Ja ha så försvann den julstämningen :(
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Ja ha så försvann den julstämningen :(

    Fick just el-räkningen med slutbetalningen och den blev på inte mindre än 2700 kr! (1500 kr mer än normalt) Härligt så här innan julen *not*

    Ska bli så skönt att flytta till eget där vi kan ha koll på el-en.
  2. 1
    Ja ha så försvann den julstämningen :( Fick just el-räkningen med slutbetalningen och den blev på inte mindre än 2700 kr! (1500 kr mer än normalt) Härligt så här innan julen *not*

    Ska bli så skönt att flytta till eget där vi kan ha koll på el-en.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tråkigt...

    inte kul med extra utgifter innan jul..
    Själv ligger jag på finska försäkringskassan om att de ska skicka till bara till den svenska om när de betalade ut sista barnbidraget. Vi har inte fått något ännu från Sverige, så jag hoppas att de kan få tummen ur... och betala snart. Gärna innan jul! Så då får vi nog för 4 månader. Men det kan väl dröja... *suck*
  4. 2
    Tråkigt... inte kul med extra utgifter innan jul..
    Själv ligger jag på finska försäkringskassan om att de ska skicka till bara till den svenska om när de betalade ut sista barnbidraget. Vi har inte fått något ännu från Sverige, så jag hoppas att de kan få tummen ur... och betala snart. Gärna innan jul! Så då får vi nog för 4 månader. Men det kan väl dröja... *suck*
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Usch!

    Elräkningar är sällan roliga... (vilka räkninar är det?)

    Att få en sån fetsmäll är ju inte kul heller... Hoppas att ni har nån liten buffert nånstans så ni slipper tulla på julskinkan... ;-)

    (vi fick fö. en ganska kul elräkning som var nästan hälften av vad jag räknat med... Tror att det blir matsalmöbler istället för el här...)
  6. 3
    Usch! Elräkningar är sällan roliga... (vilka räkninar är det?)

    Att få en sån fetsmäll är ju inte kul heller... Hoppas att ni har nån liten buffert nånstans så ni slipper tulla på julskinkan... ;-)

    (vi fick fö. en ganska kul elräkning som var nästan hälften av vad jag räknat med... Tror att det blir matsalmöbler istället för el här...)
  7. besökare
    #4

    Psst

    om räkningen är extremt hög kan det kanske vara värt att begära avläsning.. bör vara gratis... elräkningen bör man ha lite koll på... tips..
  8. 4
    Psst om räkningen är extremt hög kan det kanske vara värt att begära avläsning.. bör vara gratis... elräkningen bör man ha lite koll på... tips..
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Usch.

    Jag fasar inför den räkningen :/
  10. 5
    Usch. Jag fasar inför den räkningen :/
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Om det är nån tröst

    så regnar den ju bort idag i alla fall...

    Usch, vad trist. Kanske idé att kolla så det verkligen stämmer om ni inte brukar ha så mycket.
  12. 6
    Om det är nån tröst så regnar den ju bort idag i alla fall...

    Usch, vad trist. Kanske idé att kolla så det verkligen stämmer om ni inte brukar ha så mycket.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Ja då får ni en...

    rejäl slant :-) Hoppas det blir en extra julklapp :-)
  14. 7
    Ja då får ni en... rejäl slant :-) Hoppas det blir en extra julklapp :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Tur att ...

    mamma kommer med feta plånboken ;-) Jovisst har vi en buffert _ men _ den skulle ju gå till roliga saker till huset *snyft*

    Kul att ni fick en extra slant :-)
  16. 8
    Tur att ... mamma kommer med feta plånboken ;-) Jovisst har vi en buffert _ men _ den skulle ju gå till roliga saker till huset *snyft*

    Kul att ni fick en extra slant :-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Vi har tyvärr...

    ingen möjlighet att kolla upp vår förbrukning men snart flyttar vi och får en egen :-)

    Orsaken till att den är så hög är att dom just gjort en avläsning.
  18. 9
    Vi har tyvärr... ingen möjlighet att kolla upp vår förbrukning men snart flyttar vi och får en egen :-)

    Orsaken till att den är så hög är att dom just gjort en avläsning.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Undrar varför...

    den alltid ska komma innan jul? Håller tummarna för att ni får halverad räkning :-)
  20. 10
    Undrar varför... den alltid ska komma innan jul? Håller tummarna för att ni får halverad räkning :-)
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Vi trotsade vädret...

    och gick ut iaf. Var riktigt skönt faktiskt.

    Tyvärr stämmer räkningen :(
  22. 11
    Vi trotsade vädret... och gick ut iaf. Var riktigt skönt faktiskt.

    Tyvärr stämmer räkningen :(

Liknande trådar

  1. Julstämningen är ordnad
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 14:32
  2. Sa hej o. försvann.......
    By Sikore in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 09:29
  3. Hjälp till att rädda julstämningen!
    By _annae_ in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 17:26
  4. Värsta julstämningen
    By ludviga in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 10:35
  5. Hur är det med julstämningen?
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar