Lattjobolaget Pling & Plong
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Lattjobolaget Pling & Plong

    Lattjobolaget Pling & Plong har öppnat en filial i Motala.
    De jobbar alla dygnets vakna timmar. VD Frances J meddelar att det är viktigt för att firman ska gå runt.
    Vi träffade Fröken Frances en stund tidigare idag för en kort intervju.

    -Det är trevligt att ni öppnat en filial här nere i småstan. Men vad är det ni pysslar med?
    -Titta! Titta här, säger Frances med en lite täppt hes röst.
    Hon visar med händerna att de bla pysslar med lastning av olika föremål.
    Ibland måste vi frakta stövlar till hallen, säger hon ivrigt.
    Hon sätter på sig en viktiga arbetarmössan och pekar på den fina lastvagnen.
    Den är förtillfället lastad med ett stycke strumpa, ett stycke gosdjur, och en bok.
    Det här har jag fraktat från köksgolvet till vardagsrummet.
    Jag nickar förstående och frågar, ni har även andra arbetsuppgifter, vad är dessa?

    Hon tar min hand med och släpar mig nästan in till badrummet och pekar på badkaret. titta där!
    Jag ser en massa schampoflaskor och duschflaskor. Tre gula badankor och en svart.
    Dessa måste vi skölja noga varje dag berättar hon. Inte bara en gång, utan ett antal gånger, helst en timme om jag får bestämma, säger hon och sätter händerna i sidan.
    Mycket intressant säger jag och undrar om Lattjobolaget har några fler uppdrag?

    Jo, vi har ett städuppdrag, det pågår ständigt säger hon och suckar lite. Man måste ju först plocka ut alla saker ur köksskåpen, det har vi nu hållt på med i över ett halvår. Sen är det viktigt att lägga tillbaka allt snyggt och prydligt. Inbland måste man även plocka lite papper som ligger lite här och var på golvet. Jag tror att det är mina kollegor som pritt ut allt detta, men de påstår att det är jag, humpf!

    Var har ni kontoret någonstan? Nu tar Frances min hand igen och släpar mig till ett sovrum! Där drar hon ut en nattduksbordslåda och pekar viktigt på den. Här, säger hon. Hon sätter sig i den så att benen hamnar under själva bordet men i lådan, sedan tänder hon kontorslampan, och släcker den, men tänder den igen.
    Detta gör hon upprepade gånger, jag känner mig lite smått bekymrad, men tackar för mig och önskar henne lycka till!
    Hon vinkar och följer med mig till dörren, hej å, hej å hej å, och så vinkar hon igen!

    Jag tror att Lattjobolaget kommer att utvecklas ganska så snart, det ska bli spännande att följa.

    Nina, generalsekreterare för Inresseklubben i Motala!
  2. 1
    Lattjobolaget Pling & Plong Lattjobolaget Pling & Plong har öppnat en filial i Motala.
    De jobbar alla dygnets vakna timmar. VD Frances J meddelar att det är viktigt för att firman ska gå runt.
    Vi träffade Fröken Frances en stund tidigare idag för en kort intervju.

    -Det är trevligt att ni öppnat en filial här nere i småstan. Men vad är det ni pysslar med?
    -Titta! Titta här, säger Frances med en lite täppt hes röst.
    Hon visar med händerna att de bla pysslar med lastning av olika föremål.
    Ibland måste vi frakta stövlar till hallen, säger hon ivrigt.
    Hon sätter på sig en viktiga arbetarmössan och pekar på den fina lastvagnen.
    Den är förtillfället lastad med ett stycke strumpa, ett stycke gosdjur, och en bok.
    Det här har jag fraktat från köksgolvet till vardagsrummet.
    Jag nickar förstående och frågar, ni har även andra arbetsuppgifter, vad är dessa?

    Hon tar min hand med och släpar mig nästan in till badrummet och pekar på badkaret. titta där!
    Jag ser en massa schampoflaskor och duschflaskor. Tre gula badankor och en svart.
    Dessa måste vi skölja noga varje dag berättar hon. Inte bara en gång, utan ett antal gånger, helst en timme om jag får bestämma, säger hon och sätter händerna i sidan.
    Mycket intressant säger jag och undrar om Lattjobolaget har några fler uppdrag?

    Jo, vi har ett städuppdrag, det pågår ständigt säger hon och suckar lite. Man måste ju först plocka ut alla saker ur köksskåpen, det har vi nu hållt på med i över ett halvår. Sen är det viktigt att lägga tillbaka allt snyggt och prydligt. Inbland måste man även plocka lite papper som ligger lite här och var på golvet. Jag tror att det är mina kollegor som pritt ut allt detta, men de påstår att det är jag, humpf!

    Var har ni kontoret någonstan? Nu tar Frances min hand igen och släpar mig till ett sovrum! Där drar hon ut en nattduksbordslåda och pekar viktigt på den. Här, säger hon. Hon sätter sig i den så att benen hamnar under själva bordet men i lådan, sedan tänder hon kontorslampan, och släcker den, men tänder den igen.
    Detta gör hon upprepade gånger, jag känner mig lite smått bekymrad, men tackar för mig och önskar henne lycka till!
    Hon vinkar och följer med mig till dörren, hej å, hej å hej å, och så vinkar hon igen!

    Jag tror att Lattjobolaget kommer att utvecklas ganska så snart, det ska bli spännande att följa.

    Nina, generalsekreterare för Inresseklubben i Motala!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Ha ha ha!!!!!!

    Så jäkla bra. Har du hittat på detta själv? Hur kul som helst och verkligen igenkännande =)
  4. 2
    Ha ha ha!!!!!! Så jäkla bra. Har du hittat på detta själv? Hur kul som helst och verkligen igenkännande =)
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Hehe

    ja jag satt här och tänkte på min lilla snuffla nu när hon sover middag:) Så då skrev jag detta:)
    Och nu vaknade den lilla VDn
  6. 3
    Hehe ja jag satt här och tänkte på min lilla snuffla nu när hon sover middag:) Så då skrev jag detta:)
    Och nu vaknade den lilla VDn
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    Hahahaa

    Jag skrattar så jag gråter! Det var det bästa jag läst på länge! Glöm inte att spara det till snufflan :)
  8. 4
    Hahahaa Jag skrattar så jag gråter! Det var det bästa jag läst på länge! Glöm inte att spara det till snufflan :)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Åhhhh va bra :D

    Haha vilken talang du har Nina :D

    Tack för ett gott skratt :)
  10. 5
    Åhhhh va bra :D Haha vilken talang du har Nina :D

    Tack för ett gott skratt :)
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    haha

    vad roligt... Finfint skrivet Nina!
    Tror att Lattjobolaget har ett kontor här... fullt ös!
  12. 6
    haha vad roligt... Finfint skrivet Nina!
    Tror att Lattjobolaget har ett kontor här... fullt ös!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Sötnos :)

    Vilken gullunge!!
  14. 7
    Sötnos :) Vilken gullunge!!
  15. Äva m Filippa!
    #8

    Hihihi....

    Tack för asgarvet!!!! *s* Sicken liten pärla du har....
  16. 8
    Hihihi.... Tack för asgarvet!!!! *s* Sicken liten pärla du har....
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    :)

    Du är ju en fullfjädrad journalist :) Kul var det!
  18. 9
    :) Du är ju en fullfjädrad journalist :) Kul var det!
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Men alltså

    namnet Lattjobolaget pling och plong eller det är nog plång egentligen, finns ju. Det var väl en Robban Broberg-sång:)
  20. 10
    Men alltså namnet Lattjobolaget pling och plong eller det är nog plång egentligen, finns ju. Det var väl en Robban Broberg-sång:)

Liknande trådar

  1. Pling Plong- Bjørnar kommer til byn!
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:39
  2. pling plong pling plong pling plong
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 00:42
  3. Spelregler till Pling Plong-spelet
    By mammamaimai in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 13:58
  4. Pling plong players....
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 10:44
  5. Pling plong knäppskalle
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar