hemorrojder
_0603 Marsbarn
  1. aj
    #1

    hemorrojder

    tycker detta är lite pinsamt så jag vill va anonym. Ca en vecka efter förlossningen är mina hemorrojder fortfarande kvar och svider som bara den. Någon som vet hur jag får bort dem,brukar de inte självläka om man fått dem som gravid? Isåfall, efter hur lång tid?
    Finns det nån salva man kan använda fast man ammar?
    När bör man söka läkare?
    Tacksam för svar...
  2. 1
    hemorrojder tycker detta är lite pinsamt så jag vill va anonym. Ca en vecka efter förlossningen är mina hemorrojder fortfarande kvar och svider som bara den. Någon som vet hur jag får bort dem,brukar de inte självläka om man fått dem som gravid? Isåfall, efter hur lång tid?
    Finns det nån salva man kan använda fast man ammar?
    När bör man söka läkare?
    Tacksam för svar...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Oj, jag vet inte...

    ...men jag hoppas att du får svar snart. Prova att gå in på www.vardguiden.se Där kanske du kan hitta svar? Det är en väldigt bra vårdsajt.

    Kram
  4. 2
    Oj, jag vet inte... ...men jag hoppas att du får svar snart. Prova att gå in på www.vardguiden.se Där kanske du kan hitta svar? Det är en väldigt bra vårdsajt.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Xyloproct

    heter en salva som både smärtlindrar och minskar svullnader. Finns även som stolpiller.
  6. 3
    Xyloproct heter en salva som både smärtlindrar och minskar svullnader. Finns även som stolpiller.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Ett tips

    förutom xyloproct som Em2 redan har nämnt är att kanske köpa hem lite microlax. Något du absolut inte ska göra är att hålla dig när du behöver gå på toa och om du tycker det känns läskigt så kan du använda dig av microlax så du slipper oroa dig för att vara hård i magen! Håller du dig gör du saken värre och det blir mer svullet. Har även läst att man kan spola varmt eller kallt vatten på så ska det lindra lite. Att de är kvar efter en vecka tror jag inte är något oroväckande. Hoppas de försvinner snart!
  8. 4
    Ett tips förutom xyloproct som Em2 redan har nämnt är att kanske köpa hem lite microlax. Något du absolut inte ska göra är att hålla dig när du behöver gå på toa och om du tycker det känns läskigt så kan du använda dig av microlax så du slipper oroa dig för att vara hård i magen! Håller du dig gör du saken värre och det blir mer svullet. Har även läst att man kan spola varmt eller kallt vatten på så ska det lindra lite. Att de är kvar efter en vecka tror jag inte är något oroväckande. Hoppas de försvinner snart!
  9. Camilla *på besök*
    #5

    Tyvärr så gick inte mina bort så..

    ca fem månader efter jag fått barn fick jag ta bort mina hos läkaren (en allmänkirurg) som mvc remitterade mig till. Men det gick jättebra läkte snabbt och jag har inte haft besvär sedan dess. Nu är jag gravid i v. 36 och har inte haft några problem med hemorrojder under denna graviditet (än så länge peppar, peppar). Men avvakta ett tag och pröva med xyloproct, kan hjälpa men vänta inte för länge för dom kan bli större. Lycka till!
  10. 5
    Tyvärr så gick inte mina bort så.. ca fem månader efter jag fått barn fick jag ta bort mina hos läkaren (en allmänkirurg) som mvc remitterade mig till. Men det gick jättebra läkte snabbt och jag har inte haft besvär sedan dess. Nu är jag gravid i v. 36 och har inte haft några problem med hemorrojder under denna graviditet (än så länge peppar, peppar). Men avvakta ett tag och pröva med xyloproct, kan hjälpa men vänta inte för länge för dom kan bli större. Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Mina gick aldrig bort

    efter förra graviditeten. Men om jag bara ser till att hålla igång magen så har jag inte besvär av dem. Annars smörjer jag med alcosanal, det fukar bra tycker jag. Vill helst inte använda kortisonpreparat i onödan när jag ammar iaf.
  12. 6
    Mina gick aldrig bort efter förra graviditeten. Men om jag bara ser till att hålla igång magen så har jag inte besvär av dem. Annars smörjer jag med alcosanal, det fukar bra tycker jag. Vill helst inte använda kortisonpreparat i onödan när jag ammar iaf.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    =/

    Stackare!
    Försök pilla in dem så självläker de bättre. Glöm inte knipövningarna - de är ju alltiallomedicin. Blodcirkulationen stoppas upp av att de är utanför ringmuskeln och det kan bli så att de växer. På ev efterkontroll så kollar de upp att allt ser ok ut. Salvtips har du fått.
    Läkare bör du öka om du har problem med dem om de blöder eller om du får avföringsproblem. Ev klåda stillas av salva. Använd inte trosor som skaver.
  14. 7
    =/ Stackare!
    Försök pilla in dem så självläker de bättre. Glöm inte knipövningarna - de är ju alltiallomedicin. Blodcirkulationen stoppas upp av att de är utanför ringmuskeln och det kan bli så att de växer. På ev efterkontroll så kollar de upp att allt ser ok ut. Salvtips har du fått.
    Läkare bör du öka om du har problem med dem om de blöder eller om du får avföringsproblem. Ev klåda stillas av salva. Använd inte trosor som skaver.

Liknande trådar

  1. Hemorrojder...
    By Pinsamt... in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 17:07
  2. Hemorrojder
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:26
  3. hemorrojder:(
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:58
  4. Hemorrojder
    By Linda_T_M_ in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 01:58
  5. Hemorrojder
    By oksar in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar