FK-frågor
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    FK-frågor

    Är det någon som kan reda ut det här åt mig?

    När barnet fyller 1 år måste vårdaren ta minst 5 fp-dagar per vecka för att få behålla sin sgi?

    Spelar det någon roll om man tar garantidagar eller \"riktiga\" dagar då?

    Säg att vi delar 50/50 och är hemma på halvtid båda två, kan då jag ta enbart garantidagar och sambon enbart \"riktiga\" dagar? Vi får ju mest pengar på så vis i och med att han får högre fp än mig?

  2. 1
    FK-frågor Är det någon som kan reda ut det här åt mig?

    När barnet fyller 1 år måste vårdaren ta minst 5 fp-dagar per vecka för att få behålla sin sgi?

    Spelar det någon roll om man tar garantidagar eller \"riktiga\" dagar då?

    Säg att vi delar 50/50 och är hemma på halvtid båda två, kan då jag ta enbart garantidagar och sambon enbart \"riktiga\" dagar? Vi får ju mest pengar på så vis i och med att han får högre fp än mig?

  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Jag tror

    inte det spelar nån roll vilka dagar du tar ut. Men som sagt, tror. Nån annan kanske vet säkert. Jag vill också gärna veta isåfall :-)
  4. 2
    Jag tror inte det spelar nån roll vilka dagar du tar ut. Men som sagt, tror. Nån annan kanske vet säkert. Jag vill också gärna veta isåfall :-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    vad jag fattat det så spelar det ingen roll vilka dagar du tar ut, bara att du har någon form av ersättning 5 dagar/v. Jag jobbade 75% när Alice precis fyllde 1, och då var jag tvungen att se till att ta ut fp den lediga dagen, annars skulle min sgi gått förlorad.
  6. 3
    Nä vad jag fattat det så spelar det ingen roll vilka dagar du tar ut, bara att du har någon form av ersättning 5 dagar/v. Jag jobbade 75% när Alice precis fyllde 1, och då var jag tvungen att se till att ta ut fp den lediga dagen, annars skulle min sgi gått förlorad.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    nej

    ni kan blanda dagarna hur ni vill, bara ni tar ut 5 dagar. Men för att få ta garatidagar måste man ha tagit ut 180 \"riktiga\" dagar...
  8. 4
    nej ni kan blanda dagarna hur ni vill, bara ni tar ut 5 dagar. Men för att få ta garatidagar måste man ha tagit ut 180 \"riktiga\" dagar...
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Aha

    Vet du om det är 180 dagar tillsammans för oss som gäller i det fallet? Dvs måste jag ta ut 180 dagar innan jag får ta garantidagar eller räcker det med att sambon tagit ut 180 dagar?
  10. 5
    Aha Vet du om det är 180 dagar tillsammans för oss som gäller i det fallet? Dvs måste jag ta ut 180 dagar innan jag får ta garantidagar eller räcker det med att sambon tagit ut 180 dagar?
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    180

    dagar bara, spelar ingen roll vem som tagit dem.
  12. 6
    180 dagar bara, spelar ingen roll vem som tagit dem.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    men om

    ni båda jobbar halv tid & har fp penning halvtid bevhöver ni inte ta ut 5 dagar i veckan, utan man kan jobba 2 dagar ha fp 3 eller tvärtom.
    om du förstår....
  14. 7
    men om ni båda jobbar halv tid & har fp penning halvtid bevhöver ni inte ta ut 5 dagar i veckan, utan man kan jobba 2 dagar ha fp 3 eller tvärtom.
    om du förstår....
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Ja precis

    Jag uttryckte mig nog lite knasigt. Egentligen var det för att jag funderade över flera olika alternativ. Sambon ska ju ta över här hemma nu när barnen fyller 1 år. Och jag ska jobba heltid. Han ska ta fp 7 dagar per vecka nu i 8 månader för annars blir det för stora konsekvenser för vår ekonomi.

    Sen så ska vi försöka få in barnen på dagis (förskola) från 1 januari. Men om dom inte får någon plats då så funderade jag över olika alternativ. Bland annat att vi är hemma 50% båda två och delar på det tills barnen får dagisplats.

    Därav mina konstiga frågor.
  16. 8
    Ja precis Jag uttryckte mig nog lite knasigt. Egentligen var det för att jag funderade över flera olika alternativ. Sambon ska ju ta över här hemma nu när barnen fyller 1 år. Och jag ska jobba heltid. Han ska ta fp 7 dagar per vecka nu i 8 månader för annars blir det för stora konsekvenser för vår ekonomi.

    Sen så ska vi försöka få in barnen på dagis (förskola) från 1 januari. Men om dom inte får någon plats då så funderade jag över olika alternativ. Bland annat att vi är hemma 50% båda två och delar på det tills barnen får dagisplats.

    Därav mina konstiga frågor.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    aaaa

    då är jag med...kram
  18. 9
    aaaa då är jag med...kram

Liknande trådar

  1. Vad-frågor
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 20:48
  2. Tittut! + Frågor frågor!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 16:43
  3. frågor o tusen frågor
    By siempre1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 19:42
  4. 2 frågor
    By UlLi in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:44
  5. 2 frågor!
    By Majmorsa in forum _0405 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar