Utslag över hela kroppen...
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Utslag över hela kroppen...

    Hu, nu är jag orolig... Filippa började få röda utslag under hakan/halsen för några dagar sewdan. Trodde att det har kommit lite mjölk och irriterat, så jag höll rent och torrt och smörjde in några gånger. Imorse var utslagen värre, det är ilsket rött och ser inflammerat ut. När jag skulle byta morgonblöjan ser jag att hon är rödprickig över hela bröstet, magen, på sidorna och lite på ryggen... Dessa utslag ser dock mera ut som nässelutslag, små röda knottror som sitter ihop. Ringde genats till sjukvårdsupplysningen och ssk som svarade sa att jag kan pudra på potatismjöl och avvakta. Nu när jag kollade så såg det likadant ut.

    Vad fasen an det vara? Igår lät jag henne suga lite på ett vanligt smörgåsrån, hon fick i sig några smaskiga uppblötta bitar. Kan det vara det? Något jag ätit?
    Ska kanske tillägga att storasystern har torreksem och även Filippa har börjat visa tendenser till torr/fnasig hud.

    Usch, orolig...
  2. 1
    Utslag över hela kroppen... Hu, nu är jag orolig... Filippa började få röda utslag under hakan/halsen för några dagar sewdan. Trodde att det har kommit lite mjölk och irriterat, så jag höll rent och torrt och smörjde in några gånger. Imorse var utslagen värre, det är ilsket rött och ser inflammerat ut. När jag skulle byta morgonblöjan ser jag att hon är rödprickig över hela bröstet, magen, på sidorna och lite på ryggen... Dessa utslag ser dock mera ut som nässelutslag, små röda knottror som sitter ihop. Ringde genats till sjukvårdsupplysningen och ssk som svarade sa att jag kan pudra på potatismjöl och avvakta. Nu när jag kollade så såg det likadant ut.

    Vad fasen an det vara? Igår lät jag henne suga lite på ett vanligt smörgåsrån, hon fick i sig några smaskiga uppblötta bitar. Kan det vara det? Något jag ätit?
    Ska kanske tillägga att storasystern har torreksem och även Filippa har börjat visa tendenser till torr/fnasig hud.

    Usch, orolig...
  3. Annika med Viktoria & Louise
    #2

    Ingen aning.

    Men det låter som det kom i samband med kylan.
    Isåfall kan det ju vara huden som reagerar på det. Vet inte om det kan vara smörgåsrånet, men undvik det ett par dar och se om det blir bättre!
  4. 2
    Ingen aning. Men det låter som det kom i samband med kylan.
    Isåfall kan det ju vara huden som reagerar på det. Vet inte om det kan vara smörgåsrånet, men undvik det ett par dar och se om det blir bättre!
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Vet inte heller

    men hoppas du kommer på det. Simon verkar vara känslig och blir lätt torr i huden så honom håller jag lite koll på. Min dotter var äggallergiker men har nu vuxit ifrån det och när jag åt äggmacka för ett tag sen såg jag hur Simon blev illröd över bröstet, vet inte om det berodde på att jag åt ägg men man försöker ju vara försiktig så nu blir det inte mer ägg för mig.
    Jag och min sambo fick för ett par dagar sedan precis som du beskriver, massa röda utslag, små små prickar. På mig hela höger arm och han bara på ena handen. Jag tror att jag är överkänslig mot Panodil vilket jag tog i somras efter snittet och fick då dessa utslag på benen, försvann när jag slutade ta dem. Hade även nu tagit det mot feber och förkylning så jag är rätt övertygad om att jag har utvecklat någon slags allergi mot det. Usch det är inget kul när sånt drabbar de små, när det är på en själv så är det betydligt lättare.
  6. 3
    Vet inte heller men hoppas du kommer på det. Simon verkar vara känslig och blir lätt torr i huden så honom håller jag lite koll på. Min dotter var äggallergiker men har nu vuxit ifrån det och när jag åt äggmacka för ett tag sen såg jag hur Simon blev illröd över bröstet, vet inte om det berodde på att jag åt ägg men man försöker ju vara försiktig så nu blir det inte mer ägg för mig.
    Jag och min sambo fick för ett par dagar sedan precis som du beskriver, massa röda utslag, små små prickar. På mig hela höger arm och han bara på ena handen. Jag tror att jag är överkänslig mot Panodil vilket jag tog i somras efter snittet och fick då dessa utslag på benen, försvann när jag slutade ta dem. Hade även nu tagit det mot feber och förkylning så jag är rätt övertygad om att jag har utvecklat någon slags allergi mot det. Usch det är inget kul när sånt drabbar de små, när det är på en själv så är det betydligt lättare.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Jag åt också

    ägg imorse! Kan det vara det? Nu på kvällen tog jag faktiskt lite Mildison, jag misstänker starkt att det är eksem hon har. Stackars lilla snutt, det måste ju klia på henne.
    På måndag blir det BVC bums, prickar är något de är duktiga på. Hoppas det försvinner snart.

    Tack för svaret, du kanske har löst gåtan ändå!!!
  8. 4
    Jag åt också ägg imorse! Kan det vara det? Nu på kvällen tog jag faktiskt lite Mildison, jag misstänker starkt att det är eksem hon har. Stackars lilla snutt, det måste ju klia på henne.
    På måndag blir det BVC bums, prickar är något de är duktiga på. Hoppas det försvinner snart.

    Tack för svaret, du kanske har löst gåtan ändå!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Hon på

    rådgivningen gissade på värmeutslag... lätthänt att de små blir för varma vintertid, vi klär ju på dem en hel del vintertid.

    Tack för svaret!
  10. 5
    Hon på rådgivningen gissade på värmeutslag... lätthänt att de små blir för varma vintertid, vi klär ju på dem en hel del vintertid.

    Tack för svaret!
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Choklad

    Min Lucas fick utslag som såg ut som de du beskriver när han var ca en månad gammal. (såg ut som om jag gräddat honom i ugnen i 250 grader ungefär!! :/ )
    Har träffat 3 olika läkare som alla sagt oika saker... Den första sa att det var bara några hormonprickar kombinerat med värmen, men när det dagarna efter blev värre och värre träffade jag en annan läkare som bestämt hävdade att detta var en svår allergi och då antagligen mjölk. När jag tagit bort mjölken ur kosten med hjälp av en dietist fick han en en gång massor med utslag. Träffade då en tredje läkare som verkade veta vad hon pratade om. Har nu tagit bort allt starkt ur kosten, speciellt kaffe och choklad och inte en prick har han haft sen dess. Är du en stor chokladälskare som jag är så testa att utesluta det för det är tydligen en väldigt vanlig orsak till utslag.
  12. 6
    Choklad Min Lucas fick utslag som såg ut som de du beskriver när han var ca en månad gammal. (såg ut som om jag gräddat honom i ugnen i 250 grader ungefär!! :/ )
    Har träffat 3 olika läkare som alla sagt oika saker... Den första sa att det var bara några hormonprickar kombinerat med värmen, men när det dagarna efter blev värre och värre träffade jag en annan läkare som bestämt hävdade att detta var en svår allergi och då antagligen mjölk. När jag tagit bort mjölken ur kosten med hjälp av en dietist fick han en en gång massor med utslag. Träffade då en tredje läkare som verkade veta vad hon pratade om. Har nu tagit bort allt starkt ur kosten, speciellt kaffe och choklad och inte en prick har han haft sen dess. Är du en stor chokladälskare som jag är så testa att utesluta det för det är tydligen en väldigt vanlig orsak till utslag.

Liknande trådar

  1. Kli kli kli över hela kroppen!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:55
  2. Utslag över kroppen, kliar.
    By engel in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 10:52
  3. Utslag över hela kroppen
    By Carin m grabbarna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:58
  4. Kliar över hela kroppen, vad är det
    By Yoker in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 21:42
  5. utslag över hela kroppen från ena..
    By KaMaElLi in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar