Skridskopremiär!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Skridskopremiär!

    Efter en mysmorgon (fast lite tjafsigt blev det - att jag aldrig kommer ihåg att jag hellre är en smidig Mamma än en tjatig morsa...) så byltade vi på oss overaller och termobrallor och begav oss ut i snöglittret och vintersolen.
    Dags för Knytteträff och skridskoåkning på rinken.

    Evers premiärtur på is.
    Skridskor har han ju provat inne på mormors köksgolv tidigare.
    Och ujuj vad det var vingligt till en början, men efter bara en kvart så tog sig Ever fram på isen. Jag höll för det mesta bara ett (säkerhets)tag i overallen bak i ryggen, men det märkte han ju bara av när han höll på att ramla.
    Och klart att han ramlade, men det tyckte min Prins bara var roligt. Inte ens när han var så trött i fötterna att han knappt kunde stå så ville han sluta. Lagom vi satte oss på bänken för att snöra av skidskorna, så ville han åka mera. Och så fort han kom ut på isen, så sa han att han var trött och inte ville åka.
    Hihihi det är jobbigt att vara trött när det är som roligast.

    Ever fick sin snögubbe med prickar idag också, och hela han lyste upp av lycka och stolthet när fröken Jane kom med den. Han höll den hårt i handen och släppte den inte i första taget. Fika var dock gott och då fick den slinka ner i väskan.

    Nu behöver snickaren rycka in och fixa den rasade järnvägsbron till briotåget... ;-)

    *Rusar*
  2. 1
    Skridskopremiär! Efter en mysmorgon (fast lite tjafsigt blev det - att jag aldrig kommer ihåg att jag hellre är en smidig Mamma än en tjatig morsa...) så byltade vi på oss overaller och termobrallor och begav oss ut i snöglittret och vintersolen.
    Dags för Knytteträff och skridskoåkning på rinken.

    Evers premiärtur på is.
    Skridskor har han ju provat inne på mormors köksgolv tidigare.
    Och ujuj vad det var vingligt till en början, men efter bara en kvart så tog sig Ever fram på isen. Jag höll för det mesta bara ett (säkerhets)tag i overallen bak i ryggen, men det märkte han ju bara av när han höll på att ramla.
    Och klart att han ramlade, men det tyckte min Prins bara var roligt. Inte ens när han var så trött i fötterna att han knappt kunde stå så ville han sluta. Lagom vi satte oss på bänken för att snöra av skidskorna, så ville han åka mera. Och så fort han kom ut på isen, så sa han att han var trött och inte ville åka.
    Hihihi det är jobbigt att vara trött när det är som roligast.

    Ever fick sin snögubbe med prickar idag också, och hela han lyste upp av lycka och stolthet när fröken Jane kom med den. Han höll den hårt i handen och släppte den inte i första taget. Fika var dock gott och då fick den slinka ner i väskan.

    Nu behöver snickaren rycka in och fixa den rasade järnvägsbron till briotåget... ;-)

    *Rusar*
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Härligt!!!

    ...Hannes har inte börjat åka skridskor än, men han är inte sugen på det heller trots han sett storasyster åka.. Han leker hellre på snöberg, klättar uppför och åker nedför på rumpan, det är bäst tycker han ... :-)
  4. 2
    Härligt!!! ...Hannes har inte börjat åka skridskor än, men han är inte sugen på det heller trots han sett storasyster åka.. Han leker hellre på snöberg, klättar uppför och åker nedför på rumpan, det är bäst tycker han ... :-)
  5. Helle och Iza
    #3

    Låter urmysigt

    Vad härligt med skridskor. Iza har inte provat det ännu. Hoppas bron funkar nu :0)
  6. 3
    Låter urmysigt Vad härligt med skridskor. Iza har inte provat det ännu. Hoppas bron funkar nu :0)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Vilken härlig dag!

    Och vi har varit till badhuset och haft det urmysigt. Får ju åka en bit för att bada så det sker en gång i halvåret typ.. Men Emma älskar det! Och hur mycket värt är det inte att höra en salig liten tjej säga gång på gång: Det här var kul!!! och stråla!! =)
    Sen blev det lite hamburgare på MCDonald´s och en fika hos hennes älskade farmor + make..
    Vad härligt det är när man får dagara då man bara kan ägna sig åt att njuta av sina barn!
  8. 4
    Vilken härlig dag! Och vi har varit till badhuset och haft det urmysigt. Får ju åka en bit för att bada så det sker en gång i halvåret typ.. Men Emma älskar det! Och hur mycket värt är det inte att höra en salig liten tjej säga gång på gång: Det här var kul!!! och stråla!! =)
    Sen blev det lite hamburgare på MCDonald´s och en fika hos hennes älskade farmor + make..
    Vad härligt det är när man får dagara då man bara kan ägna sig åt att njuta av sina barn!
  9. semla
    #5

    Duktig kille!!!

    Elsa hade också skridskopremiär igår, men hon tog sig då inte fram mer än två tre decimeter på egen hand. En bidragande orsak kanske var att hennes skridskor är tre nummer för stora. Hon var gladast när hon fick ta av sig grillorna och busa i snövallarna med storasyrran.
    Vi andra höll dock ut längre och ujujuj vad ont i fötterna man får efter en timmes skridskoåkning.
  10. 5
    Duktig kille!!! Elsa hade också skridskopremiär igår, men hon tog sig då inte fram mer än två tre decimeter på egen hand. En bidragande orsak kanske var att hennes skridskor är tre nummer för stora. Hon var gladast när hon fick ta av sig grillorna och busa i snövallarna med storasyrran.
    Vi andra höll dock ut längre och ujujuj vad ont i fötterna man får efter en timmes skridskoåkning.

Liknande trådar

  1. Skridskopremiär!
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 19:15
  2. Skridskopremiär :-)
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 21:15
  3. Skridskopremiär!
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 08:22
  4. Skridskopremiär :)
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 01:00
  5. Skridskopremiär :)
    By Madicken-m4 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar