Prag rekomenderas för slutkörda!
Hjärtfel - barn
  1. Johanna
    #1

    Prag rekomenderas för slutkörda!

    Hej alla hjärtisföräldrar!

    Jag och min man var på en lång helg i Prag och det var fantastiskt! Dels staden förstås men framförallt känslan att få vara utvilad. Vi sov 10 timmar per natt, shoppade, drack billig och god öl, varmt vin i plastmugg på torget, otroliga servärdheter vart man än vände sig.
    Alla slutkörda föräldrar borde få möjlighet till en time-out från oro, sjukhusbesök och vaknätter.

    Förresten ni som har genomgått TCPC-op. Hur länge var ni kvar på sjukhuset? Passade på att fråga nu när vi var nere för kat. och då sa de räkna med 2 månader!!! Jag höll på att smälla av, sissådär en månad var väl vad jag trodde ev ännu kortare. Men enligt sköterskan var rekordet 5 veckor. Tacksam för svar!
  2. 1
    Prag rekomenderas för slutkörda! Hej alla hjärtisföräldrar!

    Jag och min man var på en lång helg i Prag och det var fantastiskt! Dels staden förstås men framförallt känslan att få vara utvilad. Vi sov 10 timmar per natt, shoppade, drack billig och god öl, varmt vin i plastmugg på torget, otroliga servärdheter vart man än vände sig.
    Alla slutkörda föräldrar borde få möjlighet till en time-out från oro, sjukhusbesök och vaknätter.

    Förresten ni som har genomgått TCPC-op. Hur länge var ni kvar på sjukhuset? Passade på att fråga nu när vi var nere för kat. och då sa de räkna med 2 månader!!! Jag höll på att smälla av, sissådär en månad var väl vad jag trodde ev ännu kortare. Men enligt sköterskan var rekordet 5 veckor. Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Visst är du Selmas Johanna?

    och då pratar vi Lund.....isåfall så är den sköterskan väldigt ouppdaterad :O)

    I papperet man får står det 4-8 veckor, men iom att man har börjat dra dränen tidigare så har faktiskt vårdtiden minskat.

    Vi var där i 3,5 vecka sammanlagt då kom vi en söndag och op var tisdag.
    En annan hjärtekompis pappa som nyss har kommit hem från Lund, hade fått veta att dom tio senaste tcpc så har ingen varit längre än 4 veckor.

    Men, det finns ju inga garantier utan man kanske ska sikta in sig på 6-8 veckor för det kan ju ta så lång tid även om det inte är troligt, då blir allt under det en jättevinst.

    Härligt med Prag *blir smått avundsjuk* man skulle nog söka nåt bidrag för sönderoroad hjärtebarnsmamma eller nåt ;O)

    Kram Lotta och Tovan
  4. 2
    Visst är du Selmas Johanna? och då pratar vi Lund.....isåfall så är den sköterskan väldigt ouppdaterad :O)

    I papperet man får står det 4-8 veckor, men iom att man har börjat dra dränen tidigare så har faktiskt vårdtiden minskat.

    Vi var där i 3,5 vecka sammanlagt då kom vi en söndag och op var tisdag.
    En annan hjärtekompis pappa som nyss har kommit hem från Lund, hade fått veta att dom tio senaste tcpc så har ingen varit längre än 4 veckor.

    Men, det finns ju inga garantier utan man kanske ska sikta in sig på 6-8 veckor för det kan ju ta så lång tid även om det inte är troligt, då blir allt under det en jättevinst.

    Härligt med Prag *blir smått avundsjuk* man skulle nog söka nåt bidrag för sönderoroad hjärtebarnsmamma eller nåt ;O)

    Kram Lotta och Tovan
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Vad härligt

    det låter med ett Prag-besök!! Har det på min lista \"Städer att besöka\". Har hört så mycket gott om Prag, vad roligt att ni fick en så fin semester! Hoppas ni nu har kraft och energi för en mörkare vintertid framöver!
  6. 3
    Vad härligt det låter med ett Prag-besök!! Har det på min lista \"Städer att besöka\". Har hört så mycket gott om Prag, vad roligt att ni fick en så fin semester! Hoppas ni nu har kraft och energi för en mörkare vintertid framöver!
  7. Mimmi & Zacki
    #4

    Håller verkligen med dig=)

    Prag är helt underbart o mitt råd är att åka i maj runt Kristi flygare, det är så vackert där då allt börjar blomma o uteserveringarna kantrar gator o torg...

    Nu är det ju så att många kanske inte har råd att åka dit så jag rekommenderar att man kollar när mammahelgerna är i Hjärtebarnsföreningen..alla regioner har ju de o ansök att få komma med...Lever fortfarande på min helg för snart 2 år sedan då jag fick andats ut o bara vara..Kanske man ska söka nästa år igen då förhoppningsvis alla op är avklarade....

    Fast Prag ska vi till snart igen, vi har vänner därnere som äger hotell/pensionat/vandrahem/camping strax utanför Prag o vi ska dit hela familjen för nu efterlyser de barnen allt..O det ska bli kul o upptäcka Prag ur barnens synvinkel....
  8. 4
    Håller verkligen med dig=) Prag är helt underbart o mitt råd är att åka i maj runt Kristi flygare, det är så vackert där då allt börjar blomma o uteserveringarna kantrar gator o torg...

    Nu är det ju så att många kanske inte har råd att åka dit så jag rekommenderar att man kollar när mammahelgerna är i Hjärtebarnsföreningen..alla regioner har ju de o ansök att få komma med...Lever fortfarande på min helg för snart 2 år sedan då jag fick andats ut o bara vara..Kanske man ska söka nästa år igen då förhoppningsvis alla op är avklarade....

    Fast Prag ska vi till snart igen, vi har vänner därnere som äger hotell/pensionat/vandrahem/camping strax utanför Prag o vi ska dit hela familjen för nu efterlyser de barnen allt..O det ska bli kul o upptäcka Prag ur barnens synvinkel....
  9. Johanna
    #5

    Visst är jag Selmas mamma

    Jo jag tyckte det var lite konstigt. Sköterskan var en av dem som jag vet passade er Tova.

    Skönt i alla fall att höra att en månad är mer sannolikt än två!

    Mår ni bra!

    KRAM
  10. 5
    Visst är jag Selmas mamma Jo jag tyckte det var lite konstigt. Sköterskan var en av dem som jag vet passade er Tova.

    Skönt i alla fall att höra att en månad är mer sannolikt än två!

    Mår ni bra!

    KRAM
  11. Johanna
    #6

    Jo...

    ...dit måste ni åka!

    KRAM!
  12. 6
    Jo... ...dit måste ni åka!

    KRAM!
  13. Johanna
    #7

    Nej...

    ...det förstår jag givetvis att alla inte har råd. Men jag menar nog mer att alla borde få ett par dagar att bara rå om sin käresta/-e och slippa undan den där gnagande oron, om så bara för ett litet tag.

    Vilken tur att ha vänner i Prag! Jo någon gång i framtiden ska vi dit igen.

    KRAM!
  14. 7
    Nej... ...det förstår jag givetvis att alla inte har råd. Men jag menar nog mer att alla borde få ett par dagar att bara rå om sin käresta/-e och slippa undan den där gnagande oron, om så bara för ett litet tag.

    Vilken tur att ha vänner i Prag! Jo någon gång i framtiden ska vi dit igen.

    KRAM!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Hon måste ha varit förvirrad isåfall ;O)

    sköterskan menar jag.

    Vi mår bra, Tova trivs jättebra på dagis hon älskar grötfrukosten äter typ tre portioner varje morgon!

    Hoppas nu att ni får tid för op snart så ni kan planera någotsånär,

    Kram
  16. 8
    Hon måste ha varit förvirrad isåfall ;O) sköterskan menar jag.

    Vi mår bra, Tova trivs jättebra på dagis hon älskar grötfrukosten äter typ tre portioner varje morgon!

    Hoppas nu att ni får tid för op snart så ni kan planera någotsånär,

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Vi blev

    kvar på Östra i 4 veckor exakt.
  18. 9
    Vi blev kvar på Östra i 4 veckor exakt.
  19. Noomi m Albin
    #10

    Vi var i Lund 17 dagar

    När vi skulle ner med Albin till Lund för TCPC:n så sa de att vi skulle räkna med 4-8 veckor. Nu hade vi tur som bara behövde vara där i 17 dagar. De sa att \"rekordet\" var 2 veckor.

  20. 10
    Vi var i Lund 17 dagar När vi skulle ner med Albin till Lund för TCPC:n så sa de att vi skulle räkna med 4-8 veckor. Nu hade vi tur som bara behövde vara där i 17 dagar. De sa att \"rekordet\" var 2 veckor.

Liknande trådar

  1. Babysim-rekomenderas!
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 21:05
  2. Däck slutkörda på 200 mil?
    By Miltonia in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 17:39
  3. Vad rekomenderas vid vattkoppo
    By Fridaa in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 10:21
  4. rekomenderas!
    By anspencer in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:31
  5. vart rekomenderas okt/nov?
    By eva- in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 15:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar