Det tryter...
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Det tryter...

    Usch och fy och blä...Nu känns det lite drygt här på min kant, flickor :/ Studieinspirationen lyser med sin frånvaro, jag har misslyckats med de senaste två tentorna (inte så konstigt iofs, det är i de ämnen jag läst under de senaste par månaderna och jag har ju inte varit så pigg då...), känner mig konstant trött och slut och tycker inte alls jag hinner och orkar med barnen som jag skulle vilja. Studierna ska vi inte ens prata om. Benjamin tar mycket mera kraft än de äldre barnen har gjort (mycket pga hans trasiga mage pga mitt penicillin), och jag orkar liksom inte med så mycket mera än att amma just nu...och jag som egentligen inte ens gillar att amma *erkänner*. Nå, amningen i sig är väl inga konstigheter, problemet är snarare att jag alltid producerar så mycket mjölk och att utdrivningsreflexen kickar in varje gång jag blinkar. Typ. Känner mig som en Husqvarna Garden Sprinkler DeLuxe eller nåt. Mycket irriterande. Kostnaden för amningskupor är snart uppe i samma som matbudgeten, tror jag. Nästan iaf. Och sen så retar det mig att viktminskningen stannat av, för jag har så mycket kvar att gå ner och just nu passar inga av mina kläder och jag vill inte köpa nytt i en storlek jag bara ska passera...
    Nä, här behövs lite inspiration, lite rutiner (om sanningen ska fram, så börjar jag faktiskt skönja något som liknar rutiner, så det finns faktiskt hopp) och lite VÅR! Så. Då har jag gnällt färdigt för idag :o)
  2. 1
    Det tryter... Usch och fy och blä...Nu känns det lite drygt här på min kant, flickor :/ Studieinspirationen lyser med sin frånvaro, jag har misslyckats med de senaste två tentorna (inte så konstigt iofs, det är i de ämnen jag läst under de senaste par månaderna och jag har ju inte varit så pigg då...), känner mig konstant trött och slut och tycker inte alls jag hinner och orkar med barnen som jag skulle vilja. Studierna ska vi inte ens prata om. Benjamin tar mycket mera kraft än de äldre barnen har gjort (mycket pga hans trasiga mage pga mitt penicillin), och jag orkar liksom inte med så mycket mera än att amma just nu...och jag som egentligen inte ens gillar att amma *erkänner*. Nå, amningen i sig är väl inga konstigheter, problemet är snarare att jag alltid producerar så mycket mjölk och att utdrivningsreflexen kickar in varje gång jag blinkar. Typ. Känner mig som en Husqvarna Garden Sprinkler DeLuxe eller nåt. Mycket irriterande. Kostnaden för amningskupor är snart uppe i samma som matbudgeten, tror jag. Nästan iaf. Och sen så retar det mig att viktminskningen stannat av, för jag har så mycket kvar att gå ner och just nu passar inga av mina kläder och jag vill inte köpa nytt i en storlek jag bara ska passera...
    Nä, här behövs lite inspiration, lite rutiner (om sanningen ska fram, så börjar jag faktiskt skönja något som liknar rutiner, så det finns faktiskt hopp) och lite VÅR! Så. Då har jag gnällt färdigt för idag :o)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Hallå tjejen!

    Det är väl inte konstigt att du inte hinner med studier, du har ju en nyfödd!!! Plus allt annat, såret, andra barn, hem, man osv...
    Du begär alldeles för mycket av dig själv. Det är inte meningen att du ska vara en SUPER mamma, fast man vill ju gärna vara det.
    Se nu till att vara rädd om dig och försök att sänka kraven på dig själv. Studierna får vänta, tentorna får du ta sen. Det viktigaste förutom barnen är ju din hälsa!!!!!!!!
    Massor av kramisar
    Gloria.
  4. 2
    Hallå tjejen! Det är väl inte konstigt att du inte hinner med studier, du har ju en nyfödd!!! Plus allt annat, såret, andra barn, hem, man osv...
    Du begär alldeles för mycket av dig själv. Det är inte meningen att du ska vara en SUPER mamma, fast man vill ju gärna vara det.
    Se nu till att vara rädd om dig och försök att sänka kraven på dig själv. Studierna får vänta, tentorna får du ta sen. Det viktigaste förutom barnen är ju din hälsa!!!!!!!!
    Massor av kramisar
    Gloria.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Sant, sant...

    fast jag har faktiskt sänkt kraven (du skulle se hur det ser ut här tex ;o))...Tentorna kan jag ta sen, det har du alldeles rätt i, men jag vill inte offra mina studier, de känns såpass viktiga...de utgör min egotid, något jag inte haft så mycket av under mitt vuxna liv, och de är därför motsvarande viktiga. Det känns mer som att jag offrar något när jag inte hinner/orkar med mina studier än om jag bara lägger dem på is...Äsch, det där blev luddigt formulerat, men...ja. Ungefär så. Barnen går ju alltid först, men jag vill, vill, VILL kunna klämma in den där egotiden också. Skulle kanske behöva en sån där tidsmanick som Hermione har hade i en av Harry Potter-filmerna, en sån där grej som gör att jag kan åka tillbaka i tiden och hinna med dubbelt så mycket ;o)

    Iallafall...jag ska gå ut och kolla om jag kan få bilskrället att starta (hon är mycket humörsjuk numera, den gamla damen), och gör den det så blir det en resa till Akademibokhandeln i U:a - få saker gör mig både så lycklig och lugn i själ och hjärta som att få knata runt på en bokhandel och botanisera (i synnerhet när jag har fickorna fulla i pengar *fniss*). Fånigt, jag vet, men så har väl de flesta vid det här laget insett att jag inte är riktigt som alla andra ;o) Jag får väl åberopa att jag är norska eller nåt *skratt*.
  6. 3
    Sant, sant... fast jag har faktiskt sänkt kraven (du skulle se hur det ser ut här tex ;o))...Tentorna kan jag ta sen, det har du alldeles rätt i, men jag vill inte offra mina studier, de känns såpass viktiga...de utgör min egotid, något jag inte haft så mycket av under mitt vuxna liv, och de är därför motsvarande viktiga. Det känns mer som att jag offrar något när jag inte hinner/orkar med mina studier än om jag bara lägger dem på is...Äsch, det där blev luddigt formulerat, men...ja. Ungefär så. Barnen går ju alltid först, men jag vill, vill, VILL kunna klämma in den där egotiden också. Skulle kanske behöva en sån där tidsmanick som Hermione har hade i en av Harry Potter-filmerna, en sån där grej som gör att jag kan åka tillbaka i tiden och hinna med dubbelt så mycket ;o)

    Iallafall...jag ska gå ut och kolla om jag kan få bilskrället att starta (hon är mycket humörsjuk numera, den gamla damen), och gör den det så blir det en resa till Akademibokhandeln i U:a - få saker gör mig både så lycklig och lugn i själ och hjärta som att få knata runt på en bokhandel och botanisera (i synnerhet när jag har fickorna fulla i pengar *fniss*). Fånigt, jag vet, men så har väl de flesta vid det här laget insett att jag inte är riktigt som alla andra ;o) Jag får väl åberopa att jag är norska eller nåt *skratt*.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Älskar också böcker ;)

    Hoppas gamla damen ställer upp nu så att du kommer iväg ;)
    Förstår det där med egotiden men du kanske inte behöver lägga det på is, bara skjuta fram det lite ;)
  8. 4
    Älskar också böcker ;) Hoppas gamla damen ställer upp nu så att du kommer iväg ;)
    Förstår det där med egotiden men du kanske inte behöver lägga det på is, bara skjuta fram det lite ;)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Buhu...

    Bilskrället vill inte alls idag :o(
  10. 5
    Buhu... Bilskrället vill inte alls idag :o(
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Kraftöverföring

    till dig från mig.
    Jag har pluggat med nyfödd. Tog aldrig uppehåll när Frida kom. Det ÄR tufft ibland. De stora (den store i mitt fall) tar tid, den lille tar tid, hemmet tar tid, skolan tar tid. Sedan ska man helst ha tid att vara en god hustru också..
    Du får köra samma talesätt som de unga barnfria studenterna bara modifiera det lite. De säger: Dett finns alltid en omtenta men aldrig en omfest. Du får säga: Finns alltid en omtenta men aldrig en omnyföding. Eller nått.
    Hoppas hoppas hoppas att lillkillens mage lugnar sig så att han sover bättre och att du får sova bättre och får kraft och ork till din egentid och din studtid.
    KRAM
  12. 6
    Kraftöverföring till dig från mig.
    Jag har pluggat med nyfödd. Tog aldrig uppehåll när Frida kom. Det ÄR tufft ibland. De stora (den store i mitt fall) tar tid, den lille tar tid, hemmet tar tid, skolan tar tid. Sedan ska man helst ha tid att vara en god hustru också..
    Du får köra samma talesätt som de unga barnfria studenterna bara modifiera det lite. De säger: Dett finns alltid en omtenta men aldrig en omfest. Du får säga: Finns alltid en omtenta men aldrig en omnyföding. Eller nått.
    Hoppas hoppas hoppas att lillkillens mage lugnar sig så att han sover bättre och att du får sova bättre och får kraft och ork till din egentid och din studtid.
    KRAM
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Du har så rätt, så rätt :o)

    Benjamin är ju dessutom min sista bebis, så lite vemodigt är det ju dessutom...man ska nog absolut ta till vara den här tiden, det är ju sista gången för mig...
  14. 7
    Du har så rätt, så rätt :o) Benjamin är ju dessutom min sista bebis, så lite vemodigt är det ju dessutom...man ska nog absolut ta till vara den här tiden, det är ju sista gången för mig...
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    precis

    skolan är viktig det är den, men inte så viktig. Bättre att du känner dig nöjd som mamma än student. :)
  16. 8
    precis skolan är viktig det är den, men inte så viktig. Bättre att du känner dig nöjd som mamma än student. :)

Liknande trådar

  1. Det tryter...
    By Hannanas in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 23:34
  2. Orken tryter...
    By LongingForAChild in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 10:56
  3. Lusten tryter...
    By Anonym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 13:04
  4. När orken tryter
    By Helene-Gia in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 09:50
  5. Tiden tryter
    By sarale m molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 08:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar