jag skulle lätt ...
_0605 Majbarn
  1. rutansmamma
    #1

    jag skulle lätt ...

    Kunna ha en röd eller rosa tröja på en kille...tufft till jeans. Har en tröja efter Rut med ett rött glittrande hjärta på som en pojke skulle bli så ball i.

    Min kompis treåriga son älskar \"tjejfärger\" och blir aldrig mobbad...

    Tids nog hittar de sin stil o identitet iallafall.

    Min man som är 37 år har också en hel del i rött och är jättesnygg i det....

    Det var min åsikt....är inte ute efter en hetsk debatt men ämnet är rätt intressant tycker jag...:-)

  2. 1
    jag skulle lätt ... Kunna ha en röd eller rosa tröja på en kille...tufft till jeans. Har en tröja efter Rut med ett rött glittrande hjärta på som en pojke skulle bli så ball i.

    Min kompis treåriga son älskar \"tjejfärger\" och blir aldrig mobbad...

    Tids nog hittar de sin stil o identitet iallafall.

    Min man som är 37 år har också en hel del i rött och är jättesnygg i det....

    Det var min åsikt....är inte ute efter en hetsk debatt men ämnet är rätt intressant tycker jag...:-)

  3. rutansmamma
    #2

    ..hör till tråden nedan *imt*

    k
  4. 2
    ..hör till tråden nedan *imt* k
  5. AnnaH bf27/5
    #3

    Mina killar har

    massor av röda kläder och de är såå snygga i det! När de får välja själva i affären så blir det ofta något med både rosa, rött och glitter eller en spiderman- eller batmantröja det beror på vilket humör de är på. Det är ju vi vuxna som har skapat detta med tjej- och killfärger inte barnen, de gillar den färg de gillar!
  6. 3
    Mina killar har massor av röda kläder och de är såå snygga i det! När de får välja själva i affären så blir det ofta något med både rosa, rött och glitter eller en spiderman- eller batmantröja det beror på vilket humör de är på. Det är ju vi vuxna som har skapat detta med tjej- och killfärger inte barnen, de gillar den färg de gillar!
  7. rutansmamma
    #4

    Precis...

    glitter är härligt för alla!! ;-)....och färg...

    Katvig har också snygga unisexkläder tycker jag....
  8. 4
    Precis... glitter är härligt för alla!! ;-)....och färg...

    Katvig har också snygga unisexkläder tycker jag....
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Rött är superfint på killar!

    Sonen på 6 år har en hel del röda tröjor i sin garderob, han är sååå fin dom! Fast jag skulle inte köpa tröjor med glitterhjärtan och \"puttinutt\" till honom. Där går min gräns ;) (Mest för man är rädd att han skulle bli retad i skolan).

    Blev jätteglad när jag såg att KappAhl hade ett så fint plyschset till babykillar i rött och beige igår! Var så himla sugen på att köpa det :D
  10. 5
    Rött är superfint på killar! Sonen på 6 år har en hel del röda tröjor i sin garderob, han är sååå fin dom! Fast jag skulle inte köpa tröjor med glitterhjärtan och \"puttinutt\" till honom. Där går min gräns ;) (Mest för man är rädd att han skulle bli retad i skolan).

    Blev jätteglad när jag såg att KappAhl hade ett så fint plyschset till babykillar i rött och beige igår! Var så himla sugen på att köpa det :D
  11. Ida m Jennie & skruttis
    #6

    Gillar rött men inte rosa

    Gillar inte rosa på mig själv, gillar inte rosa på Jennie och gillar inte rosa överlag. Detsamma gäller blommor och rosetter och volanger på kläder. Det här vet de flesta som känner mig men trots det tenderar det att dyka upp presenter till Jennie med rosa, blommor och rosetter på som de tycker hon ska ha bara för att hon är tjej. Jag använder alla kläder jag får (fast kanske inte lika ofta) och kommer använda dem även om jag får en kille denna gången. De som bestämt tycker att Jennie borde ha rosa och blommor bara för att hon är tjej får då stå ut med att se lillebror i samma kläder :-)

    Överlag så gillar jag enfärgade kläder i klara färger och utan tryck. Jennie går mest i blått, grönt, rött, lila och gult.

    Lika lite som jag gillar blommor och volanger gillar jag monstertruckar och stora blaffiga spindelmannentryck så jag kan ju säga att jag inte alltid har helt lätt att hitta kläder till Jennie...
  12. 6
    Gillar rött men inte rosa Gillar inte rosa på mig själv, gillar inte rosa på Jennie och gillar inte rosa överlag. Detsamma gäller blommor och rosetter och volanger på kläder. Det här vet de flesta som känner mig men trots det tenderar det att dyka upp presenter till Jennie med rosa, blommor och rosetter på som de tycker hon ska ha bara för att hon är tjej. Jag använder alla kläder jag får (fast kanske inte lika ofta) och kommer använda dem även om jag får en kille denna gången. De som bestämt tycker att Jennie borde ha rosa och blommor bara för att hon är tjej får då stå ut med att se lillebror i samma kläder :-)

    Överlag så gillar jag enfärgade kläder i klara färger och utan tryck. Jennie går mest i blått, grönt, rött, lila och gult.

    Lika lite som jag gillar blommor och volanger gillar jag monstertruckar och stora blaffiga spindelmannentryck så jag kan ju säga att jag inte alltid har helt lätt att hitta kläder till Jennie...
  13. AnnaH bf27/5
    #7

    Skrattar

    när jag läser att du kommer att ha alla kläder till lillebror. Skulle vilja se minen på dem som köpt kläderna och nu får se en kille i dem:-)
    Gillar också enfärgade och enkla kläder bäst men killarna får vara med och bestämma i bland och då kommer tyvärr dessa spiderman och eldsflammor med i bilden - försöker då att styra det till strumpor och pyamaser...
  14. 7
    Skrattar när jag läser att du kommer att ha alla kläder till lillebror. Skulle vilja se minen på dem som köpt kläderna och nu får se en kille i dem:-)
    Gillar också enfärgade och enkla kläder bäst men killarna får vara med och bestämma i bland och då kommer tyvärr dessa spiderman och eldsflammor med i bilden - försöker då att styra det till strumpor och pyamaser...
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Men VAR hittar man dessa enfärgade?

    Jag letar som en galning efter enfärgade kläder i klara, fina färger UTAN tryck med bilar, eldsflammor, blommor, volanger mm men utan framgång.

    Det är så himla trist att det ska vara så svårt att hitta! Går man in på killavdelningen går allt i svart, marint, mörkgrönt, grått... TRIST :( Och hittar man en fin röd eller orange tröja inne på tjejavdelningen som skulle passa finemang på sonen så nog tusan är det nåt puttenuttigt tryckt eller sytt på den :(

    Det är väldigt trist att kläderna är så uppdelade tycker jag!
  16. 8
    Men VAR hittar man dessa enfärgade? Jag letar som en galning efter enfärgade kläder i klara, fina färger UTAN tryck med bilar, eldsflammor, blommor, volanger mm men utan framgång.

    Det är så himla trist att det ska vara så svårt att hitta! Går man in på killavdelningen går allt i svart, marint, mörkgrönt, grått... TRIST :( Och hittar man en fin röd eller orange tröja inne på tjejavdelningen som skulle passa finemang på sonen så nog tusan är det nåt puttenuttigt tryckt eller sytt på den :(

    Det är väldigt trist att kläderna är så uppdelade tycker jag!
  17. AnnaH bf27/5
    #9

    Svårt,

    man får ta chansen när den dyker upp. Mina barn har inte mycket kläder just av den anledningen att vi inte hittar någonting vi gillar så ofta.
  18. 9
    Svårt, man får ta chansen när den dyker upp. Mina barn har inte mycket kläder just av den anledningen att vi inte hittar någonting vi gillar så ofta.
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    håller med

    Har köpt och sytt både blåa och röda kläder och kommer att använda dom oavsett om det blir en pojke eller flicka. Däremot har jag inte köpt eller sytt något i rosa men det beror på att jag har svårt för just den färgen själv och andra sk. \"babyfärger\" i pastell, vill hellre ha starka klara färger. Så min bebisgarderob kommer att bestå av mycket, blått, rött, gult, lila och brunt:)
    Så köp kläder i dom färger som NI tycker om, oavsett om det räknas som \"pojk- eller flickfärg\"
  20. 10
    håller med Har köpt och sytt både blåa och röda kläder och kommer att använda dom oavsett om det blir en pojke eller flicka. Däremot har jag inte köpt eller sytt något i rosa men det beror på att jag har svårt för just den färgen själv och andra sk. \"babyfärger\" i pastell, vill hellre ha starka klara färger. Så min bebisgarderob kommer att bestå av mycket, blått, rött, gult, lila och brunt:)
    Så köp kläder i dom färger som NI tycker om, oavsett om det räknas som \"pojk- eller flickfärg\"
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11

    kunde inte

    sagt det bättre själv:)
  22. 11
    kunde inte sagt det bättre själv:)
  23. Alyssa m Adie+Bebis v.25
    #12

    Rött är ju

    HELT ok på killar! Det är jättesnyggt på båda könen. Men just Rosa är ju en \"tjej färg\" Jag kan tom tycka att min flicka är är lite för tjejig i rosa ibland. Klär henne aldrig helt i rosa om det inte är en dress då. Men det är sällan.
  24. 12
    Rött är ju HELT ok på killar! Det är jättesnyggt på båda könen. Men just Rosa är ju en \"tjej färg\" Jag kan tom tycka att min flicka är är lite för tjejig i rosa ibland. Klär henne aldrig helt i rosa om det inte är en dress då. Men det är sällan.
  25. Medlem sedan
    Feb 2005
    #13

    Brunt är en favorit här!

    Det är så himla fint tycker jag!
  26. 13
    Brunt är en favorit här! Det är så himla fint tycker jag!
  27. Ida m Jennie & skruttis
    #14

    Det är svårt

    Och inte blir det lättare när barnen blir äldre. Jennie är ju så liten att hon fortfarande går i strl 80 från HM så där har vi köpt mycket bodysar i år. De har haft röda, oranga, blå, bruna enfärgade bodys som jag gillar.

    Lingon och blåbär har ju underbara färger men de är ju lite dyrare.
  28. 14
    Det är svårt Och inte blir det lättare när barnen blir äldre. Jennie är ju så liten att hon fortfarande går i strl 80 från HM så där har vi köpt mycket bodysar i år. De har haft röda, oranga, blå, bruna enfärgade bodys som jag gillar.

    Lingon och blåbär har ju underbara färger men de är ju lite dyrare.
  29. Victoria bf 2/5
    #15

    Rött har jag inga problem med

    på en kille och egentligen inte rosa heller om det liksom är i killig stil. En rosa pikétröja till ett par jeans är enligt mig jättesnyggt. Man får göra som man vill helt enkelt det är min åsikt.
  30. 15
    Rött har jag inga problem med på en kille och egentligen inte rosa heller om det liksom är i killig stil. En rosa pikétröja till ett par jeans är enligt mig jättesnyggt. Man får göra som man vill helt enkelt det är min åsikt.
  31. Kristin BF19/5
    #16

    Ljusblått och rosa

    har jag aldrig tyckt om, speciellt inte rosa. Mina 3 första tjeier hade mycket rött, men knappt något rosa. Blomor och tryck tycker jag kan vara gulligt, men inte för mycket volanger och så.
    Till pojkarna har jag haft mycket mörkblått, mycket randigt, gärna med starka farger i. Inte så mycket tryck.
    Men...så har barnen blivit större....Största pojken är det väl OK med, Men min 7 åring hade en period han ÄLSKADE Byggare Bob...och vem fick köpa det? Och sedan nu är det Superman eller Spiderman som gäller, och mamma köper om inte trycket är för \"läskigt\" ;)
    Ena flickan vill ha ljusblåa kläder, och min 5 åring har blivit en riktig prinsess-flicka som nästan enbart vill gå i rosa och helst med prinsesstryck, glitter och paletter....suck...jag har undan för undan accepterat, men försöker varva med mycket rött och mörkblått, Bamsekläder gillar jag själv skarpt nu, Lingon och Blåbärklader är ju klassiska med klara färger utan tryck, och de kan ocskå gå hem hos barnen, och så LOGG hos HM kan ha fina \"neutrala\" kläder, FIX har i alla fall inte stora tryck och de har klara färger.
    Jag märker att jag har fått ändra mig. De två första veckorna med 1,5 åringen hade hon _enbart_ rosa sparkbyxor och klänningar ;) det var många som känner mig som reagerade på det. Och nu har jag köpt några rosa kläder till nästa ;) MAn kan altså utvecklas även här.
    HÖr och häpna, för jag har _själv_ en rosa t-shirt på mig i dag. Men helst skall det vara mild \"baby-rosa\", cerise är fortfarande svårt för mig.
    Rosa till pojkar har jag inte kommit till :) men ok men ljusblått båda till pojkar och flickor.
    Och Rosa/ljusblått till brunt är ju numera _jättesnyggt_!!!!!
  32. 16
    Ljusblått och rosa har jag aldrig tyckt om, speciellt inte rosa. Mina 3 första tjeier hade mycket rött, men knappt något rosa. Blomor och tryck tycker jag kan vara gulligt, men inte för mycket volanger och så.
    Till pojkarna har jag haft mycket mörkblått, mycket randigt, gärna med starka farger i. Inte så mycket tryck.
    Men...så har barnen blivit större....Största pojken är det väl OK med, Men min 7 åring hade en period han ÄLSKADE Byggare Bob...och vem fick köpa det? Och sedan nu är det Superman eller Spiderman som gäller, och mamma köper om inte trycket är för \"läskigt\" ;)
    Ena flickan vill ha ljusblåa kläder, och min 5 åring har blivit en riktig prinsess-flicka som nästan enbart vill gå i rosa och helst med prinsesstryck, glitter och paletter....suck...jag har undan för undan accepterat, men försöker varva med mycket rött och mörkblått, Bamsekläder gillar jag själv skarpt nu, Lingon och Blåbärklader är ju klassiska med klara färger utan tryck, och de kan ocskå gå hem hos barnen, och så LOGG hos HM kan ha fina \"neutrala\" kläder, FIX har i alla fall inte stora tryck och de har klara färger.
    Jag märker att jag har fått ändra mig. De två första veckorna med 1,5 åringen hade hon _enbart_ rosa sparkbyxor och klänningar ;) det var många som känner mig som reagerade på det. Och nu har jag köpt några rosa kläder till nästa ;) MAn kan altså utvecklas även här.
    HÖr och häpna, för jag har _själv_ en rosa t-shirt på mig i dag. Men helst skall det vara mild \"baby-rosa\", cerise är fortfarande svårt för mig.
    Rosa till pojkar har jag inte kommit till :) men ok men ljusblått båda till pojkar och flickor.
    Och Rosa/ljusblått till brunt är ju numera _jättesnyggt_!!!!!
  33. rutansmamma
    #17

    JA!!

    Det tycker jag med...

    Vi har haft en del brunt o rosa ihop...fint!
    Så passar det till rutans bruna ögon...brunt är en ball färg som klär barn!

  34. 17
    JA!! Det tycker jag med...

    Vi har haft en del brunt o rosa ihop...fint!
    Så passar det till rutans bruna ögon...brunt är en ball färg som klär barn!

  35. Zandra
    #18

    Här blir det garanterat rosa :-)

    Både jag & min man älskar knalligt rosa & de rosa kläder vår dotter har (likväl som de svarta, blå, röda, bruna etc etc) kommer nästa bebis också få ha, kille eller icke. Det är ju färger & ingenting annat.

    Dock gillar inte vi heller vare sig volanger & gullegull eller spindelmannen & powerfordon som tryck. Vill inte ha det på någon unge.
    Vi har köpt en del ifrån Me & I, dom har en hel del fina tryck även om det kostar några spänn. Nu tycker jag att även dom börjar fåna sig lite med riktade tryck pojke/flicka + att storlekarna är olika på flick & pojk. Suck.
    Likaså har Way rätt fina enfärgade tröjor som man kan få tryck på i butiken om man vill.
  36. 18
    Här blir det garanterat rosa :-) Både jag & min man älskar knalligt rosa & de rosa kläder vår dotter har (likväl som de svarta, blå, röda, bruna etc etc) kommer nästa bebis också få ha, kille eller icke. Det är ju färger & ingenting annat.

    Dock gillar inte vi heller vare sig volanger & gullegull eller spindelmannen & powerfordon som tryck. Vill inte ha det på någon unge.
    Vi har köpt en del ifrån Me & I, dom har en hel del fina tryck även om det kostar några spänn. Nu tycker jag att även dom börjar fåna sig lite med riktade tryck pojke/flicka + att storlekarna är olika på flick & pojk. Suck.
    Likaså har Way rätt fina enfärgade tröjor som man kan få tryck på i butiken om man vill.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    I mina killars garderob

    finns mycket röda kläder, även i min! Jag älskar rött!! Och jag har köpt mycket nya små röda kläder till Grynet, bl a en fleeceoverall till hösten.
    Eskil älskar också rött, och har \"till och med\" röda stövlar och handskar! Han har inte blivit retad för det, vad jag vet... Om Melker själv får välja blir det häftiga tryck med eldsflammor och enligt mig fula gubbar, och i bland köper vi det. Men om JAG finge välja helt själv (svårt när barnen blir större) blir det mycket enfärgat, randigt och lite diskreta tryck eller om jag hittar något som killarna älskar - Melker är just nu inne i en hockeyperiod, och Eskil är bussgalen.
    Skulle kanske inte sätta på en pojkbebis en rosa klänning med volanger *s* men rött, orange och andra färger som jag gillar, absolut!
    Hoppsan så långt det blev då...
  38. 19
    I mina killars garderob finns mycket röda kläder, även i min! Jag älskar rött!! Och jag har köpt mycket nya små röda kläder till Grynet, bl a en fleeceoverall till hösten.
    Eskil älskar också rött, och har \"till och med\" röda stövlar och handskar! Han har inte blivit retad för det, vad jag vet... Om Melker själv får välja blir det häftiga tryck med eldsflammor och enligt mig fula gubbar, och i bland köper vi det. Men om JAG finge välja helt själv (svårt när barnen blir större) blir det mycket enfärgat, randigt och lite diskreta tryck eller om jag hittar något som killarna älskar - Melker är just nu inne i en hockeyperiod, och Eskil är bussgalen.
    Skulle kanske inte sätta på en pojkbebis en rosa klänning med volanger *s* men rött, orange och andra färger som jag gillar, absolut!
    Hoppsan så långt det blev då...
  39. Maria 9/5
    #20

    Vilken disk. jag skapade!

    Vilken diskussion jag indirekt skapade, när jag berättade om de nyinköpta bebiskläderna!

    Har skrivit vidare på detta på min ursprungliga tråd, men nu såg jag hela denna fortsättning och blev lite överraskad. Ett ämne som berör, alltså!
  40. 20
    Vilken disk. jag skapade! Vilken diskussion jag indirekt skapade, när jag berättade om de nyinköpta bebiskläderna!

    Har skrivit vidare på detta på min ursprungliga tråd, men nu såg jag hela denna fortsättning och blev lite överraskad. Ett ämne som berör, alltså!

Liknande trådar

  1. Jag skulle LÄTT
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 20:46
  2. Skulle vilja ha en enkel och lätt sida
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 12:10
  3. Vad lätt det skulle vara
    By peter56 in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 00:09
  4. Skulle lätt kunna köpa hela...
    By Annette2 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 23:10
  5. Idag skulle jag lätt kunna
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar