Dålig mamma?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Dålig mamma?

    Tro mig jag känner mig som en. Har ju två barn som båda har perioden att bara mamma duger. Den lille vill bara amma och sova i famnen den andra vill att mamma ska göra ditten eller datten med honom speciellt när jag ammar. Har den lille i sängen hos mig och vissa nätter även den andra och det gör att jag sover sämre. utöver detta har jag hundar som kräver sitt. Jag känner att snart bryter jag ihop.
    Tålamodet är hur kort som helst och känner att jag äter jämt allt för att klara av att amma(tro inte att jag inte gillar att amma för det gör jag,men det tar oerhört mycke energi från mig).
    Någon som har ett tips å tro mig min sambo hjälper mig så mycke han kan men vad göra när lillen tex inte vill vara i hans famn utan bara skriker om han får vara där en längre stund.
    Någon som har nåt tips?
  2. 1
    Dålig mamma? Tro mig jag känner mig som en. Har ju två barn som båda har perioden att bara mamma duger. Den lille vill bara amma och sova i famnen den andra vill att mamma ska göra ditten eller datten med honom speciellt när jag ammar. Har den lille i sängen hos mig och vissa nätter även den andra och det gör att jag sover sämre. utöver detta har jag hundar som kräver sitt. Jag känner att snart bryter jag ihop.
    Tålamodet är hur kort som helst och känner att jag äter jämt allt för att klara av att amma(tro inte att jag inte gillar att amma för det gör jag,men det tar oerhört mycke energi från mig).
    Någon som har ett tips å tro mig min sambo hjälper mig så mycke han kan men vad göra när lillen tex inte vill vara i hans famn utan bara skriker om han får vara där en längre stund.
    Någon som har nåt tips?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    bästa mamman

    i dina barns ögon är du ju uppenbarligen så du är nog inte så dum ändå eller hur? :-)
    Har tyvärr inga tips eftersom jag varken har barn sedan innan eller ammar. Dock vet jag hur jobbigt det är att ha dåligt tålamod och samtidigt 10000000 saker att göra. Hoppas du hittar en bra lösning på bekymret.
    många kramar
  4. 2
    bästa mamman i dina barns ögon är du ju uppenbarligen så du är nog inte så dum ändå eller hur? :-)
    Har tyvärr inga tips eftersom jag varken har barn sedan innan eller ammar. Dock vet jag hur jobbigt det är att ha dåligt tålamod och samtidigt 10000000 saker att göra. Hoppas du hittar en bra lösning på bekymret.
    många kramar
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Du är ingen dålig mamma...

    till dina barn. Jag har inte riktigt hamnat i samma sits för här duger pappa fint för storebror. Så länge han blir sysselsatt så bryr han sig inte om vem det är. Men jag brukar läsa bok för honom medans jag ammar, har skaffat en amningskudde och då har jag båda händerna fria.

    Har du provat att ha sjal till lillen så att du kan leka eller göra saker med stora syskonet ändå?

    Hoppas på att det vänder för er.

    KRAM
  6. 3
    Du är ingen dålig mamma... till dina barn. Jag har inte riktigt hamnat i samma sits för här duger pappa fint för storebror. Så länge han blir sysselsatt så bryr han sig inte om vem det är. Men jag brukar läsa bok för honom medans jag ammar, har skaffat en amningskudde och då har jag båda händerna fria.

    Har du provat att ha sjal till lillen så att du kan leka eller göra saker med stora syskonet ändå?

    Hoppas på att det vänder för er.

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Har inget bra tips.

    Kan bara säga att jag är säker på att du inte är någon dålig mamma. Det är inte lätt att vara småbarnsförälder och vara båda barnen till laga.
    Det är nog bara att kämpa på. Det blir lättare.
    Kramisar
  8. 4
    Har inget bra tips. Kan bara säga att jag är säker på att du inte är någon dålig mamma. Det är inte lätt att vara småbarnsförälder och vara båda barnen till laga.
    Det är nog bara att kämpa på. Det blir lättare.
    Kramisar
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Tack för ditt svar,

    det uppskattades mycke.Nä här hemma hinner jag inte med mycke men får lite dåligt samvete för att sambon får göra allt själv. Jag gillar att göra saker så det blir jobbigt att inte kunna göra något mer än att amma å bära runt på lilleman samt att försöka hålla vilddjuret(storebror) på gott humör.
  10. 5
    Tack för ditt svar, det uppskattades mycke.Nä här hemma hinner jag inte med mycke men får lite dåligt samvete för att sambon får göra allt själv. Jag gillar att göra saker så det blir jobbigt att inte kunna göra något mer än att amma å bära runt på lilleman samt att försöka hålla vilddjuret(storebror) på gott humör.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    Har beställt en sjal

    blev en Moby wrap för tillfället å gillar han den så blir det nog fler.Allt för att kunna bli lite rörlig fast han sover i famnen. Tack för ditt svar det uppskattades väldigt mycke.
  12. 6
    Har beställt en sjal blev en Moby wrap för tillfället å gillar han den så blir det nog fler.Allt för att kunna bli lite rörlig fast han sover i famnen. Tack för ditt svar det uppskattades väldigt mycke.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    Å tack. Antar att du har

    erfarenhet av det. Kanske omställningen från att ha haft en till två barn gör att det känns mer som man inte räcker till längre. Tack för peppningen.
  14. 7
    Å tack. Antar att du har erfarenhet av det. Kanske omställningen från att ha haft en till två barn gör att det känns mer som man inte räcker till längre. Tack för peppningen.

Liknande trådar

  1. var jag en dålig mamma nu?
    By tuffinghund in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 19:21
  2. Jag är en dålig mamma
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:10
  3. dålig mamma?!
    By deppo in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 10:11
  4. Uhhh - dålig, DÅLIG mamma..
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:31
  5. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar