Mensvärk utan mens?
_0504 Aprilbarn
  1. Anonym just nu
    #1

    Mensvärk utan mens?

    Jag hör egentligen hemma i ank mars men fick så dåligt med svar där så jag hoppas ni inte misstycker om jag frågar här också. Tack!

    Hur många är det som fortfarande inte fått tillbaks mensen?
    Här är ingen mens i sikte men det konstiga är att jag kan få som lätt mensvärk då och då. Det har varit så ett par veckor och första gångerna trodde jag att mensen var på g, men icke. (Och jag är inte gravid.)
    Någon annan som känt liknande?

    Undrar lite vad livmodern håller på med därinne. Tränar inför att mensen ska komma igång?
    Nä, men det kanske är dags att kontakta läkare eller nåt, vad tror ni?
  2. 1
    Mensvärk utan mens? Jag hör egentligen hemma i ank mars men fick så dåligt med svar där så jag hoppas ni inte misstycker om jag frågar här också. Tack!

    Hur många är det som fortfarande inte fått tillbaks mensen?
    Här är ingen mens i sikte men det konstiga är att jag kan få som lätt mensvärk då och då. Det har varit så ett par veckor och första gångerna trodde jag att mensen var på g, men icke. (Och jag är inte gravid.)
    Någon annan som känt liknande?

    Undrar lite vad livmodern håller på med därinne. Tränar inför att mensen ska komma igång?
    Nä, men det kanske är dags att kontakta läkare eller nåt, vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Ingen mens än här

    Efter första födseln dröjde mensen i 17 månader och ägglossningen ytligare 6 månader så någonstans räknar jag med det samma nu.
    minns att jag gjorde flera gravtest förra gången innan mensen kom tillbaka just för att det kändes som ägglossning och jag kände mig gravid pga svullenhet.

    En del får tillbaka mensen även om de helammar fritt, en del får tillbaka den först när de slutat helamma och några får vänta tills de slutat amma helt.
    22 månader är det längsta jag hört talas om att mensen varit borta efter födseln.
  4. 2
    Ingen mens än här Efter första födseln dröjde mensen i 17 månader och ägglossningen ytligare 6 månader så någonstans räknar jag med det samma nu.
    minns att jag gjorde flera gravtest förra gången innan mensen kom tillbaka just för att det kändes som ägglossning och jag kände mig gravid pga svullenhet.

    En del får tillbaka mensen även om de helammar fritt, en del får tillbaka den först när de slutat helamma och några får vänta tills de slutat amma helt.
    22 månader är det längsta jag hört talas om att mensen varit borta efter födseln.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Känner igen det

    Både från förra dottern o nu. Jag tror att jag kände så två månader innan jag fick min mens förra gången. Nu har den inte kommit än o jag har kännt så minst en mån tillbaka.

    Slutade amma för 1½mån sedan.
  6. 3
    Känner igen det Både från förra dottern o nu. Jag tror att jag kände så två månader innan jag fick min mens förra gången. Nu har den inte kommit än o jag har kännt så minst en mån tillbaka.

    Slutade amma för 1½mån sedan.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Ja så hade jag

    Jag hade precis så när jag höll på att få tillbaka den efter förra sonen. Det tog då 8 månader efter förlossningen innan jag fick mens, men ett par månader innan började jag känna mensvärk några dagar då och då.

    Har inte fått tillbaka den nu heller, tror det dröjer tills jag slutar amma :-)
  8. 4
    Ja så hade jag Jag hade precis så när jag höll på att få tillbaka den efter förra sonen. Det tog då 8 månader efter förlossningen innan jag fick mens, men ett par månader innan började jag känna mensvärk några dagar då och då.

    Har inte fått tillbaka den nu heller, tror det dröjer tills jag slutar amma :-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Ingen mens ännu

    men däremot mensvärk, lite varje dag i ca en månads tid. Det har varit jättemånga ggr som jag varit helt säker på att den kommit, men det har den inte.

    Emeli
  10. 5
    Ingen mens ännu men däremot mensvärk, lite varje dag i ca en månads tid. Det har varit jättemånga ggr som jag varit helt säker på att den kommit, men det har den inte.

    Emeli
  11. Kajsa å Valter
    #6

    så var det för mig

    jag fick tillbaka min mens för 2 veckor sen. Hade molvärk till och från i ca 1-1,5 månad innan den kom. Trodde flera gånger att nu måste mensen ha kommit men icke sa nicke men till slut var den ändå här - tyvärr!

    Det är nog så att din kropp håller på att förbereda sig för mens men om du är orolig tycker jag att du ska ringa din bm och fråga.
  12. 6
    så var det för mig jag fick tillbaka min mens för 2 veckor sen. Hade molvärk till och från i ca 1-1,5 månad innan den kom. Trodde flera gånger att nu måste mensen ha kommit men icke sa nicke men till slut var den ändå här - tyvärr!

    Det är nog så att din kropp håller på att förbereda sig för mens men om du är orolig tycker jag att du ska ringa din bm och fråga.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Så har jag med...

    har iof haft en omgång sen Idun föddes men efter jag började ta minipiller lyser den med sin frånvaro :-)
  14. 7
    Så har jag med... har iof haft en omgång sen Idun föddes men efter jag började ta minipiller lyser den med sin frånvaro :-)
  15. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #8

    Jag har haft lite mensvärk...

    nu i ett par dagar. Ammar betydligt mindre nu, kommer att sluta helt troligen denna vecka. Om det blir som sist så kommer ägglossningen igång ett par veckor efter avslutad amning, kanske är det så att kroppen börjar ladda för en ägglossning eller något? När jag precis slutat att amma Cesar, fick jag en väldigt mensvärk just vid ägglossning och sedan fortsattte det att kännas så, varpå jag tog ett gravtest som visade positivt. ;o) Så är du säker på att du inte är gravid?
  16. 8
    Jag har haft lite mensvärk... nu i ett par dagar. Ammar betydligt mindre nu, kommer att sluta helt troligen denna vecka. Om det blir som sist så kommer ägglossningen igång ett par veckor efter avslutad amning, kanske är det så att kroppen börjar ladda för en ägglossning eller något? När jag precis slutat att amma Cesar, fick jag en väldigt mensvärk just vid ägglossning och sedan fortsattte det att kännas så, varpå jag tog ett gravtest som visade positivt. ;o) Så är du säker på att du inte är gravid?

Liknande trådar

  1. mensvärk utan mens?
    By trean med Ida, 10/7 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:20
  2. mensvärk utan mens
    By mimosan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 22:03
  3. mensvärk utan mens
    By Baudelaire in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 08:14
  4. mensvärk utan mens?
    By carroparro in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 21:15
  5. Mensvärk utan mens?
    By Anonym just nu in forum _0503 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 23:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar