Apelsinjuice
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Apelsinjuice

    ja, det är min stora passion just nu. Mums!
    Syrlig och god apelsinjuice, som tur är har jag inte snöat in mig på nån dyr sort - alla funkar lika bra!

    Jag vet att jag hade en apelsinjuiceperiod när jag väntade min lillkille också.

    Finns det något som ni tycker extra mycket om just nu?
    :-)
  2. 1
    Apelsinjuice ja, det är min stora passion just nu. Mums!
    Syrlig och god apelsinjuice, som tur är har jag inte snöat in mig på nån dyr sort - alla funkar lika bra!

    Jag vet att jag hade en apelsinjuiceperiod när jag väntade min lillkille också.

    Finns det något som ni tycker extra mycket om just nu?
    :-)
  3. Nandi
    #2

    Dajm och färsk ananas...

    Men apelsinjuice är också gott!
    :)
  4. 2
    Dajm och färsk ananas... Men apelsinjuice är också gott!
    :)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Jag med

    Jag brukar inte dricka juice överhuvudtaget.
    Men nu är det ungefär 3 glas per dag.
  6. 3
    Jag med Jag brukar inte dricka juice överhuvudtaget.
    Men nu är det ungefär 3 glas per dag.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Tack för påminnelsen

    jag har ju färsk ananas i kylen
  8. 4
    Tack för påminnelsen jag har ju färsk ananas i kylen
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    salt!!!

    Saltlakrits, bacon,jordnötter allt som är salt!!!!
  10. 5
    salt!!! Saltlakrits, bacon,jordnötter allt som är salt!!!!
  11. Nandi
    #6

    Lyckost dig!!!

    Jag som nyss ätit upp min.. Får väl släpa iväg mig till affären snart! Mumsa på!
  12. 6
    Lyckost dig!!! Jag som nyss ätit upp min.. Får väl släpa iväg mig till affären snart! Mumsa på!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Oj

    jag är nästan glad att jag INTE har fått nippran på dajm för tillfället. Jag har ju redan ökat 3-4kg *s*

    Färsk annanas låter som en avacerad nojja ;-)
  14. 7
    Oj jag är nästan glad att jag INTE har fått nippran på dajm för tillfället. Jag har ju redan ökat 3-4kg *s*

    Färsk annanas låter som en avacerad nojja ;-)
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Ja

    alltså, jag dricker inte heller juice annars, men nu... Kallt och gott.
    :-)
  16. 8
    Ja alltså, jag dricker inte heller juice annars, men nu... Kallt och gott.
    :-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    :-)

    Det är väl så att man kanske har brist på nåt egentligen och det är därför nojjorna uppstår.

    En kompis-kompis fick nojja på att mumsa bladspenat *urk* Det låter mindre trevligt, tycker jag :-)
  18. 9
    :-) Det är väl så att man kanske har brist på nåt egentligen och det är därför nojjorna uppstår.

    En kompis-kompis fick nojja på att mumsa bladspenat *urk* Det låter mindre trevligt, tycker jag :-)
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    apelsinjuice....

    ....och mjölk o saltlakrits gillar jag mer än vanligt just nu.
    I vanliga fall är jag ett riktigt kaffemonster som lätt gör fem kaffe med skummad mjölk åt mig själv varje dag. Nu tar jag ett stort glas mjölk istället. Vad skum (ha ha) kroppen är eg. Kaffe dricker jag knappt en kopp om dagen.
  20. 10
    apelsinjuice.... ....och mjölk o saltlakrits gillar jag mer än vanligt just nu.
    I vanliga fall är jag ett riktigt kaffemonster som lätt gör fem kaffe med skummad mjölk åt mig själv varje dag. Nu tar jag ett stort glas mjölk istället. Vad skum (ha ha) kroppen är eg. Kaffe dricker jag knappt en kopp om dagen.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    jag gör ett tillägg

    jag har även fått lite nojja på Hummus, salt och god.
    Egen hemmagjord alltså :-)
  22. 11
    jag gör ett tillägg jag har även fått lite nojja på Hummus, salt och god.
    Egen hemmagjord alltså :-)
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Ja

    jag älskar kaffe annars, men nu blir det knappt en kopp om dagen och då blir det väl skummad svag latte.

    Kroppen är förunderlig...
  24. 12
    Ja jag älskar kaffe annars, men nu blir det knappt en kopp om dagen och då blir det väl skummad svag latte.

    Kroppen är förunderlig...
  25. Nandi
    #13

    Här är vikten tabubelagt ämne

    för jag har också gått upp allt för många kilon. Det är nog dajmens fel. Önskar att begäret skulle övergå i något mera hälsosamt ;)
  26. 13
    Här är vikten tabubelagt ämne för jag har också gått upp allt för många kilon. Det är nog dajmens fel. Önskar att begäret skulle övergå i något mera hälsosamt ;)
  27. Nandi
    #14

    en kompis till mig

    hade noja på rå potatis. Det skulle inte jag äta även om jag fick betalt för det. BLÄ! Men alla är vi olika. Billigt skulle det ju vara iaf, jämfört med dajm och färsk ananas!
  28. 14
    en kompis till mig hade noja på rå potatis. Det skulle inte jag äta även om jag fick betalt för det. BLÄ! Men alla är vi olika. Billigt skulle det ju vara iaf, jämfört med dajm och färsk ananas!
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15

    Samm här!

    Dricker ca 1l apelsinjuice om dagen *s*
  30. 15
    Samm här! Dricker ca 1l apelsinjuice om dagen *s*
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    Hua

    rå potatis :-/
    Min sambo äter det visserligen gladeligen och han är inte fysiskt gravid mig veteligen ;-)
  32. 16
    Hua rå potatis :-/
    Min sambo äter det visserligen gladeligen och han är inte fysiskt gravid mig veteligen ;-)
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17

    :-)

    Härligt!
    Jag har redan satt i mig en liter hittills, stackars mina tänder ;-)
  34. 17
    :-) Härligt!
    Jag har redan satt i mig en liter hittills, stackars mina tänder ;-)
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Jag gillar ju allt

    i som kan ätas för tillfället...hm..
    Men det som ligger mig \"varmast om hjärtat\" är apelsiner, skivbar leverpastej, rostat bröd och choklad! Fast inte samtidigt... Men jag är rätt duktig på att göra \"konstiga\" kombinationer också.. Häromdagen åt jag makaroner, köttfärs- & \"kålgryta\" & lingonsylt.. Väldigt gott, men min mamma frågade: Mår du inte illa nu? Det ska MYCKET till för att jag ska bli illamående av något jag stoppar i mig.... :-)
  36. 18
    Jag gillar ju allt i som kan ätas för tillfället...hm..
    Men det som ligger mig \"varmast om hjärtat\" är apelsiner, skivbar leverpastej, rostat bröd och choklad! Fast inte samtidigt... Men jag är rätt duktig på att göra \"konstiga\" kombinationer också.. Häromdagen åt jag makaroner, köttfärs- & \"kålgryta\" & lingonsylt.. Väldigt gott, men min mamma frågade: Mår du inte illa nu? Det ska MYCKET till för att jag ska bli illamående av något jag stoppar i mig.... :-)
  37. Medlem sedan
    Feb 2006
    #19

    GLASS med SÅS!

    Äter glass med choklad OCH kolasås samt maränger på kvällen! mm vad gott det är!
  38. 19
    GLASS med SÅS! Äter glass med choklad OCH kolasås samt maränger på kvällen! mm vad gott det är!
  39. Ylva - bf 27/9
    #20

    Juice här också och ...

    Juice för min del också; apelsin eller tranbär.
    Sedan är det yoghurt + flingor, hårda smörgåsar med ost och frukt som gäller. Såg idag att jag har tappat ett kilo vilket förvånar mig. Kanske är för att det är en stressig period med nytt jobb just nu. Första VAb-dagen idag. Typiskt att det inträffade just när mannen är på tjänsteresa och mina föräldrar är bortresta, så det var bara att kasta sig hals över huvud från jobbet redan tredje dagen.
  40. 20
    Juice här också och ... Juice för min del också; apelsin eller tranbär.
    Sedan är det yoghurt + flingor, hårda smörgåsar med ost och frukt som gäller. Såg idag att jag har tappat ett kilo vilket förvånar mig. Kanske är för att det är en stressig period med nytt jobb just nu. Första VAb-dagen idag. Typiskt att det inträffade just när mannen är på tjänsteresa och mina föräldrar är bortresta, så det var bara att kasta sig hals över huvud från jobbet redan tredje dagen.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Apelsinjuice!
    By lena m 3 barn in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 16:54
  2. apelsinjuice
    By mozart in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 11:24
  3. Apelsinjuice
    By Fiarv in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 08:50
  4. Löjrom & apelsinjuice
    By Pocahontas76 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 09:21
  5. Apelsinjuice?
    By Lena m Hugo & Ludvig in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 20:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar