Dela rum eller inte..
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Dela rum eller inte..

    Vi håller på att inreda vinden/övervåningen, vilket kommer att resultera i att storkillarna flyttar upp, och vi får två rum \"lediga\" här nere. Ett ska bli kontor/datarum/gästrum och ett ska bli Smillas. Men idag tänkte jag på om Sebastian och hon ska dela på rummen (alltså det nya och det befintliga=Seb´s rum).

    Såhär tänkte jag; ett rum för vila och kontemplation *lol* där de har sina sängar, myshörna osv. Och ett lekrum, där det får vara kaos tills någon förälder lessnar och röjer upp. Dom är ju väldigt tighta och kommer bra överens. Sover gärna i samma säng om dom får..

    Hur skulle ni ha gjort? Sovrum+lekrum, eller varsitt rum på traditionellt vis?
  2. 1
    Dela rum eller inte.. Vi håller på att inreda vinden/övervåningen, vilket kommer att resultera i att storkillarna flyttar upp, och vi får två rum \"lediga\" här nere. Ett ska bli kontor/datarum/gästrum och ett ska bli Smillas. Men idag tänkte jag på om Sebastian och hon ska dela på rummen (alltså det nya och det befintliga=Seb´s rum).

    Såhär tänkte jag; ett rum för vila och kontemplation *lol* där de har sina sängar, myshörna osv. Och ett lekrum, där det får vara kaos tills någon förälder lessnar och röjer upp. Dom är ju väldigt tighta och kommer bra överens. Sover gärna i samma säng om dom får..

    Hur skulle ni ha gjort? Sovrum+lekrum, eller varsitt rum på traditionellt vis?
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    JAg hade kört...

    .. på sovrum tillsammans och lekrum tillsammans.
    Det är befriande att få fortsätta leken där man slutade nästa dag, istället för att varje kväll behöva städa undan allt.
    Vi har ett stort lekrum som barnen delar på och så har Hannah eget sovrum och det kommer Samuel få sen också. Ja, vi har många rum. :)
  4. 2
    JAg hade kört... .. på sovrum tillsammans och lekrum tillsammans.
    Det är befriande att få fortsätta leken där man slutade nästa dag, istället för att varje kväll behöva städa undan allt.
    Vi har ett stort lekrum som barnen delar på och så har Hannah eget sovrum och det kommer Samuel få sen också. Ja, vi har många rum. :)
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    Dela

    tycker jag låter smart och smidigt. Så länge de trivs med det så verkar det väl bra.
  6. 3
    Dela tycker jag låter smart och smidigt. Så länge de trivs med det så verkar det väl bra.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    helt klart

    ett sovrum o ett lekrum sålänge dom vill sova i samma rum. när dom blir stora nog att inte vilja så är det juh bara att göra om :)
    kramar från oss
  8. 4
    helt klart ett sovrum o ett lekrum sålänge dom vill sova i samma rum. när dom blir stora nog att inte vilja så är det juh bara att göra om :)
    kramar från oss
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Dela rum

    skulle jag välja. Jag tror att syskon ofta gillar att sova tillsammans under flera år, mina pojkar har gjort det.
  10. 5
    Dela rum skulle jag välja. Jag tror att syskon ofta gillar att sova tillsammans under flera år, mina pojkar har gjort det.

Liknande trådar

  1. Dela rum eller inte...gah!
    By Ammari in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 06:45
  2. Varsitt rum eller dela?
    By Nina m A & A in forum Hem & fritid
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:47
  3. Dela rum eller inte?
    By FinlandsSofia in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 23:14
  4. Dela av rum - eller inte dela av?
    By Hella34 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 10:13
  5. Dela rum eller inte
    By tacksam för svar in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 15:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar