Film tips?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Film tips?

    Kan ni inte skriva ner lite tips på bra filmer. Jag vill så gärna se på film, men jag orkar inte gå iväg och hyra, så jag tänkte skicka mannen. Fast då måste jag säga vad han ska hyra.
    Är intresserad av det mesta förutom rena actiofilmer.
  2. 1
    Film tips? Kan ni inte skriva ner lite tips på bra filmer. Jag vill så gärna se på film, men jag orkar inte gå iväg och hyra, så jag tänkte skicka mannen. Fast då måste jag säga vad han ska hyra.
    Är intresserad av det mesta förutom rena actiofilmer.
  3. Maria v. 17
    #2

    Pearl Harbour

    Pearl Harbour, som i och för sig går på fyran någon kväll i helgen. Titeln behöver väl ingen närmare presentation.

    Röd oktober. En ubåtshistoria, med verklighetsbakgrund, om jag inte minns fel.

    Rädda menige Ryan. 2:a världskrigsdrama.

    Nä, vad mycket krig det blev! Här kommer en annan film.

    Gosskören Underbar film om ett barnhem där allt inte står rätt till och en lärare som enar de yviga pojkarna genom att lära dem att sjunga i kör.

  4. 2
    Pearl Harbour Pearl Harbour, som i och för sig går på fyran någon kväll i helgen. Titeln behöver väl ingen närmare presentation.

    Röd oktober. En ubåtshistoria, med verklighetsbakgrund, om jag inte minns fel.

    Rädda menige Ryan. 2:a världskrigsdrama.

    Nä, vad mycket krig det blev! Här kommer en annan film.

    Gosskören Underbar film om ett barnhem där allt inte står rätt till och en lärare som enar de yviga pojkarna genom att lära dem att sjunga i kör.

  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Tack!

    Många krigsfilmer, inte ofta man bara får sådana tips från en tjej.....:) Men Har sett Rädda Menige Ryan, men inte de andra. Kanske ska se om jag hittar Gosskören imorgon.
    Får spara tipsen till imorgon för nu har vi precis bytt alla lakan i Siris säng för hon hostar så att hon kräks.
  6. 3
    Tack! Många krigsfilmer, inte ofta man bara får sådana tips från en tjej.....:) Men Har sett Rädda Menige Ryan, men inte de andra. Kanske ska se om jag hittar Gosskören imorgon.
    Får spara tipsen till imorgon för nu har vi precis bytt alla lakan i Siris säng för hon hostar så att hon kräks.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    lite sent men

    kan vara bra till en annan gång.

    finns på topplistan nu:
    Filmerna om Wallander
    Star wars om man gillar sånt.
    Sahara
    hitch

    gamla filmer:

    ciderhusreglerna
    sjöfartsnytt
    Om en pojke
    Notting hill
  8. 4
    lite sent men kan vara bra till en annan gång.

    finns på topplistan nu:
    Filmerna om Wallander
    Star wars om man gillar sånt.
    Sahara
    hitch

    gamla filmer:

    ciderhusreglerna
    sjöfartsnytt
    Om en pojke
    Notting hill
  9. Maria v. 17
    #5

    Ja, fast

    Jo, det blev ju mycket krig, fast jag anser mig inte vara mera krigisk än andra.

    Det som tilltalar mig i just de här filmerna är själva människoporträtten och det faktum att vi aldrig får glömma vilket ohyggligt lidande krig i alla dess former innebär för så många enskilda människor. Själva skjutandet och blodet är inte det primära i dessa filmer.

    Kom just på ännu en bra film med krigsbakgrund: Enemy behind the gates. Om en grupp som blir fast mitt i en ruinstad där det finns några krypskyttar, som inte alls visar sig vara varken stora eller tuffa, och om det dilemma gruppen hamnar i, när de hittar dessa personer.

  10. 5
    Ja, fast Jo, det blev ju mycket krig, fast jag anser mig inte vara mera krigisk än andra.

    Det som tilltalar mig i just de här filmerna är själva människoporträtten och det faktum att vi aldrig får glömma vilket ohyggligt lidande krig i alla dess former innebär för så många enskilda människor. Själva skjutandet och blodet är inte det primära i dessa filmer.

    Kom just på ännu en bra film med krigsbakgrund: Enemy behind the gates. Om en grupp som blir fast mitt i en ruinstad där det finns några krypskyttar, som inte alls visar sig vara varken stora eller tuffa, och om det dilemma gruppen hamnar i, när de hittar dessa personer.

  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Älskar

    Love Actually
    Nyckeln till frihet
    Sömnlös i Seattle
    Medan du sov
    Första Ensam hemma filmen (I know..)
    Hela Sagan om ringen triologin
    De tre första Star Wars filmerna
    Indiana Jones
    American History X
    Tro, hopp och kärlek
    The Italian Job
    Och många mer. Fick blackout nu... *s*
  12. 6
    Älskar Love Actually
    Nyckeln till frihet
    Sömnlös i Seattle
    Medan du sov
    Första Ensam hemma filmen (I know..)
    Hela Sagan om ringen triologin
    De tre första Star Wars filmerna
    Indiana Jones
    American History X
    Tro, hopp och kärlek
    The Italian Job
    Och många mer. Fick blackout nu... *s*

Liknande trådar

  1. Tips på film?
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 20:47
  2. Film tips??
    By happy83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 16:37
  3. Tips på en bra film! Gå och se
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:34
  4. FILM TIPS!!!
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 14:17
  5. Tips på film
    By Sis to chic in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar