Ang fontanell
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Ang fontanell

    Jag undrar om några av era barn med hydrocefalus har haft en ganska stor fontanell? Linnea har en väldigt stor fontanell.

    Kram Lotta och Linnea
  2. 1
    Ang fontanell Jag undrar om några av era barn med hydrocefalus har haft en ganska stor fontanell? Linnea har en väldigt stor fontanell.

    Kram Lotta och Linnea
  3. Kattis med Tova o Tilde
    #2

    ja

    Min dotter hade en stor fontanell innan hon op, eftersom de inte upptäckte hc förrän hon var 9 månader så hade den vuxit sig ganska stor som en knytnäve ungefär o det tog ett bra tag innan den växte ihop igen, inte ihop helt då men nästan.
  4. 2
    ja Min dotter hade en stor fontanell innan hon op, eftersom de inte upptäckte hc förrän hon var 9 månader så hade den vuxit sig ganska stor som en knytnäve ungefär o det tog ett bra tag innan den växte ihop igen, inte ihop helt då men nästan.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Bea utvecklade hc efter förlossningen och fick shunt vid 12 dagars ålder. Men hon hade jättesmå fontaneller, som växte ihop när hon var 3 månader! När man för en gångs skull kunde haft nytta av stora fontaneller...
  6. 3
    Nä Bea utvecklade hc efter förlossningen och fick shunt vid 12 dagars ålder. Men hon hade jättesmå fontaneller, som växte ihop när hon var 3 månader! När man för en gångs skull kunde haft nytta av stora fontaneller...
  7. Malin
    #4

    ja

    Hej

    Ja jag upplever min dotters fontanell som större. Hon är 1½ och den har inte vuxit ihop än (den är som en enkrona kanske. Hon hade HC då hon föddes och opererades då hon var en vecka men fick inte shunten förens hon var 10 mån så allt han ju växa på innan dess.
  8. 4
    ja Hej

    Ja jag upplever min dotters fontanell som större. Hon är 1½ och den har inte vuxit ihop än (den är som en enkrona kanske. Hon hade HC då hon föddes och opererades då hon var en vecka men fick inte shunten förens hon var 10 mån så allt han ju växa på innan dess.

Liknande trådar

  1. Hur stor fontanell?
    By lite orolig in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 20:45
  2. Insjunken fontanell?
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:05
  3. tidigt sluten fontanell
    By anonymt in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 08:02
  4. Fontanell fråga...
    By Nilla* in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 13:34
  5. igenväxt fontanell
    By anhna in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 09:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar