Hur får man bort klister från kläder?
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Hur får man bort klister från kläder?

    Lilleman har fördärvat massor av kläder nu med skolans klister :(
    Jag funderar på att prata med fröknarna med risk för att låta som en jobbig mamma, men det är inte kul när kläderna är fulla av fläckar.
    Och visst är det roligt att få köpa nya kläder men ekonomin håller inte :(
    Någon som vet hur jag kan få bort klistret???
  2. 1
    Hur får man bort klister från kläder? Lilleman har fördärvat massor av kläder nu med skolans klister :(
    Jag funderar på att prata med fröknarna med risk för att låta som en jobbig mamma, men det är inte kul när kläderna är fulla av fläckar.
    Och visst är det roligt att få köpa nya kläder men ekonomin håller inte :(
    Någon som vet hur jag kan få bort klistret???
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Jag hade precis samma problem

    för någon vecka sedan. Då hade dottern glitterklister på sin splitter nya Me&I tröja.

    Jag tog en tops med nagelborttagningsmedel och gnuggade bort klistret. Det blekte faktiskt inte färgen på tröjan ( som i mitt fall var rosa) men det såg så ut när man tog på nagelborttagningsmedlet. Det blev helt vitt först, men när det torkat så var det ingen fara. Helt ärligt blev inte tröjan som ny men det syns i alla fall inte så tydligt längre. En liten skugga där klistret var finns ju kvar.

    Lycka till med fläcken!
  4. 2
    Jag hade precis samma problem för någon vecka sedan. Då hade dottern glitterklister på sin splitter nya Me&I tröja.

    Jag tog en tops med nagelborttagningsmedel och gnuggade bort klistret. Det blekte faktiskt inte färgen på tröjan ( som i mitt fall var rosa) men det såg så ut när man tog på nagelborttagningsmedlet. Det blev helt vitt först, men när det torkat så var det ingen fara. Helt ärligt blev inte tröjan som ny men det syns i alla fall inte så tydligt längre. En liten skugga där klistret var finns ju kvar.

    Lycka till med fläcken!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Lillemans tröja är svart.

    Den som har mest klister, hans svarta byxor har också klister.
    Vet inte om jag vågar ta nagelborttagningsmedel på det :( Men värre än det ser ut nu kan det ju inte bli.
    Tack!
  6. 3
    Lillemans tröja är svart. Den som har mest klister, hans svarta byxor har också klister.
    Vet inte om jag vågar ta nagelborttagningsmedel på det :( Men värre än det ser ut nu kan det ju inte bli.
    Tack!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Går nog tyvärr...

    inte att få bort helt. Kommer blir som en fettfläck där klistret satt fast. Men gick det inte bort i tvätten?

    Prata med fröknarna du. De borde ju iaf erbjuda barnen ett förklädet eller be dom ta med en stor t-shirt hemmifrån som dom kan ha över sina kläder när dom skapar :-)
  8. 4
    Går nog tyvärr... inte att få bort helt. Kommer blir som en fettfläck där klistret satt fast. Men gick det inte bort i tvätten?

    Prata med fröknarna du. De borde ju iaf erbjuda barnen ett förklädet eller be dom ta med en stor t-shirt hemmifrån som dom kan ha över sina kläder när dom skapar :-)

Liknande trådar

  1. Ta bort klister på kylskåp
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 10:07
  2. Sår-klister, HUR får man bort det?
    By lottalotta in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 18:01
  3. Hur få bort klister?
    By julen77 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:43
  4. Få bort klistermärkes klister
    By Morran m. tre + v. 32 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 08:25
  5. hur få bort klister från plasten?
    By racerdame in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 05:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar