Snörning på DB-skorna gör mig TOKIG!
Klumpfot
  1. Erika m I & A
    #1

    Snörning på DB-skorna gör mig TOKIG!

    Vår Alfred, 1,5 år, har haft DB-skor sedan han var 3 månader. Första året (drygt) tillverkade en ortopedtekniker skorna efter avgjutningar av hans fötter och de skorna var kanonbra. Lätta att ta på, satt på bra och han kunde inte ta sig ur dem.

    Nu har vi fått fabriksgjorda skor och de är urjobbiga! Snörningen tar en halv evighet (tidigare hade vi kardborrebad - satt som berget!) och han tar sig ur dem lätt som en plätt. Vissa kvällar kliver han ur siona skor upp emot 5-6 ggr. Varje gång måste man snöra upp skorna hela vägen för att sedan snöra på dem igen. Inte så lätt när han inte vill ligga still...

    Jag gissar att de fabriksgjorda skorna är billigare än de egentillverkade och därför vill Landstinget att han ska ha dem. Men de är verkligen otroligt omständliga och SVÅRA att få att sitta på bra.

    Dela gärna med er av erfarenheter.
  2. 1
    Snörning på DB-skorna gör mig TOKIG! Vår Alfred, 1,5 år, har haft DB-skor sedan han var 3 månader. Första året (drygt) tillverkade en ortopedtekniker skorna efter avgjutningar av hans fötter och de skorna var kanonbra. Lätta att ta på, satt på bra och han kunde inte ta sig ur dem.

    Nu har vi fått fabriksgjorda skor och de är urjobbiga! Snörningen tar en halv evighet (tidigare hade vi kardborrebad - satt som berget!) och han tar sig ur dem lätt som en plätt. Vissa kvällar kliver han ur siona skor upp emot 5-6 ggr. Varje gång måste man snöra upp skorna hela vägen för att sedan snöra på dem igen. Inte så lätt när han inte vill ligga still...

    Jag gissar att de fabriksgjorda skorna är billigare än de egentillverkade och därför vill Landstinget att han ska ha dem. Men de är verkligen otroligt omständliga och SVÅRA att få att sitta på bra.

    Dela gärna med er av erfarenheter.
  3. Sara
    #2

    Hej

    Går det inte att sätta på skenan när han somnat då? Det gör vi om han protesterar.
  4. 2
    Hej Går det inte att sätta på skenan när han somnat då? Det gör vi om han protesterar.

Liknande trådar

  1. Snörning eller ej?
    By Nike1234 in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 10:25
  2. Gummistövel med snörning
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 16:54
  3. Gummistövlar med snörning?
    By gemma36 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 21:01
  4. Espadrillos med snörning
    By Karin in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 20:54
  5. Snörning suflett?
    By Liah in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar