lite rapport (eller lååång rapport)
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    lite rapport (eller lååång rapport)

    Hej svejs i lingonskogen.. Nu var det ett tag sen jag kluddade här...
    Jag har faktiskt inte haft varken tid eller ork att sitta vid nån dator...
    Förkylningarna verkar avlösa varandra här... Är Oscar förkyld.. så smittar han mig.. som smittar mormor.. som smittar morfar.. som sen smittar tillbaka till oscar osv osv osv osv... ja.. det e Moment 22... Så nu tror jag att vi ska ta å isolera oss i ett par veckor så att man kanske blir av med den här jäkla förkylningen...
    Helgen för 2 veckor sedan hade Oscar feber.... han fick alvedon och sen var det bra.. febern gick över.. Feberfri hela veckan... tills förra torsdagen (2:a mars) .. natten mellan torsdag och fredag.. så vaknade han vid 4 på morgonen.. jättegrinig.. Jag kände på honom och hela han var brännhet... så jag gick upp för att ta tempen.. 39.3... alvedon.. av med kläderna.. och gav honom sen lite mjölkersättning.. han åt med bra aptit... och sen kaskadkräk.. så det var bara å ställa sig att skura soffan (tack för skinnsoffor ;-P )...
    Sen på morgonen hade febern sjunkit till 38... alvedon igen..
    På kvällen (fre 3:e) så var han jättegnällig.. tempen stoppade på 37.6.. inte sååå farligt.. men han fortsatte vara gnällig.. så jag klämde lite framför örat på honom.. och han började gråta... Ringer sjukvårdsupplysningen och talar om att jag tror att han har ont i öronen och att jag vill träffa en läkare som kan kolla öronen på honom..
    Får en tid 19.00... åker in.. och läkaren kollar honom..
    Det visar sig att han har en tryckutjämning på båda öronen... detta är en förutsättning för att det ska kunna bli öroninflammation förklarar läkaren till mig.. Alltså en början till öroninflammation =((((( (har själv varit öronbarn och har starka otäcka minnen av allt öront) De tar en CRP på honom.. som visar 40.
    Läkaren tycker inte att det behövs någon antibiotika...
    Vi åker hem och Oscar visar sig på sin glada sida och vill inte alls sova på kvällen... (Hans gudmor är här på besök.. så det e ju mycket roligare att sitta och flirta med henne istället)... När han till slut somnat.. så ringer telefonen.. det e läkaren vi träffat.. Han vill att vi kommer in på förmiddagen (lördag) ... och gör om crp´n och kollar öronen igen.. bara för att vara säker...
    Vi åker in på lördag fm... träffar en ny läkare som kikar i öronen...nu e det rött på övre delen av trummhinnan på båda öronen...
    Vi tar ett nytt crp.. som har stigit till 48... Men läkaren anser fortfarande att det inte behövs någon antibiotika.
    Fick bara rådet att hålla extra koll på honom.. ifall att han tar sig åt öronen... eller att han blir mer slö... osv osv..
    Första läkaren snackade även om att om inte tryckutjämningen försvinner... och att man går med den i mer än 3 månader så kan talet försenas.. så att jag måste hålla koll på det.. och höra av mig oavsett om det blivit någon öroninflammation eller inte om det verkar vara kvar om 3 månader...
    isch isch...
    men han e pigg å glad iaf tycker jag... han \"pratar\" å leker å busar å har sig.. springer runt i sin älskade gåstol ... försöker dra ner allt som är i hans höjd... Hoppgungan har han ratat... (995:- för en sak som användes 2 månader ungefär *S*)... Jag har fått byta över till sittdelen till vagnen.. för han ställer sig upp annars.. så nu måste jag använda selen varje gång han sitter i vagnen...
    Han blir starkare och starkare i benen för varje dag... =) kan dra sig upp i stående ställning jättebra.. och får bättre och bättre balans... Han har tagit ett par krypsteg oxå =)..
    Inga tänder dock... men ALLT ska in i munnen för det *S*

    Med mamma är det väl bara bra... hon var ute på lite baluns i lördags tillsammans med oscars gudmor och några vänner....
    En varning... HÖGklackade stövlar, dålig sula som viker sig när man går, lite alkohol i kroppen och halka är INGEN bra kombination!! Det slutar med en stukning på fotleden och ballongfot dagen efter *S*

    Men som sagt.. det e bara fint med mig =)

    Jag har inte läst alla trådar som ni skrivit.. men jag hoppas iaf att det e superbra med er alla!! =)

    Och grattis i efterskott till Linnea och Lea på 6 månadersdagen.. =)
    Vi var bara hemma och tog det lugnt...=)

    Ha det bäst..
    kram på er
  2. 1
    lite rapport (eller lååång rapport) Hej svejs i lingonskogen.. Nu var det ett tag sen jag kluddade här...
    Jag har faktiskt inte haft varken tid eller ork att sitta vid nån dator...
    Förkylningarna verkar avlösa varandra här... Är Oscar förkyld.. så smittar han mig.. som smittar mormor.. som smittar morfar.. som sen smittar tillbaka till oscar osv osv osv osv... ja.. det e Moment 22... Så nu tror jag att vi ska ta å isolera oss i ett par veckor så att man kanske blir av med den här jäkla förkylningen...
    Helgen för 2 veckor sedan hade Oscar feber.... han fick alvedon och sen var det bra.. febern gick över.. Feberfri hela veckan... tills förra torsdagen (2:a mars) .. natten mellan torsdag och fredag.. så vaknade han vid 4 på morgonen.. jättegrinig.. Jag kände på honom och hela han var brännhet... så jag gick upp för att ta tempen.. 39.3... alvedon.. av med kläderna.. och gav honom sen lite mjölkersättning.. han åt med bra aptit... och sen kaskadkräk.. så det var bara å ställa sig att skura soffan (tack för skinnsoffor ;-P )...
    Sen på morgonen hade febern sjunkit till 38... alvedon igen..
    På kvällen (fre 3:e) så var han jättegnällig.. tempen stoppade på 37.6.. inte sååå farligt.. men han fortsatte vara gnällig.. så jag klämde lite framför örat på honom.. och han började gråta... Ringer sjukvårdsupplysningen och talar om att jag tror att han har ont i öronen och att jag vill träffa en läkare som kan kolla öronen på honom..
    Får en tid 19.00... åker in.. och läkaren kollar honom..
    Det visar sig att han har en tryckutjämning på båda öronen... detta är en förutsättning för att det ska kunna bli öroninflammation förklarar läkaren till mig.. Alltså en början till öroninflammation =((((( (har själv varit öronbarn och har starka otäcka minnen av allt öront) De tar en CRP på honom.. som visar 40.
    Läkaren tycker inte att det behövs någon antibiotika...
    Vi åker hem och Oscar visar sig på sin glada sida och vill inte alls sova på kvällen... (Hans gudmor är här på besök.. så det e ju mycket roligare att sitta och flirta med henne istället)... När han till slut somnat.. så ringer telefonen.. det e läkaren vi träffat.. Han vill att vi kommer in på förmiddagen (lördag) ... och gör om crp´n och kollar öronen igen.. bara för att vara säker...
    Vi åker in på lördag fm... träffar en ny läkare som kikar i öronen...nu e det rött på övre delen av trummhinnan på båda öronen...
    Vi tar ett nytt crp.. som har stigit till 48... Men läkaren anser fortfarande att det inte behövs någon antibiotika.
    Fick bara rådet att hålla extra koll på honom.. ifall att han tar sig åt öronen... eller att han blir mer slö... osv osv..
    Första läkaren snackade även om att om inte tryckutjämningen försvinner... och att man går med den i mer än 3 månader så kan talet försenas.. så att jag måste hålla koll på det.. och höra av mig oavsett om det blivit någon öroninflammation eller inte om det verkar vara kvar om 3 månader...
    isch isch...
    men han e pigg å glad iaf tycker jag... han \"pratar\" å leker å busar å har sig.. springer runt i sin älskade gåstol ... försöker dra ner allt som är i hans höjd... Hoppgungan har han ratat... (995:- för en sak som användes 2 månader ungefär *S*)... Jag har fått byta över till sittdelen till vagnen.. för han ställer sig upp annars.. så nu måste jag använda selen varje gång han sitter i vagnen...
    Han blir starkare och starkare i benen för varje dag... =) kan dra sig upp i stående ställning jättebra.. och får bättre och bättre balans... Han har tagit ett par krypsteg oxå =)..
    Inga tänder dock... men ALLT ska in i munnen för det *S*

    Med mamma är det väl bara bra... hon var ute på lite baluns i lördags tillsammans med oscars gudmor och några vänner....
    En varning... HÖGklackade stövlar, dålig sula som viker sig när man går, lite alkohol i kroppen och halka är INGEN bra kombination!! Det slutar med en stukning på fotleden och ballongfot dagen efter *S*

    Men som sagt.. det e bara fint med mig =)

    Jag har inte läst alla trådar som ni skrivit.. men jag hoppas iaf att det e superbra med er alla!! =)

    Och grattis i efterskott till Linnea och Lea på 6 månadersdagen.. =)
    Vi var bara hemma och tog det lugnt...=)

    Ha det bäst..
    kram på er
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    Roligt

    att höra ifrån dig! Skoj att fått festa lite förstår jag! *längtar till i sommar då jag är smalare och har somriga fina kläder och kan dricka mig lite berusad och kanske nyttja lite nikotin* ;)

    Hoppas det ordnar sig med Oscars öron och att ni får vara förkylningsfria nu!
    Här hemma har vi också förkylningarna radade på varandra!

    Linnea hälsar och tackar detsamma!
    Kram
  4. 2
    Roligt att höra ifrån dig! Skoj att fått festa lite förstår jag! *längtar till i sommar då jag är smalare och har somriga fina kläder och kan dricka mig lite berusad och kanske nyttja lite nikotin* ;)

    Hoppas det ordnar sig med Oscars öron och att ni får vara förkylningsfria nu!
    Här hemma har vi också förkylningarna radade på varandra!

    Linnea hälsar och tackar detsamma!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Fint

    att höra att allt är bra med dig, tråkigt att höra att Oskar varit så krattig. Har saknad dig här. Så schysst att du fick komma ut på lite baluns, det behövde du nog efter all sjuka!
    Må gott, kram kram
  6. 3
    Fint att höra att allt är bra med dig, tråkigt att höra att Oskar varit så krattig. Har saknad dig här. Så schysst att du fick komma ut på lite baluns, det behövde du nog efter all sjuka!
    Må gott, kram kram

Liknande trådar

  1. Lite rapport
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 11:25
  2. Bm-rapport...Eller nåt.
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 17:55
  3. Rapport dag 13 av 12 då eller? :)
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 08:59
  4. Lite rapport.........
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 18:47
  5. Rapport eller typ inte-rapport
    By Mamia utan vikt in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar