Det känns!! Sparkarna känns utanpå!
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Det känns!! Sparkarna känns utanpå!

    Nu har jag äntligen kunnat konstatera till 110% att sparkarna känns utanpå magen! 5-6 sparkar har jag fått i handflatan nu i eftermiddag.

    Vad mysigt! Men tyvärr svårt att \"tajma in\" så sambon lär nog få vänta lite till innan han får känna dom om han inte ska sitta med händerna på min mage jämt ;-)
  2. 1
    Det känns!! Sparkarna känns utanpå! Nu har jag äntligen kunnat konstatera till 110% att sparkarna känns utanpå magen! 5-6 sparkar har jag fått i handflatan nu i eftermiddag.

    Vad mysigt! Men tyvärr svårt att \"tajma in\" så sambon lär nog få vänta lite till innan han får känna dom om han inte ska sitta med händerna på min mage jämt ;-)
  3. Ida m Jennie & skruttis bf 30/4
    #2

    Coolt!

    Jag väntar fortfarande på de där fullträffarna. Tycker det är så svårt att avgöra själv om de känns utanpå eller inte så jag behöver sambon till det. Och som du säger så kickar de ju inte direkt på kommando de små liven.
  4. 2
    Coolt! Jag väntar fortfarande på de där fullträffarna. Tycker det är så svårt att avgöra själv om de känns utanpå eller inte så jag behöver sambon till det. Och som du säger så kickar de ju inte direkt på kommando de små liven.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Häftigt!!

    Låter så mysigt när ni skriver om sparkarna! Jag vill också! :) Längtar tills det blir min tur att känna de :)

    Kram
  6. 3
    Häftigt!! Låter så mysigt när ni skriver om sparkarna! Jag vill också! :) Längtar tills det blir min tur att känna de :)

    Kram
  7. ulle v16
    #4

    Mysigt

    Själv kände jag något när jag låg på magen idag på morgonen men är inte säker på om det var bebis eller inte (inuti inte utanpå). Kul när det börjar böka omkring så att barnen får känna.
  8. 4
    Mysigt Själv kände jag något när jag låg på magen idag på morgonen men är inte säker på om det var bebis eller inte (inuti inte utanpå). Kul när det börjar böka omkring så att barnen får känna.
  9. AnnaH m2 grabbar+bf20/5
    #5

    Wow!

    Längtar också till den där härliga känslan med en liten fot i handen.
  10. 5
    Wow! Längtar också till den där härliga känslan med en liten fot i handen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    hmm..

    jag har precis börjat känna inne i magen..mm så underbart..MEN..
    på nätterna nu så drömmer jag hela tiden om hur min bäbis sparkar..så jag är ju lycklig som bara den på morgonen..vilken tur jag har..
  12. 6
    hmm.. jag har precis börjat känna inne i magen..mm så underbart..MEN..
    på nätterna nu så drömmer jag hela tiden om hur min bäbis sparkar..så jag är ju lycklig som bara den på morgonen..vilken tur jag har..
  13. carita_79
    #7

    jag med..

    ..har drömt en massa drömmar om att bebisen sparkar och bökar omkring i magen. En kompis menade på att vem vet, kanske är det just det den gör, men jag har inte kännt ngt annat än, tror jag, hihi
  14. 7
    jag med.. ..har drömt en massa drömmar om att bebisen sparkar och bökar omkring i magen. En kompis menade på att vem vet, kanske är det just det den gör, men jag har inte kännt ngt annat än, tror jag, hihi
  15. anna med astrid och B2 16+3
    #8

    åhhh, och

    hihi, ja gtycker ni skall gå runt så, med sambons händer kring magen, tänk så mysigt ; ) gud så coolt, jag är duktigt avis. kram!
  16. 8
    åhhh, och hihi, ja gtycker ni skall gå runt så, med sambons händer kring magen, tänk så mysigt ; ) gud så coolt, jag är duktigt avis. kram!
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Näää

    Fy på dig... *s*
    Nu tycker jag det räcker. Här går jag och läääääängtar och trääääängtar efter att få känna lite sprattel och så kan du känna den underbara känslan av bebisens rörelser i handen.

    Och du, jag tror inte din sambo har något större problem med att sitta med händerna på din mage jämt!! *S*
  18. 9
    Näää Fy på dig... *s*
    Nu tycker jag det räcker. Här går jag och läääääängtar och trääääängtar efter att få känna lite sprattel och så kan du känna den underbara känslan av bebisens rörelser i handen.

    Och du, jag tror inte din sambo har något större problem med att sitta med händerna på din mage jämt!! *S*
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Thanks girls :)

    Ni är för söta allihopa :-D

    Det är så himla fantastiskt det här med kickar och sparkar, jag blir lika facinerad varenda gång det sker. Världen stannar liksom upp lite och man myser inombords :)

    Och att nu få KÄNNA liten i handen var bara fantastiskt :) Jag trodde jag gjorde det för några veckor sedan, men med facit i hand har jag nu insett att det inte kunnat vara det *S*
  20. 10
    Thanks girls :) Ni är för söta allihopa :-D

    Det är så himla fantastiskt det här med kickar och sparkar, jag blir lika facinerad varenda gång det sker. Världen stannar liksom upp lite och man myser inombords :)

    Och att nu få KÄNNA liten i handen var bara fantastiskt :) Jag trodde jag gjorde det för några veckor sedan, men med facit i hand har jag nu insett att det inte kunnat vara det *S*

Liknande trådar

  1. Känns sparkarna på utsidan?
    By Sodafia in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 10:40
  2. Knöl som känns utanpå magen?
    By Knölen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 17:41
  3. Känns o syns utanpå????
    By Lina_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 08:22
  4. Nu känns sparkarna på utsidan oxå
    By Victoria bf 2/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 13:28
  5. Sparkarna känns obehagliga!
    By mynladen in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 15:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar