När ska ni börja jobba?
_0504 Aprilbarn
  1. Kajsa å Valter
    #1

    När ska ni börja jobba?

    som jag skrev i inlägget nedanför så är det snart januari och då ska jag börja jobba igen. Känns konstigt men ändå jätteroligt. Några fler som börjar i januari?

    Nu ska jag iallafall njuta av de två månader som återstår och jag är jätteladdad inför julen. Det är underbart med jul och allt julstök tycker jag, speciellet sen jag fick barn.

    Ha en bra kväll,
    Kram
  2. 1
    När ska ni börja jobba? som jag skrev i inlägget nedanför så är det snart januari och då ska jag börja jobba igen. Känns konstigt men ändå jätteroligt. Några fler som börjar i januari?

    Nu ska jag iallafall njuta av de två månader som återstår och jag är jätteladdad inför julen. Det är underbart med jul och allt julstök tycker jag, speciellet sen jag fick barn.

    Ha en bra kväll,
    Kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Jag ska också börja i januari...

    fast inte förrän 2007 :-) Jag är superglad för att jag ska vara hemma så länge. När jag började jobba efter Axel så kändes det så himla fel. Jag mådde piss när jag gick till jobbet. Så den här gången ska jag vara hemma längre. Sedan ska min sambo vara hemma i sju månader. Han får ju inte vara hemma lika länge som jag, men sju månader är ju ganska okej också. Han börjar jobba igen efter sommaren 2007.

    Emeli
  4. 2
    Jag ska också börja i januari... fast inte förrän 2007 :-) Jag är superglad för att jag ska vara hemma så länge. När jag började jobba efter Axel så kändes det så himla fel. Jag mådde piss när jag gick till jobbet. Så den här gången ska jag vara hemma längre. Sedan ska min sambo vara hemma i sju månader. Han får ju inte vara hemma lika länge som jag, men sju månader är ju ganska okej också. Han börjar jobba igen efter sommaren 2007.

    Emeli
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    augusti -06

    kommer jag att börja jobba är det tänkt. Då blir mannen hemma någon månad och tar hand om inskolningen på dagis.
    -Hanna
  6. 3
    augusti -06 kommer jag att börja jobba är det tänkt. Då blir mannen hemma någon månad och tar hand om inskolningen på dagis.
    -Hanna
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Jag börjar

    1 mars är det tänkt, då tar maken över på hemmafronten till augusti. VIsst är det härligt med julen och allt som hör till! Ser fram emot att vara hemma i år med bägge barnen...
  8. 4
    Jag börjar 1 mars är det tänkt, då tar maken över på hemmafronten till augusti. VIsst är det härligt med julen och allt som hör till! Ser fram emot att vara hemma i år med bägge barnen...
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    I september..

    ..ska jag nog börja jobba. Egentligen skulle jag börja jobba i juni (ja, söka jobb åtminstone..) men just nu ser det ut som sambon får ett extraknäck som gör att jag kan vara hemma i sommar med dem och då får vi åtta veckor tillsammans denna sommaren också. Skönt i så fall! :-)
  10. 5
    I september.. ..ska jag nog börja jobba. Egentligen skulle jag börja jobba i juni (ja, söka jobb åtminstone..) men just nu ser det ut som sambon får ett extraknäck som gör att jag kan vara hemma i sommar med dem och då får vi åtta veckor tillsammans denna sommaren också. Skönt i så fall! :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ev aug-06

    mannen kanske är hemma under våren , (april, maj) , men som det ser ut kommer jag vara hemma hela tiden(och det vill jag oxå)
    dagarna tar dock slut i juli, men då ha rjag lite sem kvar.
    Men samboon får nog sköta dagisinskolningen i aug.

    Jag ska verkligen passa på att njuta av att vara hemma nu:)
  12. 6
    Ev aug-06 mannen kanske är hemma under våren , (april, maj) , men som det ser ut kommer jag vara hemma hela tiden(och det vill jag oxå)
    dagarna tar dock slut i juli, men då ha rjag lite sem kvar.
    Men samboon får nog sköta dagisinskolningen i aug.

    Jag ska verkligen passa på att njuta av att vara hemma nu:)
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    När jag får ett jobb

    Så det kan bli allt från januari och framåt.
  14. 7
    När jag får ett jobb Så det kan bli allt från januari och framåt.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Om ett år

    Jg \"kan inte\" gå tillbaka närsom helst för jag ska utbildas och dessa kurser startar inte varanna vecka direkt (Snarare en ggn/år). Jag tänkte hoppa på den som börjar i november om ett år.

    Eskil får börja dagis tidigast januari 2007 men helst augusti 2007.

    /mie
  16. 8
    Om ett år Jg \"kan inte\" gå tillbaka närsom helst för jag ska utbildas och dessa kurser startar inte varanna vecka direkt (Snarare en ggn/år). Jag tänkte hoppa på den som börjar i november om ett år.

    Eskil får börja dagis tidigast januari 2007 men helst augusti 2007.

    /mie
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Jag _hoppas_...

    ... att Signe kan vara hemma till typ januari -08. Men jag har ingen aning om ifall det kommer att infrias. Beror på om Sollentuna beslutar om att man får disponera barnomsorgschecken själv, och om man nu kommer får det är det ju inte säkert att det blir långvarigt. I annat fall börjar hon på dagis i augusti -06.

    Jag kommer nog börja jobba helger på mitt jobb i vår eller så...
  18. 9
    Jag _hoppas_... ... att Signe kan vara hemma till typ januari -08. Men jag har ingen aning om ifall det kommer att infrias. Beror på om Sollentuna beslutar om att man får disponera barnomsorgschecken själv, och om man nu kommer får det är det ju inte säkert att det blir långvarigt. I annat fall börjar hon på dagis i augusti -06.

    Jag kommer nog börja jobba helger på mitt jobb i vår eller så...
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Blev fel!

    Barnomrorgschecken ska man kunna disponera tom. den månad barnet fyllar 4 år, så det blir ju -09, inte -08! :oO
  20. 10
    Blev fel! Barnomrorgschecken ska man kunna disponera tom. den månad barnet fyllar 4 år, så det blir ju -09, inte -08! :oO
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Vad innebär det eg??

    JAg måste ha missat nåt?? men vad egentligen innebär det att man får disponera \"barnomsorgschecken\" själv???
  22. 11
    Vad innebär det eg?? JAg måste ha missat nåt?? men vad egentligen innebär det att man får disponera \"barnomsorgschecken\" själv???
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Börjar plugga i augusti

    och då tar pappa över Rebecca så hon börjar inte på dagis förrän tidigars om ett år, helst i januari 07 och kommer då att gå korta dagar (max 25 timmar/veckan).

    Har doulauppdrag i februari, mars och troligen i maj och funderar på att hålla någon privat profylaxkurs kvällstid/helg under våren.
    Tillbaka som Ordningsvakt blir nog i april 2 helger i månaden för att slippa ta ut 5 dagar i veckan från försäkringskassan när trollungen fyllt 1år.
  24. 12
    Börjar plugga i augusti och då tar pappa över Rebecca så hon börjar inte på dagis förrän tidigars om ett år, helst i januari 07 och kommer då att gå korta dagar (max 25 timmar/veckan).

    Har doulauppdrag i februari, mars och troligen i maj och funderar på att hålla någon privat profylaxkurs kvällstid/helg under våren.
    Tillbaka som Ordningsvakt blir nog i april 2 helger i månaden för att slippa ta ut 5 dagar i veckan från försäkringskassan när trollungen fyllt 1år.
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13

    Jaa du....

    Eftersom jag blev uppsagd i juni och numera även arbetslös vet jag inte när jag börjar arbeta.

    Mina planer är iaf att börja leta och söka jobb efter nyår och sen hoppas jag få ett jobb så jag kan börja i maj.

    Då ska pappan vara hemma under sommaren och sedan skola in i september.
  26. 13
    Jaa du.... Eftersom jag blev uppsagd i juni och numera även arbetslös vet jag inte när jag börjar arbeta.

    Mina planer är iaf att börja leta och söka jobb efter nyår och sen hoppas jag få ett jobb så jag kan börja i maj.

    Då ska pappan vara hemma under sommaren och sedan skola in i september.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Precis vad det låter som. =)

    Att kommunen betalar ut barnomsorgschecken direkt till dig, istället för till förskolan. Just nu finns väl endast rätten att bilda trefamiljssysten om man vill vara hemma med sina barn, och då måste man dels anställa sig själv (och betala arbetsgivaravgifter), dels ta hand om andras barn (om man inte har tre egna i passande ålder).

    Men än så länge är det bara Nacka som är klara och har bestämt att införa detta, vår kommun ska besluta den 8 december. *hoppas, hoppas*
  28. 14
    Precis vad det låter som. =) Att kommunen betalar ut barnomsorgschecken direkt till dig, istället för till förskolan. Just nu finns väl endast rätten att bilda trefamiljssysten om man vill vara hemma med sina barn, och då måste man dels anställa sig själv (och betala arbetsgivaravgifter), dels ta hand om andras barn (om man inte har tre egna i passande ålder).

    Men än så länge är det bara Nacka som är klara och har bestämt att införa detta, vår kommun ska besluta den 8 december. *hoppas, hoppas*
  29. Kajsa å Valter
    #15

    kul med alla svar

    ibland är det rätt stiltje här inne men nu visade ni att ni är här, kul!
  30. 15
    kul med alla svar ibland är det rätt stiltje här inne men nu visade ni att ni är här, kul!
  31. Kajsa å Valter
    #16

    oj

    ett helt år till. Bra att du kan vara hemma så att det slipper bli som förra gången. Hur många dagar plockar ni egentligen som har råd att vara hemma så länge?
  32. 16
    oj ett helt år till. Bra att du kan vara hemma så att det slipper bli som förra gången. Hur många dagar plockar ni egentligen som har råd att vara hemma så länge?
  33. Kajsa å Valter
    #17

    härligt med ett till julfreak

    jag planerar för fullt \"allt\" jag ska hinna med när det gäller pyssel och bakning. Det brukar ändå sluta med att det inte blir alltför allvarligt:-)
  34. 17
    härligt med ett till julfreak jag planerar för fullt \"allt\" jag ska hinna med när det gäller pyssel och bakning. Det brukar ändå sluta med att det inte blir alltför allvarligt:-)
  35. Kajsa å Valter
    #18

    härlig med långledig sommar

    det ska vi också försöka klämma in bara det funkar med båda våra jobb.
  36. 18
    härlig med långledig sommar det ska vi också försöka klämma in bara det funkar med båda våra jobb.
  37. Kajsa å Valter
    #19

    njuuut

    precis vad jag också ska göra. Jag har ingen större koll på när våra dagar tar slut men vi vill gärna ha ett gäng kvar när vi börjar jobba. Alltid skönt att kunna fylla ut sina ynka 28 dagar semester med.
  38. 19
    njuuut precis vad jag också ska göra. Jag har ingen större koll på när våra dagar tar slut men vi vill gärna ha ett gäng kvar när vi börjar jobba. Alltid skönt att kunna fylla ut sina ynka 28 dagar semester med.
  39. Kajsa å Valter
    #20

    inskolning

    verkar som de flesta pappor tar inskolningen. Vi får se hur vi gör beroende på när vi får dagisplats.
  40. 20
    inskolning verkar som de flesta pappor tar inskolningen. Vi får se hur vi gör beroende på när vi får dagisplats.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Börja jobba?
    By mammaLouise in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 09:12
  2. Börja jobba
    By HochM in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 14:12
  3. börja jobba
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 13:24
  4. När ska ni börja jobba?
    By anja23 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 21:52
  5. Ang att börja jobba
    By Working Girl in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar