Påminnelse (OT)
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Påminnelse (OT)

    Glöm inte Dialektmysterier ikväll vid 21.30 ni som är intresserade av det programmet. Det är på tvåan.

    Kramar!
  2. 1
    Påminnelse (OT) Glöm inte Dialektmysterier ikväll vid 21.30 ni som är intresserade av det programmet. Det är på tvåan.

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Det var ju

    jätteroligt att se igår. Jag tittade och imponerades över hur de lyckas få fram både stoltheten i och fördelarna med dialekten samtidigt som man kan få le åt den och dess egenheter. Ser fram emot de kommande programmen.

    \"På kneken\" kan du gissa vad det betyder, det sägs nog inte i Småland

    Jag hann aldrig in och svara på dina dialektfrågor men jag är född i Stockholm, så också min mamma, pappa är Östgöte men bott i Stockholm. Efter Uppsalatid pratar jag nog åt rikssvenskahållet med tydliga stockholmsinslag. \"e\", \"durrn\" och så:-)
    (Maken är Västgöte)

    Kram
  4. 2
    Det var ju jätteroligt att se igår. Jag tittade och imponerades över hur de lyckas få fram både stoltheten i och fördelarna med dialekten samtidigt som man kan få le åt den och dess egenheter. Ser fram emot de kommande programmen.

    \"På kneken\" kan du gissa vad det betyder, det sägs nog inte i Småland

    Jag hann aldrig in och svara på dina dialektfrågor men jag är född i Stockholm, så också min mamma, pappa är Östgöte men bott i Stockholm. Efter Uppsalatid pratar jag nog åt rikssvenskahållet med tydliga stockholmsinslag. \"e\", \"durrn\" och så:-)
    (Maken är Västgöte)

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 1998
    #3

    Spontan gissning....

    ...på ditt uttryck \"på kneken\" är ju att vara \"på lyset\" dvs full. Men det kanske är helt fel. Ska bli spännande att få reda på det rätta svaret.

    Ja, jag tycker oxå Fredrik lyckades bra igår när han var och hälsade på i de nordliga trakterna. Hoppas serien fortsätter lika bra.

    Kramar!
  6. 3
    Spontan gissning.... ...på ditt uttryck \"på kneken\" är ju att vara \"på lyset\" dvs full. Men det kanske är helt fel. Ska bli spännande att få reda på det rätta svaret.

    Ja, jag tycker oxå Fredrik lyckades bra igår när han var och hälsade på i de nordliga trakterna. Hoppas serien fortsätter lika bra.

    Kramar!
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    :-)

    Kul att du ville gissa! Jag skulle gissat likadant men jag använder \"på kneken\" i betydelsen \"på gränsen\"/\"Precis\" \"Det var på kneken att det gick\" Det var på kneken att det räckte till\"

    Jag har lärt mig uttrycket av min mamma och använder det men det är inte så vanligt här längre.

    Kram
  8. 4
    :-) Kul att du ville gissa! Jag skulle gissat likadant men jag använder \"på kneken\" i betydelsen \"på gränsen\"/\"Precis\" \"Det var på kneken att det gick\" Det var på kneken att det räckte till\"

    Jag har lärt mig uttrycket av min mamma och använder det men det är inte så vanligt här längre.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5

    Aha....:-)

    Då förstår jag vad du menar om du skriver det här.....annars hade jag kanske trott att du hade varit lite \"på lyset\"....:-)

    Kramar!
  10. 5
    Aha....:-) Då förstår jag vad du menar om du skriver det här.....annars hade jag kanske trott att du hade varit lite \"på lyset\"....:-)

    Kramar!

Liknande trådar

  1. Påminnelse
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 15:10
  2. Påminnelse!
    By Värd AFF in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 18:12
  3. Påminnelse....
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:25
  4. Påminnelse!!!
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 07:44
  5. TV-påminnelse!
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar