Julklappar, en gång till...
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Julklappar, en gång till...

    Nu börjar familjen tjata om vad Elina \"önskar sig\" i julklapp och jag behöver tips! Kläder går väl åt, men jag vill helst köpa dem själv *hehe*. Leksaker... ja, det går väl också åt men jag tycker vi har massor redan och hon är bara knappa 7 månader! Ge gärna tips på BRA och uppskattade leksaker som era äldre barn haft glädje av mycket och länge. En bultbräda och en lära-gå-vagn kanske vore något?
    Barnböcker kan man ju önska förstås...
    Vill ha massor av tips!
  2. 1
    Julklappar, en gång till... Nu börjar familjen tjata om vad Elina \"önskar sig\" i julklapp och jag behöver tips! Kläder går väl åt, men jag vill helst köpa dem själv *hehe*. Leksaker... ja, det går väl också åt men jag tycker vi har massor redan och hon är bara knappa 7 månader! Ge gärna tips på BRA och uppskattade leksaker som era äldre barn haft glädje av mycket och länge. En bultbräda och en lära-gå-vagn kanske vore något?
    Barnböcker kan man ju önska förstås...
    Vill ha massor av tips!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Ja....

    Vad kan tänkas?

    Presentkort i klädesaffärer (så kan du välja själv)
    *öppna ett sparkonto till henne så kan släkten sätta in lite pengar.
    *pengar för att sätta in henne i bostadskö?

    *Leksaker: ja, böcker är ju bra.
    Läragå vagnen lät ju toppen tycker jag.
  4. 2
    Ja.... Vad kan tänkas?

    Presentkort i klädesaffärer (så kan du välja själv)
    *öppna ett sparkonto till henne så kan släkten sätta in lite pengar.
    *pengar för att sätta in henne i bostadskö?

    *Leksaker: ja, böcker är ju bra.
    Läragå vagnen lät ju toppen tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    En hund :D

    Fast inte en riktig om nu någon trodde det utan en sådan där svart hund med röda öron och snöre, Brios???.

    Mamma har sparat min gamla från 70-talet och den har Klara lekt med massor sedan hon var riktigt liten. Hon leker faktiskt med den fortfarande.

    Bultbrädan och läragåvagnen har också varit riktiga hitar.
  6. 3
    En hund :D Fast inte en riktig om nu någon trodde det utan en sådan där svart hund med röda öron och snöre, Brios???.

    Mamma har sparat min gamla från 70-talet och den har Klara lekt med massor sedan hon var riktigt liten. Hon leker faktiskt med den fortfarande.

    Bultbrädan och läragåvagnen har också varit riktiga hitar.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    :)

    Bostadskö??? *hihihi* Hallå, hon är knappa 7 månader, jag tänkte inte hon skulle flytta hemifrån än på ett tag... *är verkligen inte stockholmare* :D

    Sparkonton har hon.
    Presentkort var bra... :)

    Tack för tipsen!
  8. 4
    :) Bostadskö??? *hihihi* Hallå, hon är knappa 7 månader, jag tänkte inte hon skulle flytta hemifrån än på ett tag... *är verkligen inte stockholmare* :D

    Sparkonton har hon.
    Presentkort var bra... :)

    Tack för tipsen!
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    *hihi*

    Ja en riktig hund har vi redan, den gillar hon skarpt.
    Ja, en sådan där Brio-hund vore något. Sådan hade jag när jag var liten med. *nostalgi* Undrar om de tillverkas än eller om man får leta begagnad.

    Tack för tipset.
  10. 5
    *hihi* Ja en riktig hund har vi redan, den gillar hon skarpt.
    Ja, en sådan där Brio-hund vore något. Sådan hade jag när jag var liten med. *nostalgi* Undrar om de tillverkas än eller om man får leta begagnad.

    Tack för tipset.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Träklossar

    eller Duplo lego kanske. Är alltid kul att ha mycket av så man kan bygga stora torn osv. ;-) I början är de ju tugg-/sugvänliga oxå... *ler*

    Jag vet inte heller riktigt vad vi ska köpa eller önska oss till Alfred. Vi har ju allt känns det som efter Melker.
  12. 6
    Träklossar eller Duplo lego kanske. Är alltid kul att ha mycket av så man kan bygga stora torn osv. ;-) I början är de ju tugg-/sugvänliga oxå... *ler*

    Jag vet inte heller riktigt vad vi ska köpa eller önska oss till Alfred. Vi har ju allt känns det som efter Melker.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Babypulka

    ska vi önska oss för sonens höll \"bara\" i två säsonger.
    Annars står det still här med eftersom vi redan har det mesta och lite till efter sonen.
  14. 7
    Babypulka ska vi önska oss för sonens höll \"bara\" i två säsonger.
    Annars står det still här med eftersom vi redan har det mesta och lite till efter sonen.
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    Bra ätgrejer

    Skojar inte.

    Det kanske inte behövs än, men ett par bra tallrikar typ ätskålar/bärskålar i plast, brukar behöva fler än två själv, och så mellanstora trevliga skedar, för när hon är klar med babybesticken. (Önska redan nu, men behövs om 2-3 år ? Tallrikar tidigare)

    Klossar - man kan ha hur många som helst
    Bra böcker alltid kul, Max- böcker, ramsböcker ... ´´Hitta på´´ & \"Knacka på´´, Molly ...
    En extra pyjamas för magsjuka och liknande är aldrig fel, liksom handdukar.

  16. 8
    Bra ätgrejer Skojar inte.

    Det kanske inte behövs än, men ett par bra tallrikar typ ätskålar/bärskålar i plast, brukar behöva fler än två själv, och så mellanstora trevliga skedar, för när hon är klar med babybesticken. (Önska redan nu, men behövs om 2-3 år ? Tallrikar tidigare)

    Klossar - man kan ha hur många som helst
    Bra böcker alltid kul, Max- böcker, ramsböcker ... ´´Hitta på´´ & \"Knacka på´´, Molly ...
    En extra pyjamas för magsjuka och liknande är aldrig fel, liksom handdukar.

  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9

    Lillan har kul med

    Storebrors ´´pussel´´, nio geometriska former i trä (plana) i olika färger som passar i hål på en platta. Färgglada och kul att stoppa i munnen, kan staplas som klossar också.
    Annars är brios klossar underbara.
  18. 9
    Lillan har kul med Storebrors ´´pussel´´, nio geometriska former i trä (plana) i olika färger som passar i hål på en platta. Färgglada och kul att stoppa i munnen, kan staplas som klossar också.
    Annars är brios klossar underbara.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Rätt säker

    på att de tillverkas fortfarande.
  20. 10
    Rätt säker på att de tillverkas fortfarande.
  21. Medlem sedan
    Aug 2004
    #11

    Klossar?

    Underbara klossar? Hur kan klossar vara sämre/bättre? Det är ju bara... klossar liksom.
    Jag tänkte man kunde köpa en sådan där liten trävagn med 24 klossar från IKEA, men är de inget bra alltså?
  22. 11
    Klossar? Underbara klossar? Hur kan klossar vara sämre/bättre? Det är ju bara... klossar liksom.
    Jag tänkte man kunde köpa en sådan där liten trävagn med 24 klossar från IKEA, men är de inget bra alltså?
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12

    Makens förslag: presentkort

    på barnsäkringsgrejer. När barn börjar först krypa runt och sedan reser sig då är det dags att se sig om och kolla att det inte går att rulla utför trappor och liknande eller dra ner hyllor, bränna sig på spisen osv.
  24. 12
    Makens förslag: presentkort på barnsäkringsgrejer. När barn börjar först krypa runt och sedan reser sig då är det dags att se sig om och kolla att det inte går att rulla utför trappor och liknande eller dra ner hyllor, bränna sig på spisen osv.
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13

    Duplo

    Hur länge använder man duplo innan man byter till \"riktigt\" lego? *nyfiken*

    Har du några åsikter om vad som är bra/dåliga klossar? (Det har nämligen Lingling så jag blir lite nyfiken.)
  26. 13
    Duplo Hur länge använder man duplo innan man byter till \"riktigt\" lego? *nyfiken*

    Har du några åsikter om vad som är bra/dåliga klossar? (Det har nämligen Lingling så jag blir lite nyfiken.)
  27. Medlem sedan
    Aug 1999
    #14

    Jag vet inte hur Ikeas är

    Men Brio har en uppsättning klossar som har lagom sträv ytfinish och är bra skalade mot varandra så att det är lätt att bygga med dem; alla delar är lika breda och har två höjder och tre längder, som är lika med 1, 2 eller tre bredder.
    Ungefär som lego.
  28. 14
    Jag vet inte hur Ikeas är Men Brio har en uppsättning klossar som har lagom sträv ytfinish och är bra skalade mot varandra så att det är lätt att bygga med dem; alla delar är lika breda och har två höjder och tre längder, som är lika med 1, 2 eller tre bredder.
    Ungefär som lego.
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15

    Ja...

    undrar om hon kommer gilla det. Att åka pulka alltså. Men vi vill absolut ha en! Hur länge använder man en babypulka innan man byter till en \"vanlig\"?
    Har du någon aning om vad en babypulka kostar?
  30. 15
    Ja... undrar om hon kommer gilla det. Att åka pulka alltså. Men vi vill absolut ha en! Hur länge använder man en babypulka innan man byter till en \"vanlig\"?
    Har du någon aning om vad en babypulka kostar?
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16

    Jättebra förslag

    Vi har de flesta säkerhetsgrejerna redan men ett spisskydd behöver vi!
  32. 16
    Jättebra förslag Vi har de flesta säkerhetsgrejerna redan men ett spisskydd behöver vi!
  33. Medlem sedan
    Aug 1999
    #17

    Bra träklossar :)

    Har en lagom slät yta och släpper inte färg för att man grnager på dem, inga flisor men lite lagom matta så att de inte glider av så fort det lutar lite.
    Minst två av varje del så att man kan bygga stabila torn om man vill. Bra skalning mellan olika sorter så blir det också lättare att bygga stabilt ,eller sno ihop ett litet slott eller ngt ;)
  34. 17
    Bra träklossar :) Har en lagom slät yta och släpper inte färg för att man grnager på dem, inga flisor men lite lagom matta så att de inte glider av så fort det lutar lite.
    Minst två av varje del så att man kan bygga stabila torn om man vill. Bra skalning mellan olika sorter så blir det också lättare att bygga stabilt ,eller sno ihop ett litet slott eller ngt ;)
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Det stämmer _inte_! =)

    Waldorfklossar brukar ha ojämna former, kanske bara en eller två plana sidor och kan till och med ha bark kvar på någon kant för strukturen och fantasins skull. Snacka om underbara klossar, synd bara att de är så attans dyra. =(
  36. 18
    Det stämmer _inte_! =) Waldorfklossar brukar ha ojämna former, kanske bara en eller två plana sidor och kan till och med ha bark kvar på någon kant för strukturen och fantasins skull. Snacka om underbara klossar, synd bara att de är så attans dyra. =(
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19

    :)

    Smaken är olika, som ....

    Men om man inte bara vill lägga ut klossar i fina mönster eller försöka stapla alla på varann i ett enkelt torn så ... såna där klossar är knepiga att bygga med om man är nybörjare. Och små barn som stoppar i munnen vill jag nog ha barkfria klossar till.
    Sedan kan man blanda olika sorter och se hur de kan kombineras.
    En annan kul sort är kaplastavar, där _alla_ är precis lika, nästan, en del är lite böjda ibland. Går att stapla som tändstickor och mkt annat.
  38. 19
    :) Smaken är olika, som ....

    Men om man inte bara vill lägga ut klossar i fina mönster eller försöka stapla alla på varann i ett enkelt torn så ... såna där klossar är knepiga att bygga med om man är nybörjare. Och små barn som stoppar i munnen vill jag nog ha barkfria klossar till.
    Sedan kan man blanda olika sorter och se hur de kan kombineras.
    En annan kul sort är kaplastavar, där _alla_ är precis lika, nästan, en del är lite böjda ibland. Går att stapla som tändstickor och mkt annat.
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20

    Vi ska önska

    Farmor och farfars bok resp Mormor och morfars bok till båda barnen (fylleri-böcker där de skriver om sig och sitt liv till barnbarnen), fast det kanske är mer uppskattat när de blir lite äldre... Annars har ju storebror en del som hänger med länge, typ duplo, byggklossar och briotåg.
  40. 20
    Vi ska önska Farmor och farfars bok resp Mormor och morfars bok till båda barnen (fylleri-böcker där de skriver om sig och sitt liv till barnbarnen), fast det kanske är mer uppskattat när de blir lite äldre... Annars har ju storebror en del som hänger med länge, typ duplo, byggklossar och briotåg.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. 2000 kr till julklappar till ett barn
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 07:18
  2. Julklappar till 3-åringar?
    By Skrynklan in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 00:04
  3. julklappar till en 18 mån
    By kryttet in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 19:44
  4. 4 julklappar till
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:16
  5. Julklappar till era små
    By Becca m E 15/8 (&K -03) in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 18:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar