Självskadebeetende...
_0504 Aprilbarn
  1. Mamman
    #1

    Självskadebeetende...

    Har en 1-åring som dunkar huvudet bla i golvet. Han tar även saker och dunkar sig i ansiktet med.Han gör det ordentligt hårt så att han börjar gråta, och ibland flera gånger efter varandra. Han har också dunkat munnen i spjälsängen så att han har börjat blöda en gång. Detta kan hända flera gånger per dag och oftast då han är trött eller hungrig.

    Bör man misstänka något konstigt eller har han bara en vilja av stål????
  2. 1
    Självskadebeetende... Har en 1-åring som dunkar huvudet bla i golvet. Han tar även saker och dunkar sig i ansiktet med.Han gör det ordentligt hårt så att han börjar gråta, och ibland flera gånger efter varandra. Han har också dunkat munnen i spjälsängen så att han har börjat blöda en gång. Detta kan hända flera gånger per dag och oftast då han är trött eller hungrig.

    Bör man misstänka något konstigt eller har han bara en vilja av stål????
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Vad läskigt för dig

    men jag tror inte du behöver vara speciellt orolig faktiskt.. Han är nog en riktig känslokille helt enkelt. Blir han irriterad så blir han det med besked, detsamma gäller kanske då han blir glad..? Annars kanske han är väldigt nyfiken på kroppen och dess funktioner just nu.. Jag har förstått att det är fårvånansvärt många barn som \"skadar\" sig själv, och det behöver inte betyda något, gör det sällan.
  4. 2
    Vad läskigt för dig men jag tror inte du behöver vara speciellt orolig faktiskt.. Han är nog en riktig känslokille helt enkelt. Blir han irriterad så blir han det med besked, detsamma gäller kanske då han blir glad..? Annars kanske han är väldigt nyfiken på kroppen och dess funktioner just nu.. Jag har förstått att det är fårvånansvärt många barn som \"skadar\" sig själv, och det behöver inte betyda något, gör det sällan.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Precis så gör min son också

    Framför allt i golvet eller en möbel. Han gör det fr a när han är arg eller ledsen för något.

    Tror det har att göra med viljan. Han är envis till tusen och kan skrika länge om han inte får som han vill. Har t.ex jättesvårt att komma till ro på kvällen och kan skrika upp till en timme innan man får honom att lugna sig. Och då blir det en hel del dunkande med huvudet.

    Tycker det verkar som om han gör det bara när vi ser honom. Han kollar först efter om vi tittar på honom. Så det är nog ganska medvetet.
  6. 3
    Precis så gör min son också Framför allt i golvet eller en möbel. Han gör det fr a när han är arg eller ledsen för något.

    Tror det har att göra med viljan. Han är envis till tusen och kan skrika länge om han inte får som han vill. Har t.ex jättesvårt att komma till ro på kvällen och kan skrika upp till en timme innan man får honom att lugna sig. Och då blir det en hel del dunkande med huvudet.

    Tycker det verkar som om han gör det bara när vi ser honom. Han kollar först efter om vi tittar på honom. Så det är nog ganska medvetet.

Liknande trådar

  1. Självskadebeetende....
    By Mamman in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar