Hej
Klumpfot
  1. Sara
    #1

    Hej

    Hur är dom skenorna som man har i stället för db-skenan?våran läkare Hanne frågade om vi ville byta skena eftersom Isak har börjat protestera mot db-skenan.Efter att han har accepterat skenan jättebra ända från början till att gråta och sparka vilt omkring sig på nätterna.Kan barnen böja på knäna när de har skenan på? Hur sover barnen på nätterna?
  2. 1
    Hej Hur är dom skenorna som man har i stället för db-skenan?våran läkare Hanne frågade om vi ville byta skena eftersom Isak har börjat protestera mot db-skenan.Efter att han har accepterat skenan jättebra ända från början till att gråta och sparka vilt omkring sig på nätterna.Kan barnen böja på knäna när de har skenan på? Hur sover barnen på nätterna?
  3. frida
    #2

    wiggos skenor

    Hej sara ! Wiggo har haft sina skenor nu i ca en månad, de är ledade så att han kan böja på sig, men de går även att låsa, det bestämmer väl ortoped ingenjören vad som passar bäst. Wiggo sover som när han hade gipsen, men skenorna är ju lite lättare att lyfta.

    Frida och Wiggo
  4. 2
    wiggos skenor Hej sara ! Wiggo har haft sina skenor nu i ca en månad, de är ledade så att han kan böja på sig, men de går även att låsa, det bestämmer väl ortoped ingenjören vad som passar bäst. Wiggo sover som när han hade gipsen, men skenorna är ju lite lättare att lyfta.

    Frida och Wiggo
  5. Sara
    #3

    Hej Frida

    Har ni haft dennis skenan innan? Vi funderar på att byta men Hanne säger att det blir sämre resultat med dom andra skenorna.
  6. 3
    Hej Frida Har ni haft dennis skenan innan? Vi funderar på att byta men Hanne säger att det blir sämre resultat med dom andra skenorna.
  7. Sara
    #4

    Glömde

    fråga om han har dom bara på natten?
  8. 4
    Glömde fråga om han har dom bara på natten?
  9. frida
    #5

    hej sara

    Hejsan!
    Nej vi har inte haft db skenor innan, vi använder dessa plastskenor i stället för gipset eftersom wiggo inte tål det. Vi ska ha dem på så mycket vi och wiggo orkar, man märker på honom, vissa dagar är bra vissa dåliga. Just nu är han inne i en sova dåligt period så då låter vi honom vara utan på natten, för att få så bra sömn som möjligt, men det är lite olika!
  10. 5
    hej sara Hejsan!
    Nej vi har inte haft db skenor innan, vi använder dessa plastskenor i stället för gipset eftersom wiggo inte tål det. Vi ska ha dem på så mycket vi och wiggo orkar, man märker på honom, vissa dagar är bra vissa dåliga. Just nu är han inne i en sova dåligt period så då låter vi honom vara utan på natten, för att få så bra sömn som möjligt, men det är lite olika!
  11. frida
    #6

    hej igen!

    kom på att, På vårat sjukhus används inte db skenan alls.

    /Frida
  12. 6
    hej igen! kom på att, På vårat sjukhus används inte db skenan alls.

    /Frida
  13. Cissi
    #7

    Plastskenor

    Jag har en son som snart är 3½år och som har plastskenor på nätterna,han har alltid haft plast skenor och det har aldrig vart på tal om några andra heller.Vi går inne i Falun hos Hanne Hedin och hon är jätte nöjd med Tims fötter med tanke på hur dom såg ut från start så trodde hon inte att dom skulle bli så här bra som dom är nu.
  14. 7
    Plastskenor Jag har en son som snart är 3½år och som har plastskenor på nätterna,han har alltid haft plast skenor och det har aldrig vart på tal om några andra heller.Vi går inne i Falun hos Hanne Hedin och hon är jätte nöjd med Tims fötter med tanke på hur dom såg ut från start så trodde hon inte att dom skulle bli så här bra som dom är nu.
  15. Sara
    #8

    Hej Cicci

    Vi var dom första iFalun som fick db-skenan enligt Hanne, så det har kanske inte funnits några andra alternativ när ni fick eran son.Vi ska få prova ut en plastskena om två veckor.Sover erat barn bra med skenan? Är den ledad i knävecket? Hanne sa att den var lite klumpig att ha. Har ni upplevt något negativt med den? Nu får du hundra frågor men jag är så trött på att höra honom ledsen på nätterna och jag har bara lust att strunta i skenor över huvud taget fasst jag vet ju att det inte går.
  16. 8
    Hej Cicci Vi var dom första iFalun som fick db-skenan enligt Hanne, så det har kanske inte funnits några andra alternativ när ni fick eran son.Vi ska få prova ut en plastskena om två veckor.Sover erat barn bra med skenan? Är den ledad i knävecket? Hanne sa att den var lite klumpig att ha. Har ni upplevt något negativt med den? Nu får du hundra frågor men jag är så trött på att höra honom ledsen på nätterna och jag har bara lust att strunta i skenor över huvud taget fasst jag vet ju att det inte går.
  17. Cissi
    #9

    Sara

    Hejsan!

    Skenan är ledad vid knäna och vid fotlederna.Har inte upplevt nått negativt med den,han sover bra med skenorna.Men han har börjat bli så stor nu att han börjat protestera när man ska sätta på honom dom på kvällarna så han har dom ungefär varannan natt försöker vi med.

    Är det nått mer du undrar över så är det bara att fråga :)

    //Cissi
  18. 9
    Sara Hejsan!

    Skenan är ledad vid knäna och vid fotlederna.Har inte upplevt nått negativt med den,han sover bra med skenorna.Men han har börjat bli så stor nu att han börjat protestera när man ska sätta på honom dom på kvällarna så han har dom ungefär varannan natt försöker vi med.

    Är det nått mer du undrar över så är det bara att fråga :)

    //Cissi
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar