Blandade känslor..
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Blandade känslor..

    .. sist jag var gravid, dog min mammas sambo i cancer.. han hann aldrig träffa Casper, ej heller se vårt hus som vi då hade köpt.

    Nu råkade min kompis ut för samma sak, hon är gravid första gången... hennes pappa fick veta att han hade cancer i januari... i år.. och dog i går natt. Kunde inte jobba igår.. blev så ledsen för min kompis. Så orättvist det är att nån måste dö när nån snart ska födas.

    Dock fick vi positiva besked igår eftermiddag då min sambo fick jobbet som han sökte!!!! Han börjar direkt i april... kändes jättebra.

    Kjam alla tjejor o magar.. ta vara på tiden!!
  2. 1
    Blandade känslor.. .. sist jag var gravid, dog min mammas sambo i cancer.. han hann aldrig träffa Casper, ej heller se vårt hus som vi då hade köpt.

    Nu råkade min kompis ut för samma sak, hon är gravid första gången... hennes pappa fick veta att han hade cancer i januari... i år.. och dog i går natt. Kunde inte jobba igår.. blev så ledsen för min kompis. Så orättvist det är att nån måste dö när nån snart ska födas.

    Dock fick vi positiva besked igår eftermiddag då min sambo fick jobbet som han sökte!!!! Han börjar direkt i april... kändes jättebra.

    Kjam alla tjejor o magar.. ta vara på tiden!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Åhhhh lilla vännen

    Hej gumman

    Ja du de är Så orättvist att nån måste dö när nån snart ska födas.Likadant kände jag då Jag födde ett liv men samtidigt så visste jag att han var död.Hur kan livet vara så orättvist?
    Att Leva för att sedan födas död?
    Dessa tankar är fruktansvärt.Men livet är ju så å INGEN går förbi döden vi ska alla dö någon gång men för hoppningsvis när man fått sina 80 år å dör utan ålderdom å inte av sjukdommar,Mord,olyckor och av ovishet som min son dog av.
    De jag kan känna i de du skriver är sorg å saknad å även ett minne från dom som gått till andra sidan.
    Hennes pappa får ta hand om min son han får ta hand om andra små änglar å finnas där å vänta på oss tills de är vår tid även din mammas sambo.. Jag ser de som ett fint ställe som de kommer till med frid och frihet VI måste se de så .. för någon gång kommer vi dit oxå å tills dess får vi fösköka ha dessa tankar även om sorgen känns som svartast just då den nära går bort.. Ge henne en kram från mig å säg att jag tänker på henne.. Kram på dig oxå Tids nog träffas vi åter.../Mamma Åsa
  4. 2
    Åhhhh lilla vännen Hej gumman

    Ja du de är Så orättvist att nån måste dö när nån snart ska födas.Likadant kände jag då Jag födde ett liv men samtidigt så visste jag att han var död.Hur kan livet vara så orättvist?
    Att Leva för att sedan födas död?
    Dessa tankar är fruktansvärt.Men livet är ju så å INGEN går förbi döden vi ska alla dö någon gång men för hoppningsvis när man fått sina 80 år å dör utan ålderdom å inte av sjukdommar,Mord,olyckor och av ovishet som min son dog av.
    De jag kan känna i de du skriver är sorg å saknad å även ett minne från dom som gått till andra sidan.
    Hennes pappa får ta hand om min son han får ta hand om andra små änglar å finnas där å vänta på oss tills de är vår tid även din mammas sambo.. Jag ser de som ett fint ställe som de kommer till med frid och frihet VI måste se de så .. för någon gång kommer vi dit oxå å tills dess får vi fösköka ha dessa tankar även om sorgen känns som svartast just då den nära går bort.. Ge henne en kram från mig å säg att jag tänker på henne.. Kram på dig oxå Tids nog träffas vi åter.../Mamma Åsa
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Tack snälla rara...

    .. för det jättefina orden! Så fint att tänka att de tar hand om små änglar... nu blev jag ju ledsen igen!!! =]
    Tänk vad döden... som är så naturlig.. kan såra. Ändå kändes det skönt, som en lättnad för min kompis pappa, att han slipper lida mer nu. Jag tänkte på det igår.. om Casper skulle dö.. det skulle va mer \"hårt\" för att han är liten.. o har livet framför sig. Ändå är allting bara så himla orättvist på nåt sätt. Man tänker till, o inser att man har det så bra, världens finaste son.. som är frisk, trots att han är i trotsålder.. har världens finaste sambo, och att vi har det så bra i vårt hem o allt. Ska verkligen ta vara på dagarna nu...

    Tack återigen för det genomvackra orden.. Väckte en tanke hos mig!

    KJAM
  6. 3
    Tack snälla rara... .. för det jättefina orden! Så fint att tänka att de tar hand om små änglar... nu blev jag ju ledsen igen!!! =]
    Tänk vad döden... som är så naturlig.. kan såra. Ändå kändes det skönt, som en lättnad för min kompis pappa, att han slipper lida mer nu. Jag tänkte på det igår.. om Casper skulle dö.. det skulle va mer \"hårt\" för att han är liten.. o har livet framför sig. Ändå är allting bara så himla orättvist på nåt sätt. Man tänker till, o inser att man har det så bra, världens finaste son.. som är frisk, trots att han är i trotsålder.. har världens finaste sambo, och att vi har det så bra i vårt hem o allt. Ska verkligen ta vara på dagarna nu...

    Tack återigen för det genomvackra orden.. Väckte en tanke hos mig!

    KJAM
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Förstår så väl dina blandade

    känslor. När jag var nygravid med min son så dog min mormor i en hjärnblödning. Hon hann aldrig få reda på att jag var gravid eftersom vi ville vänta med att berätta tills efter v12.

    Det har varit likadant på min mans sida att när ett nytt liv väntas så förvinner ett annat.
    Man blir verkligen påmind om hur skört livet är och att det kan ta slut snabbare än vi tror.

    Vad kul att din man fick ett nytt jobb.

    Skickar en STOR kram!!!
  8. 4
    Förstår så väl dina blandade känslor. När jag var nygravid med min son så dog min mormor i en hjärnblödning. Hon hann aldrig få reda på att jag var gravid eftersom vi ville vänta med att berätta tills efter v12.

    Det har varit likadant på min mans sida att när ett nytt liv väntas så förvinner ett annat.
    Man blir verkligen påmind om hur skört livet är och att det kan ta slut snabbare än vi tror.

    Vad kul att din man fick ett nytt jobb.

    Skickar en STOR kram!!!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Tack snälla..

    ..för kramen. Tas emot tacksamt!!

    Ja det verkar va så där varje gång nån är gravid... då dör nån. Vi har haft så varje graviditet nu... ja o mina kompisar... så man skämtade om det nästan.. vem ska dö denna gång.. jaha, det blev hennes pappa ja.. suck!!!

    Ja man värdesätter saker på ett annat sätt.. tar det inte för givet... när nån dör.

    KJAM o tack för kramen.
  10. 5
    Tack snälla.. ..för kramen. Tas emot tacksamt!!

    Ja det verkar va så där varje gång nån är gravid... då dör nån. Vi har haft så varje graviditet nu... ja o mina kompisar... så man skämtade om det nästan.. vem ska dö denna gång.. jaha, det blev hennes pappa ja.. suck!!!

    Ja man värdesätter saker på ett annat sätt.. tar det inte för givet... när nån dör.

    KJAM o tack för kramen.
  11. Anja m 2 +bf 28/6
    #6

    Det var

    tråkigt att höra, hoppas att du kan vara ett bra stöd för din kompis, grattis till sambons jobb !
  12. 6
    Det var tråkigt att höra, hoppas att du kan vara ett bra stöd för din kompis, grattis till sambons jobb !

Liknande trådar

  1. Blandade känslor.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 20:20
  2. blandade känslor vid RUL
    By Mella in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 16:34
  3. Blandade känslor...
    By Kanske? in forum _1007 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 14:13
  4. Blandade känslor...
    By Jeanne1 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:40
  5. Blandade känslor
    By tänker vidare in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar