Trappgrind - vilken är bäst?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Trappgrind - vilken är bäst?

    Vilken ska vi köpa tycker ni som har erfarenhet av grindar?
  2. 1
    Trappgrind - vilken är bäst? Vilken ska vi köpa tycker ni som har erfarenhet av grindar?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Vi har två olika sorter

    På bottenvåningen har vi en billig variant i trä med typ \"träklossar\" som låsanordning. Den duger helt ok, men jag har för mig att Melker inte var sååå gammal då han klarade av att öppna den.

    På övervåningen har vi en dyrare variant i typ metall (?), den är ställbar och har en mer klurig låsanordning. Den är helt outstanding tycker jag, men det trista är väl att man inte kan (hos oss iaf) gömma undan den så den syns ju tydligt (även när den inte används om du förstår.

    Trävarianten på bottenvåningen kan man ju ställa upp genom att \"skjuta ihop\" den om du förstår.

    Tror att det är en smaksak vilken grind man väljer. man får nog titta på hur det ser ut där grinden ska sitta helt enkelt. Det finns ju såna här tyggrindar som är som en rullgardin oxå.
  4. 2
    Vi har två olika sorter På bottenvåningen har vi en billig variant i trä med typ \"träklossar\" som låsanordning. Den duger helt ok, men jag har för mig att Melker inte var sååå gammal då han klarade av att öppna den.

    På övervåningen har vi en dyrare variant i typ metall (?), den är ställbar och har en mer klurig låsanordning. Den är helt outstanding tycker jag, men det trista är väl att man inte kan (hos oss iaf) gömma undan den så den syns ju tydligt (även när den inte används om du förstår.

    Trävarianten på bottenvåningen kan man ju ställa upp genom att \"skjuta ihop\" den om du förstår.

    Tror att det är en smaksak vilken grind man väljer. man får nog titta på hur det ser ut där grinden ska sitta helt enkelt. Det finns ju såna här tyggrindar som är som en rullgardin oxå.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3

    Rullgardin...

    Nä, rullgardin är det ju inte:-) Men det är lättast att förklara den så. Den är vit och i typ plastnät man drar ut den och fäster på andra sidan. Jag tycker den är jättebra. Att öppna den själv brukar barnen inte lyckas med först i 7 års åldern;-) Jag kan ju maila bilder på den om jag inte lyckades förklara hur den ser ut...
  6. 3
    Rullgardin... Nä, rullgardin är det ju inte:-) Men det är lättast att förklara den så. Den är vit och i typ plastnät man drar ut den och fäster på andra sidan. Jag tycker den är jättebra. Att öppna den själv brukar barnen inte lyckas med först i 7 års åldern;-) Jag kan ju maila bilder på den om jag inte lyckades förklara hur den ser ut...
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Tack för förslag...

    nu vet vi vad vi ska titta efter :-)
  8. 4
    Tack för förslag... nu vet vi vad vi ska titta efter :-)

Liknande trådar

  1. Vilken är bäst?
    By Jica in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:41
  2. Vilken overall är bäst????
    By lumsan in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 21:39
  3. Vilken Pop overall är bäst?
    By ~Trixie~ in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 22:53
  4. Trappgrind - vilken är bäst?
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 09:06
  5. Trappgrind - vilken är bäst?
    By Madicken-m4 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar