Försäkringsfråga
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Försäkringsfråga

    Jag har försäkrat barnen i Trygg-Hansa. Mina två utan shunt/HC fick både olycksfalls- och sjukförsäkring (med undantag efter de är prematurer och haft lite problem), men Casper fick enbart för olycksfall. Vi kan pröva igen när han gått 1:a klass, alltså om 5 år!
    Är det någon här som lyckats få sjukförsäkring hos något annat försäkringsbolag för era shuntbarn? Givetvis räknar jag med att han får villkor i sin försäkring, men han borde väl kunna försäkras för sånt som inte har med shunten/HC:n att göra?
  2. 1
    Försäkringsfråga Jag har försäkrat barnen i Trygg-Hansa. Mina två utan shunt/HC fick både olycksfalls- och sjukförsäkring (med undantag efter de är prematurer och haft lite problem), men Casper fick enbart för olycksfall. Vi kan pröva igen när han gått 1:a klass, alltså om 5 år!
    Är det någon här som lyckats få sjukförsäkring hos något annat försäkringsbolag för era shuntbarn? Givetvis räknar jag med att han får villkor i sin försäkring, men han borde väl kunna försäkras för sånt som inte har med shunten/HC:n att göra?
  3. Marika med Cordelia
    #2

    Nej vi har haft ännu

    mindre tur. Eftersom vår dotter även fick en cp-skada av sin hjärnblödning så fick vi inte teckna någon försäkring alls, inte ens olycksfall. Men jag har Folksams försäkring genom jobbet och där kunde man teckna medlemsbarn utan något läkarutlåtande. Vi kommer givetvis inte få för de handikapp hon redan har men om hon blir sjuk på något annat vis så gäller försäkringen. Hon har även en olycksfalls försäkring på det här sättet. Men det är verkligen knepigt och vi har lagt ner så mycket tid på det här.

  4. 2
    Nej vi har haft ännu mindre tur. Eftersom vår dotter även fick en cp-skada av sin hjärnblödning så fick vi inte teckna någon försäkring alls, inte ens olycksfall. Men jag har Folksams försäkring genom jobbet och där kunde man teckna medlemsbarn utan något läkarutlåtande. Vi kommer givetvis inte få för de handikapp hon redan har men om hon blir sjuk på något annat vis så gäller försäkringen. Hon har även en olycksfalls försäkring på det här sättet. Men det är verkligen knepigt och vi har lagt ner så mycket tid på det här.

  5. Kattis med Tova o Tilde
    #3

    Vi fick Trygg Hansa

    Vi kunde försäkra i TH men det berodde på att de inte kunde bevisa att min dotter har fått hc vid eller innan förlossning. De upptäckte hennes hc när hon var 9 månader och hon har inte gjort MR så de kunde inte bevisa ngt. Det enda hon inte är försäkrad för är hennes lilla hjärtfel (ductus) fram till operation sen skulle det vara ok oxå. Vet att jag har hört om ett försäkringsbolag som försäkrar i alla fall barn med hjärtfel, men har glömt vad det heter.
  6. 3
    Vi fick Trygg Hansa Vi kunde försäkra i TH men det berodde på att de inte kunde bevisa att min dotter har fått hc vid eller innan förlossning. De upptäckte hennes hc när hon var 9 månader och hon har inte gjort MR så de kunde inte bevisa ngt. Det enda hon inte är försäkrad för är hennes lilla hjärtfel (ductus) fram till operation sen skulle det vara ok oxå. Vet att jag har hört om ett försäkringsbolag som försäkrar i alla fall barn med hjärtfel, men har glömt vad det heter.
  7. Furiosa
    #4

    Filip har

    både sjuk- och olycksförsäkring i Folksam.
    Vi tecknade den när han var i princip nyfödd. Filips Hydrocephalus upptäcktes ju akut först vid 8 månaders ålder och läkarna kan inte med säkerhet svara på när han fick det, innan eller efter förlossning.
    Därför har Folksam godkänt vår försäkring.

  8. 4
    Filip har både sjuk- och olycksförsäkring i Folksam.
    Vi tecknade den när han var i princip nyfödd. Filips Hydrocephalus upptäcktes ju akut först vid 8 månaders ålder och läkarna kan inte med säkerhet svara på när han fick det, innan eller efter förlossning.
    Därför har Folksam godkänt vår försäkring.

  9. PÅ besök
    #5

    Försäkringsbolaget ACE ? imt.

    ,,
  10. 5
    Försäkringsbolaget ACE ? imt. ,,

Liknande trådar

  1. Försäkringsfråga.....
    By Mejapeja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 08:33
  2. Försäkringsfråga
    By Anonym in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:17
  3. En försäkringsfråga??
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 19:01
  4. Försäkringsfråga!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 21:24
  5. Försäkringsfråga:
    By MinnaMina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar