Läkartid ordnad
_03 Vårbarn
  1. Mizen_m_två
    #1

    Läkartid ordnad

    På 2 ½ års kontrollen förra veckan diskuterade vi Isacs allergi och jag fick telefontid ordnad till hans läkare. Nu har jag fått tala med Isacs läkare om att vi misstänker att han har allergi mot fler saker än äpple och päron. (Risken är tyvärr stor att han ärver allergi, då både jag och sambon har ganska mycket olika allergier.) Vi vill absolut inte börja experimentera med hans kost på egen hand, utan vill diskutera saken med en läkare. Hans läkare på VC är SÅ BRA!!! Hon har massor att göra, men tar sig alltid tid att lyssna. Hon kollade sin fullbokade kalender och hade svårt att hitta en tid i december. Jag sade att det inte var så akut, även om vi så klart vill ha en tid ganska snart. Hon lyckades klämma in honom dagen innan julafton, på förmiddagen för hon ville inte att det skulle dröja så länge innan vi kollar honom. Dagens ros går helt klart till henne, som tar sig tid att träffa Isac så pass snabbt!!!

    Nu återstår det att se om vi kan finna någon mer allergi eller annan orsak till hans besvär...
  2. 1
    Läkartid ordnad På 2 ½ års kontrollen förra veckan diskuterade vi Isacs allergi och jag fick telefontid ordnad till hans läkare. Nu har jag fått tala med Isacs läkare om att vi misstänker att han har allergi mot fler saker än äpple och päron. (Risken är tyvärr stor att han ärver allergi, då både jag och sambon har ganska mycket olika allergier.) Vi vill absolut inte börja experimentera med hans kost på egen hand, utan vill diskutera saken med en läkare. Hans läkare på VC är SÅ BRA!!! Hon har massor att göra, men tar sig alltid tid att lyssna. Hon kollade sin fullbokade kalender och hade svårt att hitta en tid i december. Jag sade att det inte var så akut, även om vi så klart vill ha en tid ganska snart. Hon lyckades klämma in honom dagen innan julafton, på förmiddagen för hon ville inte att det skulle dröja så länge innan vi kollar honom. Dagens ros går helt klart till henne, som tar sig tid att träffa Isac så pass snabbt!!!

    Nu återstår det att se om vi kan finna någon mer allergi eller annan orsak till hans besvär...
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Vad bra

    Vad bra att läkaren kunde klämma in Isac före jul! Jag förstår att ni vill veta vad mer (om det nu är något mer) han inte tål, så ni kan undvika det i fortsättningen.

    Arvid har *peppar, peppar* inte visat några som helst allergisymptom än. Jag är väldigt tacksam för det! Hans pappa har ju en hel del allergier, och han har anlag från mig också. Även om det bara är när det är extremt höga pollenhalter som jag märker av några problem.
  4. 2
    Vad bra Vad bra att läkaren kunde klämma in Isac före jul! Jag förstår att ni vill veta vad mer (om det nu är något mer) han inte tål, så ni kan undvika det i fortsättningen.

    Arvid har *peppar, peppar* inte visat några som helst allergisymptom än. Jag är väldigt tacksam för det! Hans pappa har ju en hel del allergier, och han har anlag från mig också. Även om det bara är när det är extremt höga pollenhalter som jag märker av några problem.
  5. Mizen_m_två
    #3

    Vad skönt

    Skönt att det finns undantag, även om även ni har en hel del allergier i familjen! Hoppas Ture också har tur och klarar sig från allergier!
  6. 3
    Vad skönt Skönt att det finns undantag, även om även ni har en hel del allergier i familjen! Hoppas Ture också har tur och klarar sig från allergier!

Liknande trådar

  1. sjukskrivningen ordnad.
    By Ellan... in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:36
  2. Barnvakt ordnad
    By Lotta T in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 14:50
  3. Ordnad ekonomi?
    By S in forum Adoption
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 13:37
  4. Me&i visning ordnad!
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 18:33
  5. Nu är vikarien ordnad:-)
    By christel_ in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 16:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar