Nu kryper hon :-) + några frågor
Klumpfot
  1. elis, Nathalie 050501 + M
    #1

    Nu kryper hon :-) + några frågor

    Jag var orolig för precis ALLT i början. Vi visste ju ingenting om klumpfötterna när Nathalie föddes. Men nu är vi så glada... hon kryper! Det började på 7månaders dagen, faktiskt med ortoserna på. Utan ortoser är hon ganska ofta uppe på alla fyra, dvs händer och fötter och balanserar. Det är riktigt bra stretch.
    Vi kör använder nästan bara ortoser när Nathalie sover vilket är skönt. Det är den rekommendation vi fått av läkare och sjukgymnast. Men jag har ändå lite dåligt samvete över det... vet inte om hon någonsin kommer kunna vinkla foten mer än 5 grader uppåt. Hennes egen tyngd sägs påverka det när hon börjar gå. Är det något ni andra fått erfara... alltså att hälsenan mjukas upp av stående och gång?
    Sen undrar jag hur ni med aktiva barn får dessa att vara något sånär stilla så att man kan göra sjukgymnastiken.

    Hoppas det kan bli lite mer liv på den här sidan för den behövs!!! God jul på er!
  2. 1
    Nu kryper hon :-) + några frågor Jag var orolig för precis ALLT i början. Vi visste ju ingenting om klumpfötterna när Nathalie föddes. Men nu är vi så glada... hon kryper! Det började på 7månaders dagen, faktiskt med ortoserna på. Utan ortoser är hon ganska ofta uppe på alla fyra, dvs händer och fötter och balanserar. Det är riktigt bra stretch.
    Vi kör använder nästan bara ortoser när Nathalie sover vilket är skönt. Det är den rekommendation vi fått av läkare och sjukgymnast. Men jag har ändå lite dåligt samvete över det... vet inte om hon någonsin kommer kunna vinkla foten mer än 5 grader uppåt. Hennes egen tyngd sägs påverka det när hon börjar gå. Är det något ni andra fått erfara... alltså att hälsenan mjukas upp av stående och gång?
    Sen undrar jag hur ni med aktiva barn får dessa att vara något sånär stilla så att man kan göra sjukgymnastiken.

    Hoppas det kan bli lite mer liv på den här sidan för den behövs!!! God jul på er!
  3. Åsa
    #2

    Svårt att hinna med

    Jag tycker att det är svårt att hinna med sjukgymnastiken under dagen. Det är ett ständigt dåligt samveta jag har men jag brukar försöka göra lite sjukgymnastik när han ligger på skötbordet men han blir ofta otålig när det tar för lång tid, men lite sjukgymnastik måste vara bättre än ingen alls..... Sen brukar jag pilla lite med hans fötter när vi har våra gosstunder i soffan.

    God Jul tillbaka till dig och till alla andra
  4. 2
    Svårt att hinna med Jag tycker att det är svårt att hinna med sjukgymnastiken under dagen. Det är ett ständigt dåligt samveta jag har men jag brukar försöka göra lite sjukgymnastik när han ligger på skötbordet men han blir ofta otålig när det tar för lång tid, men lite sjukgymnastik måste vara bättre än ingen alls..... Sen brukar jag pilla lite med hans fötter när vi har våra gosstunder i soffan.

    God Jul tillbaka till dig och till alla andra

Liknande trådar

  1. Några frågor
    By Marie_AOA in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 20:32
  2. Några frågor
    By castaneda in forum _98 Alla barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 21:36
  3. några frågor om
    By eccehomo in forum _05 Höstbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 14:34
  4. Kryper, typ och lite frågor
    By Martha in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 19:55
  5. Kryper, typ och lite frågor
    By Martha in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar