Hey mina kära Vänner!!
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hey mina kära Vänner!!

    Nu är jag hemma!!! Ja, redan... Melanie tittade ut kl. 18.41 igår den 27/3 (Storebrors 3,5 årsdag på pricken.. ganska coolt 27 våran nya tur nummer ;-)
    Blev en helt underbar drömförlossning (utan snitt) helt otroligt!! gick från 5 till 10 cm. gick på nån timme så hann inte med nån behöving (ja lustgas, men den hade noll effekt i slutet)... Det gjorde ont ja, men skulle kunna göra om det.. Underbara BM och allt gick så smi´digt och bekymmersfri... SKÖÖÖÖÖNT!!
    Sprack bara pytte lite (1 stygn) o jag är så fräsch o pigg så ville hem så fort det gick.. Så Melanie fick en MVG stämpel på baken och nu tar BB i hemmet (tidigt hemgång) över oss....
    Hade ju jobbiga förvärkar under helgen o mer o mer av slemmisen gick o söndag natt var det bedrövligt... skit ont!! Sov inget.. Igår kl. 9.30 gick vattnet (jag vet jag inte tittade in hit för att rapportera lr skriva, men tänkte på er alla)... o som sagt kl 18.41 var hon ute.... Vägde 3345 gram och är 49 cm. Hon föddes i vecka 38+2 och är världens vackraste....så näpen o ser ut som en liten tjej!!! Mörkt hår på huvudet... Benji hade ljust...
    Personalen vär jätte underbara, men själva BB var fullproppat (kalibalik där) ville bara hem...
    Hon suger bra så väntar på det ríktiga mjölken ska komma igång nu.. rå mjölk ännu...

    Får läsa ikapp här imorgon ;-)
    Nu ska det gosas med Melanie Mmmmmm I am in love!!!

    Skriver grattis till folk som har fått lr håller på att föder barn ifallatt... hehe...

    Tycker om er så mycket allihopa o längtar att fortsätta denne underbara resa när allas barn är på utsidan av magen!!
    KRAMAR, Nicki (som trodde till 100% att Melanie skulle vara en Aprilbebis..Det fick jag) hehe
  2. 1
    Hey mina kära Vänner!! Nu är jag hemma!!! Ja, redan... Melanie tittade ut kl. 18.41 igår den 27/3 (Storebrors 3,5 årsdag på pricken.. ganska coolt 27 våran nya tur nummer ;-)
    Blev en helt underbar drömförlossning (utan snitt) helt otroligt!! gick från 5 till 10 cm. gick på nån timme så hann inte med nån behöving (ja lustgas, men den hade noll effekt i slutet)... Det gjorde ont ja, men skulle kunna göra om det.. Underbara BM och allt gick så smi´digt och bekymmersfri... SKÖÖÖÖÖNT!!
    Sprack bara pytte lite (1 stygn) o jag är så fräsch o pigg så ville hem så fort det gick.. Så Melanie fick en MVG stämpel på baken och nu tar BB i hemmet (tidigt hemgång) över oss....
    Hade ju jobbiga förvärkar under helgen o mer o mer av slemmisen gick o söndag natt var det bedrövligt... skit ont!! Sov inget.. Igår kl. 9.30 gick vattnet (jag vet jag inte tittade in hit för att rapportera lr skriva, men tänkte på er alla)... o som sagt kl 18.41 var hon ute.... Vägde 3345 gram och är 49 cm. Hon föddes i vecka 38+2 och är världens vackraste....så näpen o ser ut som en liten tjej!!! Mörkt hår på huvudet... Benji hade ljust...
    Personalen vär jätte underbara, men själva BB var fullproppat (kalibalik där) ville bara hem...
    Hon suger bra så väntar på det ríktiga mjölken ska komma igång nu.. rå mjölk ännu...

    Får läsa ikapp här imorgon ;-)
    Nu ska det gosas med Melanie Mmmmmm I am in love!!!

    Skriver grattis till folk som har fått lr håller på att föder barn ifallatt... hehe...

    Tycker om er så mycket allihopa o längtar att fortsätta denne underbara resa när allas barn är på utsidan av magen!!
    KRAMAR, Nicki (som trodde till 100% att Melanie skulle vara en Aprilbebis..Det fick jag) hehe
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Grattis Nicki!

    Det låter så mysigt, tänk nu har du din tjej och så smet du förbi några av oss *hm* : )
    Jag längtar så efter min tjej nu med, förkylningen är på väg bort så hon kan nog få komma nu.

    Hojta gärna när du har ett foto på princessan
  4. 2
    Grattis Nicki! Det låter så mysigt, tänk nu har du din tjej och så smet du förbi några av oss *hm* : )
    Jag längtar så efter min tjej nu med, förkylningen är på väg bort så hon kan nog få komma nu.

    Hojta gärna när du har ett foto på princessan
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Grattis till tjejen

    Vad skönt att allt gick så smidigt.
  6. 3
    Grattis till tjejen Vad skönt att allt gick så smidigt.
  7. Camilla m.Emrik+bf 25/4
    #4

    Grattis till hela familjen! *IMT*

    0
  8. 4
    Grattis till hela familjen! *IMT* 0
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Nicki!

    Jag blir så rörd, grattis igen!! Vad skönt att allt gick så smidigt och bra och att du fick din vaginala förlossning denna gång. Hoppas vi får se bilder på lilla Melanie snart! STOOOORA KRAMAR!
  10. 5
    Nicki! Jag blir så rörd, grattis igen!! Vad skönt att allt gick så smidigt och bra och att du fick din vaginala förlossning denna gång. Hoppas vi får se bilder på lilla Melanie snart! STOOOORA KRAMAR!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Grattis

    Och jag är inte ett dugg avis ;-)

    Kram Jennie
  12. 6
    Grattis Och jag är inte ett dugg avis ;-)

    Kram Jennie
  13. mikue snitt 12/4
    #7

    G*R*A*T*T*I*S!!!

    Herregud vad tiden går fort! Det känns helt otroligt att aprilbebisarna börjar komma!
    Grattis till tösen och vad skönt att det gick så bra!
    KRAM
  14. 7
    G*R*A*T*T*I*S!!! Herregud vad tiden går fort! Det känns helt otroligt att aprilbebisarna börjar komma!
    Grattis till tösen och vad skönt att det gick så bra!
    KRAM
  15. elsasmamma + BF19/4
    #8

    Grattis till tjejen *imt*

    *
  16. 8
    Grattis till tjejen *imt* *
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Hallå och grattis!!!!

    Vad härligt att du också har din lilla tjej hos dig nu. Förstår att du ville åka hem, man längtar ju hem rätt bra när man är på BB tycker jag iaf.

    Förstår den nyförälskade känslan så väl. Går nämligen omkring med samma pirr i kroppen här hemma. :-)

    Kram Helena
  18. 9
    Hallå och grattis!!!! Vad härligt att du också har din lilla tjej hos dig nu. Förstår att du ville åka hem, man längtar ju hem rätt bra när man är på BB tycker jag iaf.

    Förstår den nyförälskade känslan så väl. Går nämligen omkring med samma pirr i kroppen här hemma. :-)

    Kram Helena
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10

    GRATTIS!

    Låter underbart!
  20. 10
    GRATTIS! Låter underbart!
  21. Medlem sedan
    Aug 2004
    #11

    GRATTIS!

    Vad skönt att höra att allt går så bra med lilla Melanie!
    KRAM på er!! :)
  22. 11
    GRATTIS! Vad skönt att höra att allt går så bra med lilla Melanie!
    KRAM på er!! :)
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    grattis...

    ... vad häftigt med en underbar förlossningen. Tänkte nog och satsa på en sån förlossningen när det bara känns som att man kan göra om det dagen efter. Blir så avundsjuk när du säger att du ska få snusa på din lilla flicka... jag vill också! Men nu är det inte långt kvar. Bara 6 dagar till igångsättning!
  24. 12
    grattis... ... vad häftigt med en underbar förlossningen. Tänkte nog och satsa på en sån förlossningen när det bara känns som att man kan göra om det dagen efter. Blir så avundsjuk när du säger att du ska få snusa på din lilla flicka... jag vill också! Men nu är det inte långt kvar. Bara 6 dagar till igångsättning!
  25. Sofie m 2 +bf -16
    #13

    Grattis igen !!!!

    Åh känner mig lite avis..längtar efter vår bebise ännu mer nu när man läser om alla som fått !
    Mys på ordentligt nu ! *Kram*
  26. 13
    Grattis igen !!!! Åh känner mig lite avis..längtar efter vår bebise ännu mer nu när man läser om alla som fått !
    Mys på ordentligt nu ! *Kram*
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    Grattis och välkommen hem!

    Visst är det skönt att komma hem.
  28. 14
    Grattis och välkommen hem! Visst är det skönt att komma hem.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    Åhh..

    vad mysigt det låter!! Vad skönt att allting gick bra och att du fick en så fin förlossning.
    Stort grattis igen till Melanie!
    Fint namn förresten, fanns faktiskt med i namndiskussioner här innan, sambon gillade det skarpt och jag med, tyckte dock att det var lite för likt mitt egna namn.

    Åhh, jag längtar såå efter bebis!

    Må gott och snusa på prinsessan!
    Kram/Mallis
  30. 15
    Åhh.. vad mysigt det låter!! Vad skönt att allting gick bra och att du fick en så fin förlossning.
    Stort grattis igen till Melanie!
    Fint namn förresten, fanns faktiskt med i namndiskussioner här innan, sambon gillade det skarpt och jag med, tyckte dock att det var lite för likt mitt egna namn.

    Åhh, jag längtar såå efter bebis!

    Må gott och snusa på prinsessan!
    Kram/Mallis
  31. LJ m A 0412 + bf 7/4
    #16

    STORT GRATTIS!

    mmmmm, vad mysigt det låter *längtar*....

    kram
  32. 16
    STORT GRATTIS! mmmmm, vad mysigt det låter *längtar*....

    kram
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    *G*R*A*T*T*I*S*

    Till Melanie!!!

    Kramis
  34. 17
    *G*R*A*T*T*I*S* Till Melanie!!!

    Kramis
  35. Plupp72
    #18

    Jättegrattis!!

    Så himla kul!!!!!
  36. 18
    Jättegrattis!! Så himla kul!!!!!
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19

    Grattis till tjejen *imt*

  38. 19
    Grattis till tjejen *imt*
  39. Ida m Jennie & skruttis
    #20

    Stort Grattis (imt)

  40. 20
    Stort Grattis (imt)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. ja mina kära vänner...
    By nettem3 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 17:10
  2. Nu, mina kära vänner, just nu
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 19:14
  3. Nu mina kära vänner ska jag
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 18:25
  4. god jul mina kära vänner!
    By Vibbsan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 03:44
  5. Mina kära, kära vänner:)
    By Suddagumman in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar