Perceptions seende?
Shuntar och hydrocefalus
  1. Kattis med Tova o Tilde
    #1

    Perceptions seende?

    Vi har varit hos en psykolog och hon kom fram till att vår dotter har probelm med perceptions seendet (stavning?) nu undrar jag om det är någon annan av era barn som har problem med det o vad det innebär i så fall? På henne verkade det som att det var ett vanligt problem hos barn med hc.
  2. 1
    Perceptions seende? Vi har varit hos en psykolog och hon kom fram till att vår dotter har probelm med perceptions seendet (stavning?) nu undrar jag om det är någon annan av era barn som har problem med det o vad det innebär i så fall? På henne verkade det som att det var ett vanligt problem hos barn med hc.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Hej

    Jo jag vet att dom kan ju få vissa problem med syn mm,i Linneas fall nu iof så är ju hon bara 9 mån så det är ju längt ifrån där ni befinner er nu men där säger dom att hon har lätt srapism eller srapist,,kommer inte ihåg vad det hette riktigt hihi. men det har ju oxå med ögonen att göra,så det är nog ganska vanligt.

    kram lotta linneas mamma
  4. 2
    Hej Jo jag vet att dom kan ju få vissa problem med syn mm,i Linneas fall nu iof så är ju hon bara 9 mån så det är ju längt ifrån där ni befinner er nu men där säger dom att hon har lätt srapism eller srapist,,kommer inte ihåg vad det hette riktigt hihi. men det har ju oxå med ögonen att göra,så det är nog ganska vanligt.

    kram lotta linneas mamma
  5. Marika med Cordelia
    #3

    Nu blev jag intresserad

    eftersom vår Cordelia har problem med sitt ena öga. Hon har även en cp-diagnos så vi har hela tiden tänkt att det är ett bihandikapp därifrån. Är det någon som vet mer varför de i så fall skulle få problem med synen?
  6. 3
    Nu blev jag intresserad eftersom vår Cordelia har problem med sitt ena öga. Hon har även en cp-diagnos så vi har hela tiden tänkt att det är ett bihandikapp därifrån. Är det någon som vet mer varför de i så fall skulle få problem med synen?
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Information

    kring \"medhandikapp\" som man kan få pga hydrocefalus och shunt,finns att hitta på hemsidan www.hydrocefalus.com

    Där finns bla sammandrag från föreläsningar som vi inom kontaktnätet HydroChat deltagit på

    Ny träff på gång i september 2006
  8. 4
    Information kring \"medhandikapp\" som man kan få pga hydrocefalus och shunt,finns att hitta på hemsidan www.hydrocefalus.com

    Där finns bla sammandrag från föreläsningar som vi inom kontaktnätet HydroChat deltagit på

    Ny träff på gång i september 2006
  9. Kattis med Tova o Tilde
    #5

    info

    Jag läste på sidan om förra träffen ni hade, var det den du menade hade infon? eller finns det mer info ngn annanstans?
  10. 5
    info Jag läste på sidan om förra träffen ni hade, var det den du menade hade infon? eller finns det mer info ngn annanstans?
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Infolänk

    kommer även till nya träffen, att läggas ut på hemsidan www.hydrocefalus.com

    Jag väntar på svar från tillfrågade föreläsare, så fort de är klara, så kommer infolänken om träffen på hemsidan
    Upplägget blir ungefär som tidigare år,
    förutom att platsen är i Holsljunga i år istället,
    ca 5 mil från Borås
  12. 6
    Infolänk kommer även till nya träffen, att läggas ut på hemsidan www.hydrocefalus.com

    Jag väntar på svar från tillfrågade föreläsare, så fort de är klara, så kommer infolänken om träffen på hemsidan
    Upplägget blir ungefär som tidigare år,
    förutom att platsen är i Holsljunga i år istället,
    ca 5 mil från Borås
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Glömde

    ...ja, samlad information om ämnet hc, finns bla från föreläsningar som kontaktnätet HydroChat deltagit på, samt i länken Hydrocefalus, plus utförligare medicinsk information via länksamlingen
  14. 7
    Glömde ...ja, samlad information om ämnet hc, finns bla från föreläsningar som kontaktnätet HydroChat deltagit på, samt i länken Hydrocefalus, plus utförligare medicinsk information via länksamlingen
  15. L8
    #8

    Perceptions seende

    Hejsan, David som är 11 har alltid haft jobbigt med att sålla intryck och därmed perceptionen. Han kunde tappa bort mig på en skolgård full med folk fast jag stod mitt emot honom. Han kunde inte sålla ut mig från mängden. Nu är det mycket bättre.
  16. 8
    Perceptions seende Hejsan, David som är 11 har alltid haft jobbigt med att sålla intryck och därmed perceptionen. Han kunde tappa bort mig på en skolgård full med folk fast jag stod mitt emot honom. Han kunde inte sålla ut mig från mängden. Nu är det mycket bättre.

Liknande trådar

  1. Tredimensionellt seende
    By EvaKar in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 22:12
  2. Kors seende
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 12:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar