni upp honom? Det kanske är en rap som vill upp? Så var det ganska ofta för Lilja...
  4. 2
    Hej! Vår Lilja har varit likadan... i typ ett halvår... (jaadu, det är ju typ så länge som hon har haft DB-skena bara på natten...)
    Nu har det dock lugnat sig, men hon somnade oxå vid 19 och det slog aldrig fel, vid 21.30 ca så vaknade hon och man fick lägga sig hos henne och så somnade hon lika fort...

    Har inga tips tyvärr... Men tar ni upp honom? Det kanske är en rap som vill upp? Så var det ganska ofta för Lilja...
  5. Maria
    #3

    Hej

    vi lärde Viktor äta välling runt ettårsåldern (tror jag det var), men vi gjorde inte vällingätandet till rutin utan har haft den som extra och \"nödmat\" Han hade en period då han vaknade runt 23-tiden och var helt otröstlig, det enda som hjälpte var välling. Så vi gjorde välling när han vaknade, och han slukade den och ville sedan bara ner i sängen och sova vidare. ibland vaknade han senare på natten och sedan hände det att han inte vaknade alls!
    Nu är han drygt 2½ och sover hela nätterna. Välling har blivit lite \"lyx\" för honom att ligga och mysa med och ibland frågar han efter det på morgonen och ibland får han, och ibland går vi upp och äter frukost istället. När han varit förkyld eller sjuk har han fått oftare eftersom han inte haft aptit på vanlig mat.
    I efterhand tror jag att han var hungrig och behövde mer mat trots att han proppade i sig vid måltiderna, men vem vet???
    Så gjorde vi, och det är bara att prova sig fram, ni hittar nog snart ett sätt som passar och fungerar för er, Lycka till!
  6. 3
    Hej vi lärde Viktor äta välling runt ettårsåldern (tror jag det var), men vi gjorde inte vällingätandet till rutin utan har haft den som extra och \"nödmat\" Han hade en period då han vaknade runt 23-tiden och var helt otröstlig, det enda som hjälpte var välling. Så vi gjorde välling när han vaknade, och han slukade den och ville sedan bara ner i sängen och sova vidare. ibland vaknade han senare på natten och sedan hände det att han inte vaknade alls!
    Nu är han drygt 2½ och sover hela nätterna. Välling har blivit lite \"lyx\" för honom att ligga och mysa med och ibland frågar han efter det på morgonen och ibland får han, och ibland går vi upp och äter frukost istället. När han varit förkyld eller sjuk har han fått oftare eftersom han inte haft aptit på vanlig mat.
    I efterhand tror jag att han var hungrig och behövde mer mat trots att han proppade i sig vid måltiderna, men vem vet???
    Så gjorde vi, och det är bara att prova sig fram, ni hittar nog snart ett sätt som passar och fungerar för er, Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Här är en till sömnmarodör

    Har alltid varit. När hon var liten (upp till ett år!!!) sov hon på mitt bröst... jämt... Gips eller DB-skena slplade ingen roll, likadant ändå.
    Sen fick hon nattskena och det har blivit bättre måste jag säga. Det har varit ett jobbigt första år.

    Nu när hon snart är 1,5 år somnar hon vid 19 och vaknar en-två ggr på natten. Gallskriker ett tag, somnar, vi lägger ner henne ich ibland funkar det ibland håller vi på så ett tag. Ibland får hon komma över till oss och då kan hon somna ganska bra. Det är ju en prioriteringsfråga om hur hon får ligga i sin säng eller vår. Det fungerar bra i hennes säng nu så det försöker vi med.

    När hon varit sjuk eller så har vi faktiskt struntat i skenan. Bara för att hon ska kunna sova ok.
  8. 4
    Här är en till sömnmarodör Har alltid varit. När hon var liten (upp till ett år!!!) sov hon på mitt bröst... jämt... Gips eller DB-skena slplade ingen roll, likadant ändå.
    Sen fick hon nattskena och det har blivit bättre måste jag säga. Det har varit ett jobbigt första år.

    Nu när hon snart är 1,5 år somnar hon vid 19 och vaknar en-två ggr på natten. Gallskriker ett tag, somnar, vi lägger ner henne ich ibland funkar det ibland håller vi på så ett tag. Ibland får hon komma över till oss och då kan hon somna ganska bra. Det är ju en prioriteringsfråga om hur hon får ligga i sin säng eller vår. Det fungerar bra i hennes säng nu så det försöker vi med.

    När hon varit sjuk eller så har vi faktiskt struntat i skenan. Bara för att hon ska kunna sova ok.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    och ännu en sömnmarodör

    Nathalie vaknar nästan varannan timme sedan två-tre månader tillbaka. Jag håller på att bli tossig!
    Vi vet inte vad det beror på. Det kan vara ortoserna, men när vi låtit henne testa att sova utan så vaknade hon ändå. Åh... jag önskar att hon kunde prata och berätta vad det är som stör henne. Amning fungerar såklart, men jag PALLAR INTE att amma hela nätterna. Hoppas hon är inne i en fas och att det är övergående.
  10. 5
    och ännu en sömnmarodör Nathalie vaknar nästan varannan timme sedan två-tre månader tillbaka. Jag håller på att bli tossig!
    Vi vet inte vad det beror på. Det kan vara ortoserna, men när vi låtit henne testa att sova utan så vaknade hon ändå. Åh... jag önskar att hon kunde prata och berätta vad det är som stör henne. Amning fungerar såklart, men jag PALLAR INTE att amma hela nätterna. Hoppas hon är inne i en fas och att det är övergående.

Liknande trådar

  1. sömn å åter sömn
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:18
  2. Mera sömn fråga, brist på sömn
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 17:36
  3. sömn sömn och åter sömn..
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:43
  4. Sömn, sömn... *långt* även på ank. 11/2004
    By Katti med Petter & Victor in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:37
  5. Sömn, sömn och åter igen sömn *långt*
    By Katti med Petter & Victor in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar