Jädra shunt allså
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Jädra shunt allså

    Jag blir galen. Var hos Neurokirurgen idag,,och shunten funkar inte som den ska igen. Hon är hela tiden över shuntad,så nu väntar vi på tid för ultraljud,,sen komemr dom förmodligen byta ut shunten och sen byta plats på den. Så får vi väl se om det funkar bättre. Stackars Linnea säger jag.

    Kram Lotta
  2. 1
    Jädra shunt allså Jag blir galen. Var hos Neurokirurgen idag,,och shunten funkar inte som den ska igen. Hon är hela tiden över shuntad,så nu väntar vi på tid för ultraljud,,sen komemr dom förmodligen byta ut shunten och sen byta plats på den. Så får vi väl se om det funkar bättre. Stackars Linnea säger jag.

    Kram Lotta
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Hej Lotta!

    Tänker på er och skickar en kram! Förstår att de är jättejobbigt men du ska se att snart är hon bra igen.
  4. 2
    Hej Lotta! Tänker på er och skickar en kram! Förstår att de är jättejobbigt men du ska se att snart är hon bra igen.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    hej

    tack så mycket för kramen =) Jo det blir bättre,,jag hoppas det nu om dom ändrar sida elelr vad dom nu kommer att göra. Kram Lotta
  6. 3
    hej tack så mycket för kramen =) Jo det blir bättre,,jag hoppas det nu om dom ändrar sida elelr vad dom nu kommer att göra. Kram Lotta
  7. Furiosa
    #4

    Näää...

    Nu får det allt snart ta och vända för er. Vad jobbigt för er och för lilla Linnea!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra.

    Vi ska till Neuromottagningen den 21:e eftersom Filip har en hel del huvudvärk *suck*.

    Denna ständiga oro:-(

    Kramar i massor till er!
  8. 4
    Näää... Nu får det allt snart ta och vända för er. Vad jobbigt för er och för lilla Linnea!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra.

    Vi ska till Neuromottagningen den 21:e eftersom Filip har en hel del huvudvärk *suck*.

    Denna ständiga oro:-(

    Kramar i massor till er!
  9. Malin
    #5

    Överdränerad

    Jobbigt för er och Linnea. Märker ni av att hon är överdränerad ? Vi har haft mycket problem med överdränage. Annie blir, trött, ljudkänslig och vill gärna ligga ner. Vi får ändra inställningen titt som tätt. Symtomen är ju väldigt lika vid motsatt problem, så jag blir alltid orolig för shuntstopp när symtomen kommer.
    Hoppas det löser er snart så ni får lite (lugn). Vi har precis passerat året för senaste operationen( törs knappt skriva det).....
    Kramar
  10. 5
    Överdränerad Jobbigt för er och Linnea. Märker ni av att hon är överdränerad ? Vi har haft mycket problem med överdränage. Annie blir, trött, ljudkänslig och vill gärna ligga ner. Vi får ändra inställningen titt som tätt. Symtomen är ju väldigt lika vid motsatt problem, så jag blir alltid orolig för shuntstopp när symtomen kommer.
    Hoppas det löser er snart så ni får lite (lugn). Vi har precis passerat året för senaste operationen( törs knappt skriva det).....
    Kramar
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Hej Carina

    Ja en så länge så går det ju ganska bra när det blir så här,,hon bli övershuntad säger dom. Hon har ju en ganska stor fontanell som gör att vi känner det ökade trycket,det blir som en bulle. Men nu har det blivit för mycket tycker jag av dom här operationerna. Det man märkte nu sist på Linnea var att hon blev trött. Sen när man ringer upp till barn så får vi knappt komma om hon inte har feber tex,,Linneas neurokirug blev galen när han hörde detta. Vad hände då när Annie behövde opereras?

    Kram Lotta
  12. 6
    Hej Carina Ja en så länge så går det ju ganska bra när det blir så här,,hon bli övershuntad säger dom. Hon har ju en ganska stor fontanell som gör att vi känner det ökade trycket,det blir som en bulle. Men nu har det blivit för mycket tycker jag av dom här operationerna. Det man märkte nu sist på Linnea var att hon blev trött. Sen när man ringer upp till barn så får vi knappt komma om hon inte har feber tex,,Linneas neurokirug blev galen när han hörde detta. Vad hände då när Annie behövde opereras?

    Kram Lotta
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    håller tummarna

    För att allt ska gå bra den 21:e. Stackarn,,låter inget vidare ju. Hoppas det inte är shunten som strular. Jag tänkte på en sak,skulle vi kunna träffas någon gång hihi. Kram Lotta
  14. 7
    håller tummarna För att allt ska gå bra den 21:e. Stackarn,,låter inget vidare ju. Hoppas det inte är shunten som strular. Jag tänkte på en sak,skulle vi kunna träffas någon gång hihi. Kram Lotta

Liknande trådar

  1. Jädra jädra skitaxel............
    By Eriksdotte in forum Träning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 20:53
  2. Son med shunt
    By pernilla7411 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 09:06
  3. Allså jag är i CHOCK!!!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 20:49
  4. Shunt
    By mangsa in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 15:15
  5. Allså amerikanska kommunala
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar