syskon :-)
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    syskon :-)

    Mina små gossar skall få ett syskon :-)
    jag är nämligen gravid, lillbebisen beräknas till oktober iår och kommer att skjuta upp min barnmorskeexamen med ett år eller två....
    vilket är helt ok för mig.... jag ville ha barn tätt nu eftersom jag har så långt mellan S & A.
    Så jag kommer göra hela min utbildning utom de sista 9 veckorna förlossningspraktik ( svårt som höggravid) jobba på BB i sommar föda barn och sedan så börjar jag efter föräldraledigheten med att göra 9 veckors
    förlossningsprakti (38 förlossningar för att vara exakt ;-) och efter det är det dax att ta examen och börja jobba...
    Vi är jätteglada och barnet är planerat önskat och jättevälkommet ....

    *kramar* jenny
  2. 1
    syskon :-) Mina små gossar skall få ett syskon :-)
    jag är nämligen gravid, lillbebisen beräknas till oktober iår och kommer att skjuta upp min barnmorskeexamen med ett år eller två....
    vilket är helt ok för mig.... jag ville ha barn tätt nu eftersom jag har så långt mellan S & A.
    Så jag kommer göra hela min utbildning utom de sista 9 veckorna förlossningspraktik ( svårt som höggravid) jobba på BB i sommar föda barn och sedan så börjar jag efter föräldraledigheten med att göra 9 veckors
    förlossningsprakti (38 förlossningar för att vara exakt ;-) och efter det är det dax att ta examen och börja jobba...
    Vi är jätteglada och barnet är planerat önskat och jättevälkommet ....

    *kramar* jenny
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Grattis!!!

    Åååå vad mysigt med ett nytt litet knytt!!! Tycker du gör helt rätt som \"skjuter upp\" studierna lite...du hinner!! Njut av magen så länge! Kram
  4. 2
    Grattis!!! Åååå vad mysigt med ett nytt litet knytt!!! Tycker du gör helt rätt som \"skjuter upp\" studierna lite...du hinner!! Njut av magen så länge! Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    GRATTIS!!!

    Stort grattis!
    Vad härligt att det blev som ni önskat och planerat! =)

    Här känns ett syskon till Hanna avlägset än så länge, hon är ju så liten fortfarande! Vågar inte ens tänka tanken på hur sjutton jag skulle orka med en till liten?! ;-)
  6. 3
    GRATTIS!!! Stort grattis!
    Vad härligt att det blev som ni önskat och planerat! =)

    Här känns ett syskon till Hanna avlägset än så länge, hon är ju så liten fortfarande! Vågar inte ens tänka tanken på hur sjutton jag skulle orka med en till liten?! ;-)
  7. Anna m D & A
    #4

    Grattis!

    Önskar att jag också hade haft modet att få tätisar! Men det blev som det blev, och det blev bra det också! Grattis ännu en gång!
  8. 4
    Grattis! Önskar att jag också hade haft modet att få tätisar! Men det blev som det blev, och det blev bra det också! Grattis ännu en gång!
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5

    Kul...

    Stort grattis, vad roligt!! Det låter ju som om du har en del med graviditeter och förlossningar att göra:-)
    *KRAM*
  10. 5
    Kul... Stort grattis, vad roligt!! Det låter ju som om du har en del med graviditeter och förlossningar att göra:-)
    *KRAM*
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Nämen vad kul!

    Grattis!

    Tätisar är det bästa som finns *S* Säger jag som inte vet annat ;-)
  12. 6
    Nämen vad kul! Grattis!

    Tätisar är det bästa som finns *S* Säger jag som inte vet annat ;-)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Grattis!

    Men så kul med syskon och dessutom tätisar. :oD Grattis!
  14. 7
    Grattis! Men så kul med syskon och dessutom tätisar. :oD Grattis!
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Grattis!

    Vad härligt med ett syskon och små tätisar! :-)
  16. 8
    Grattis! Vad härligt med ett syskon och små tätisar! :-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Grattis!

    va roligt med ett syskon! Hoppas att du får en bra graviditet och en förlossning som blir såå mycket bättre än sist!
  18. 9
    Grattis! va roligt med ett syskon! Hoppas att du får en bra graviditet och en förlossning som blir såå mycket bättre än sist!
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Oj vad roligt...

    ...lycka till....

    Pia
  20. 10
    Oj vad roligt... ...lycka till....

    Pia
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Grattis till det kommande syskonet!

    Låter som en \"välplanerad\" bebis. Hoppas du får må bra under hela graviditeten!
  22. 11
    Grattis till det kommande syskonet! Låter som en \"välplanerad\" bebis. Hoppas du får må bra under hela graviditeten!
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Grattis

    Vad roligt med en syskon till:) Många grattiskramar!!
  24. 12
    Grattis Vad roligt med en syskon till:) Många grattiskramar!!
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Ojoj..Grattis

    Jättegrattis, kul med syskon, men ajg skulle inte vilja ha så tätt:)

    Du sliter väl inte ut dig med barn och studier nu???
    Hoppas du får en bättre förlossning denna gång.
    Lycka till!!!
  26. 13
    Ojoj..Grattis Jättegrattis, kul med syskon, men ajg skulle inte vilja ha så tätt:)

    Du sliter väl inte ut dig med barn och studier nu???
    Hoppas du får en bättre förlossning denna gång.
    Lycka till!!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14

    Grattis

    och hoppas att graviditeten blir lugn ;/
    Försök att ta det lite lugnt emellanåt.

    -hanna
  28. 14
    Grattis och hoppas att graviditeten blir lugn ;/
    Försök att ta det lite lugnt emellanåt.

    -hanna
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Åhh

    va kul! Grattis! Va avis jag blir nu :)

    Många grattis kramar från oss!
  30. 15
    Åhh va kul! Grattis! Va avis jag blir nu :)

    Många grattis kramar från oss!
  31. Kajsa å Valter
    #16

    grattis

    vad roligt. Mår du bra? Verkar som om det är några som är gravida igen, finns fler inne på vårbarn 05. Kul med tätisar!! Hur många år är det mellan S & A?Hoppas att du blir bättre bemött den här gången när det är dags att föda men nu har du ju ganska stor erfarenhet och vet vad du pratar om.

    Det verkar som om du verkligen brinner för din utbildning, kul. Måste vara ett väldigt intressant och givande jobb.


    Kram och grattis igen.
  32. 16
    grattis vad roligt. Mår du bra? Verkar som om det är några som är gravida igen, finns fler inne på vårbarn 05. Kul med tätisar!! Hur många år är det mellan S & A?Hoppas att du blir bättre bemött den här gången när det är dags att föda men nu har du ju ganska stor erfarenhet och vet vad du pratar om.

    Det verkar som om du verkligen brinner för din utbildning, kul. Måste vara ett väldigt intressant och givande jobb.


    Kram och grattis igen.
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17

    Grattis!

    Lycka till med bebis och utbildning.

  34. 17
    Grattis! Lycka till med bebis och utbildning.

  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18

    tackar :-)

    denna gången är det ingen stress med att bli färdig i skolan som förra graviditeten... nu skall jag bara njuta och gå i gräddfilen på MVC *retas*
    gissa om man komemr bli omhändertagen av kursare och handledare ;-)
    *kram*
  36. 18
    tackar :-) denna gången är det ingen stress med att bli färdig i skolan som förra graviditeten... nu skall jag bara njuta och gå i gräddfilen på MVC *retas*
    gissa om man komemr bli omhändertagen av kursare och handledare ;-)
    *kram*
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19

    vi bestämde oss för en månad sedan

    att vi ville ha ett syskon hyfsat snabbt... att det skulle ta sig dagen efter hade väl ingen av oss räknat med men så var det....
    Adde känns väldigt liten med... men samtidigt har jag två så otroligt lätthanterliga barn så även om jag får en riktig busunge nu så tror jag det blir bra ändå....
    *kramen*
  38. 19
    vi bestämde oss för en månad sedan att vi ville ha ett syskon hyfsat snabbt... att det skulle ta sig dagen efter hade väl ingen av oss räknat med men så var det....
    Adde känns väldigt liten med... men samtidigt har jag två så otroligt lätthanterliga barn så även om jag får en riktig busunge nu så tror jag det blir bra ändå....
    *kramen*
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20

    tror att

    det blir det faktiskt...
    det blir bra så som det blir...
    man väljer ju inte alltid sina situationer utan ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...
    men vi är väldigt glada...
    *kram*
  40. 20
    tror att det blir det faktiskt...
    det blir bra så som det blir...
    man väljer ju inte alltid sina situationer utan ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...
    men vi är väldigt glada...
    *kram*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:44
  2. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:39
  3. BT Syskon eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 13:53
  4. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  5. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar