Nyinflyttad i Bagarmossen!
_0601 Januaribarn
  1. karolina
    #1

    Nyinflyttad i Bagarmossen!

    Hej, vi(jag, sambo, 2 döttrar och en liten i magen BF14/1) har precis flyttat till Bagarmossen, jag känner inte en kotte. Jag känner mig jätte ensam,hur ska jag lära känna andra mammor här, någon som har något tips? BVC sa att jag inte kunde vara med i någon mamma-grupp sedan pga. att jag redan har 2 barn.Usch, jag trivs inte alls, centrumet verkar stökigt och det verkar som om gatan(Byälvsvägen) vi bor på har dåligt rykte sen lång tid tillbaka...
    ,
  2. 1
    Nyinflyttad i Bagarmossen! Hej, vi(jag, sambo, 2 döttrar och en liten i magen BF14/1) har precis flyttat till Bagarmossen, jag känner inte en kotte. Jag känner mig jätte ensam,hur ska jag lära känna andra mammor här, någon som har något tips? BVC sa att jag inte kunde vara med i någon mamma-grupp sedan pga. att jag redan har 2 barn.Usch, jag trivs inte alls, centrumet verkar stökigt och det verkar som om gatan(Byälvsvägen) vi bor på har dåligt rykte sen lång tid tillbaka...
    ,
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Välkommen till oss :-)

    Jag känner inte till Bagarmossen direkt (kanske inte har rykte om sig att va världens lugnaste område, men jag själv har ingen uppfattning om hur det är där numera). Men vi är ett gäng tjejer från Sthlmsområdet här, från alla sidor av stan, och vi träffas och fikar och så snackas det en hel del här förstås. Så det är bara att hänga på här så kommer du lära känna en hel del trevligt folk, det kan jag lova :-) Det har gett mig mycket mer än föräldragruppen på MVC iaf. Hoppas du ska trivas hos oss! Jag väntar mitt första barn om 11 dar (men hoppas på tidigare!) och bor med min man i Haninge söder om Sthlm. Ha det bra!
  4. 2
    Välkommen till oss :-) Jag känner inte till Bagarmossen direkt (kanske inte har rykte om sig att va världens lugnaste område, men jag själv har ingen uppfattning om hur det är där numera). Men vi är ett gäng tjejer från Sthlmsområdet här, från alla sidor av stan, och vi träffas och fikar och så snackas det en hel del här förstås. Så det är bara att hänga på här så kommer du lära känna en hel del trevligt folk, det kan jag lova :-) Det har gett mig mycket mer än föräldragruppen på MVC iaf. Hoppas du ska trivas hos oss! Jag väntar mitt första barn om 11 dar (men hoppas på tidigare!) och bor med min man i Haninge söder om Sthlm. Ha det bra!
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3

    Hej!

    Välkommen hit!
    Veronica heter jag och jag väntar mitt första barn med bf 29/1 så det är precis en månad kvar idag (!!).
    Jag bor norr om Stockholm så jag känner tyvärr inte till Bagarmossen. Vi är några tjejer härifrån som brukar träffas och fika men nu vet jag inte om det blir några mer träffar innan bebisarna börjar ploppa ut. Kanske att vi som är beräknade lite senare i januari kan få till en liten fika-date och då är du självklart välkommen om du känner att du orkar!!
  6. 3
    Hej! Välkommen hit!
    Veronica heter jag och jag väntar mitt första barn med bf 29/1 så det är precis en månad kvar idag (!!).
    Jag bor norr om Stockholm så jag känner tyvärr inte till Bagarmossen. Vi är några tjejer härifrån som brukar träffas och fika men nu vet jag inte om det blir några mer träffar innan bebisarna börjar ploppa ut. Kanske att vi som är beräknade lite senare i januari kan få till en liten fika-date och då är du självklart välkommen om du känner att du orkar!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    Hej!

    Välkommen hit! Jag bor precis vid Globen i Skärmarbrink så jag känner till Bagarmossen till en viss del. Så vi bor ganska nära varandra! Brukar också gå med hunden till Bagamossens djursjukhus så jag vet precis var Byälvsvägen ligger.

    Som de andra tjejerna skrev ovan så är vi ett gäng Sthlm-mammor som brukar träffas och fika och det kommer vi defintivt fortsätta med när bebisarna anlänt - då är du givetvis välkommen! Annars träffas jag gärna för en vagn-promenad när bebisen kommit. Jag har bf 12/1.
  8. 4
    Hej! Välkommen hit! Jag bor precis vid Globen i Skärmarbrink så jag känner till Bagarmossen till en viss del. Så vi bor ganska nära varandra! Brukar också gå med hunden till Bagamossens djursjukhus så jag vet precis var Byälvsvägen ligger.

    Som de andra tjejerna skrev ovan så är vi ett gäng Sthlm-mammor som brukar träffas och fika och det kommer vi defintivt fortsätta med när bebisarna anlänt - då är du givetvis välkommen! Annars träffas jag gärna för en vagn-promenad när bebisen kommit. Jag har bf 12/1.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5

    Hej på dig!

    Kul med fler från södra sidan! Jag bor i Vendelsö - i Haninge - så det är inte sååå långt från Bagarmossen. Rätt del av stan iaf... :) Som sagt har vi träffats ett gäng tjejer härifrån under hösten/vintern. Kanske blir någon mer träff efter nyår för de som fortfarande väntar. Annars kommer vi garanterat att träffas med bebisar sedan. Det är bara att haka på hur som helst!

    Tråkigt att du inte får vara med i någon mammagrupp bara för att du har barn sedan tidigare. Jag har själv en son på 7 år, men vad jag förstått får jag gå i mammagrupp ändå...
  10. 5
    Hej på dig! Kul med fler från södra sidan! Jag bor i Vendelsö - i Haninge - så det är inte sååå långt från Bagarmossen. Rätt del av stan iaf... :) Som sagt har vi träffats ett gäng tjejer härifrån under hösten/vintern. Kanske blir någon mer träff efter nyår för de som fortfarande väntar. Annars kommer vi garanterat att träffas med bebisar sedan. Det är bara att haka på hur som helst!

    Tråkigt att du inte får vara med i någon mammagrupp bara för att du har barn sedan tidigare. Jag har själv en son på 7 år, men vad jag förstått får jag gå i mammagrupp ändå...

Liknande trådar

  1. Bagarmossen?
    By rubyblue in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:00
  2. Bagarmossen
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 08:16
  3. Skarpnäck,Bagarmossen mm
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 16:36
  4. bagarmossen.......
    By rut123 in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 16:01
  5. bagarmossen?
    By mor till nea och xerxes in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar